۰ نفر

وزارت خزانه‌داری آمریکا معامله بانک‌ها با ایران را دشوار کرد

انتقادات صریح روحانی از کارشکنی آمریکا در اجرای برجام

۱ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۰۰
کد خبر: 147202
انتقادات صریح روحانی از کارشکنی آمریکا در اجرای برجام

رییس‌جمهور گفت: توافق هسته‌ای چیزی نیست که نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا بتوانند در آن خللی وارد کنند.

 حجت الاسلام حسن روحانی بامداد پنجشنبه به وقت تهران در گفت و گو با شبکه ان.بی.سی، گفت: آنچه بسیار اهمیت دارد، این است که درک کنیم سوریه راه حل نظامی ندارد و مشکل سوریه قطعا باید از مسیرهای سیاسی حل شود؛ فقط سیاسی.به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرآنلاین، رئیس جمهور کشورمان درباره سرنوشت سوریه، تاکید کرد که تمامیت ارضی این کشور باید حفظ شود و سرنوشت رهبری سیاسی را نیز باید با مراجعه به آرای مردم تعیین کرد.

اهم سخنان رییس جمهور به نقل از ایرنا به شرح زیر است:

*صندوق های رای و حاکمیت مردم سوریه و اراده ملت باید تنها عامل تعیین کننده در آینده سوریه باشد.

*{با رد در خواست 'جان کری' وزیر امور خارجه آمریکا که روز چهارشنبه از سوریه و روسیه خواسته بود هرگونه پرواز در مناطق شمالی سوریه را متوقف کنند} این کار به سود داعش و جبهه النصره تمام خواهد شد. باید این دو گروه تروریستی را زیر فشار نگاه داشت. اگر قرار باشد پروازها را متوقف کنیم، این کار صد در صد به سود آنها خواهد بود.

*{با انتقاد از عملکرد آمریکا در سوریه} جنگنده های آمریکایی روز شنبه تاسیسات دولتی سوریه را بمباران کردند و آن را 'یک اشتباه' خواندند؛ در حالی که این اقدام به کشته شدن ده ها تن از نیروهای دولتی منجر شد.

*{با انتقاد از عملکرد وزارت خزانه داری آمریکا} این وزارتخانه معامله بانک ها و موسسه های مالی را با ایران دشوار کرده است.

*{درباره توافق هسته ای} تهران حتی پس از پایان دوره هشت ساله از نظارت های قیدشده در توافق نیز قصد ندارد سلاح اتمی بسازد.

*{در واکنش به اظهارات 'دونالد ترامپ' که توافق با ایران را 'وحشتناک' خوانده و گفته است برای توافقی بهتر مذاکره خواهد کرد و 'هیلاری کلینتون' رقیب ترامپ که گفته است موضع او در قبال توافق هسته ای، 'بی اعتمادی و راستی آزمایی تعهدات ایران' خواهد بود} هیچ کشور یا رئیس جمهوری به تنهایی نمی تواند توافق را زیر سوال ببرد؛ در این توافق چندین کشور و سازمان ملل دخیل بوده اند و سازمان بین المللی انرژی اتمی (IAEA) بر آن نظارت خواهد کرد.

*نامزدها می توانند هر موضوعی را که فکر می کنند به تبلیغات انتخاباتی شان کمک می کند ،مطرح کنند. اما هیچ کس نمی تواند بگوید توافق را قبول ندارم یا می خواهم دوباره مذاکره کنم.