۰ نفر

۳۰۰ هزار نیروی کار ایرانی در حاشیه خلیج فارس داریم

۲۹ شهریور ۱۳۹۵، ۱۷:۴۷
کد خبر: 146716
۳۰۰ هزار نیروی کار ایرانی در حاشیه خلیج فارس داریم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:‌ ایرانیانی که در حاشیه خلیج فارس کار می‌کنند یارانه‌ آنها حذف نخواهد شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، علی ربیعی در بهره‌برداری از سامانه اداره کل اتباع تأمین اجتماعی که در کشورهای کویت، امارات، عمان و چین مورد بهره‌برداری قرار گرفت، اظهار داشت: نوعی همکاری میان وزارتخانه‌ها صورت گرفته که بهره‌برداری از سامانه اتباع تأمین اجتماعی انجام شود و از سال آینده جمعیت قابل توجهی مشمول این طرح خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: آنچه مهم است رویکرد دولت و رویکرد حاکمیت و نظام در خصوص استفاده شهروندان خارج از کشور از خدمات بیمه‌ای است که براین اساس هر فرد ایرانی در هر کجای دنیا بتواند خدمات لازم را دریافت کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: افرادی که در خارج از کشور تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند از تمام ظرفیت‌های بیمه‌ای می‌توانند استفاده کنند.

ربیعی گفت: مسئله مهاجرت نیروی کار در دستور کار قرار گرفته است تا اینکه مهاجرین نیز زندگی عادلانه‌ای داشته باشند.

وی افزود: 300 میلیون نفر مهاجر نیروی کار در دنیا داریم که به عنوان پنجمین کشور پرجمعیت و کشور مجازی مطرح می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در قالب مهاجرین نیروی کار 600 میلیارد دلار جابه‌جایی منابع انجام می‌شود که این عدد در سال 2016 برآورد شده است ولی سهم ایران از این رقم اندک است که باید به سمت بالا بردن سهم‌مان پیش برویم.

ربیعی بیان داشت: با توجه به سنت‌شکنی مهاجرت؛ جمعیت تحصیل‌کرده کشورها را مهاجرین تشکیل می‌دهند که باید جلوی فرار مغزها را به سایر کشورها گرفت.

وی افزود: بالا رفتن صادرات و افزایش تولید موجب افزایش مهاجرت می‌شود و باید این مسئله مورد بررسی قرار گیرد که مهاجرت نیروی کار همراه با صادرات باشد و درآمدزایی داشته باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: با اجرای سامانه بیمه اتباع ایمن‌سازی آینده ایرانیان تضمین می‌شود.

ربیعی افزود: براساس بررسی‌های صورت گرفته در حال حاضر 2 میلیون شغل ایرانی توسط اتباع خارجی در کشور اشغال شده است.

وی گفت: ایرانیانی که دارای کارنامه شغلی هستند و در حاشیه خلیج فارس کار می‌کنند یارانه آنها حذف نمی‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: براساس آمار عنوان شده 15 هزار نیروی کار خارجی با تشکیل سامانه بیمه اتباع توسط تأمین اجتماعی تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند که تا سال آینده قطعاً افزایش خواهد یافت.

ربیعی افزود: در حال حاضر 300 هزار نیروی کار ایرانی در حاشیه خلیج فارس داریم که 200 هزار نفر آنها در امارات متحده عربی، 20 هزار نفر در قطر و 20 هزار نفر دیگر نیز در کشور کویت زندگی می‌کنند.