۰ نفر

عودت لایحه قانون کار به دولت مشروط به درخواست رئیس جمهور

بررسی لایحه اصلاح قانون کار در مجلس

۹ مهر ۱۳۹۵، ۱:۲۰
کد خبر: 148728
بررسی لایحه اصلاح قانون کار در مجلس

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه هفته آینده لایحه قانون کار در مجلس مورد بررسی قرار گیرد ،گفت: تنها در صورت نامه رئیس جمهور به مجلس لایحه اصلاح قانون کار به دولت باز می‌گردد.

سلمان خدادادی درباره آخرین وضعیت لایحه اصلاح قانون کار در مجلس گفت:هفته آینده بررسی این لایحه در کمیسیون اجتماعی مجلس بررسی خواهد شد. این لایحه در  مجلس نهم باقی مانده و اجرا نشده است. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، وی درباره انتقاد کارگران از عدم سه جانبه گرایی در بررسی لایحه قانون کار گفت: تنها یک راه برای عدم بررسی لایحه در مجلس وجود دارد و آن این است که دولت یک نامه ای خطاب به مجلس بنویسد که دیگر نیازی به بررسی این لایحه نیست. در این صورت لایحه بدون بررسی مجلس به دولت عودت داده می‌شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس  گفت: اینکه لایحه ای به مجلس فرستاده می‌شود به این معنی نیست که حتما تصویب می‌شود بلکه کلیات اساسی و کلی و جزئی  در مجلس بررسی و در نهایت تصویب می‌شود و احتمال تغییرات بسیار را هم دارد کارگران نگران این موضوع نباشند.

 خدادادی افزود: مجلس به رعایت سه جانبه گرایی پایبند است. کارگران نگران نباشند قرار نیست عیناً‌ لایحه ای که به مجلس فرستاده می‌شود مورد تصویب قرار گیرد و آنچه در نهایت به تصویب مجلس شورای اسلامی می‌رسد" قانون" خواهد شد.

 وی با تأکید بر اینکه نظر کارگران را فرآیند بررسی لایحه اصلاح قانون کار جلب می‌کنیم اظهار داشت:با توجه به اینکه به سه جانبه گرایی اعتقاد داریم قصد داریم این لایحه را با حضور نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت در کمیسیون اجتماعی مجلس بررسی کنیم.