۰ نفر

تزریق 120 هزار میلیارد اعتبار به جامعه کارگری

۲۴ تیر ۱۳۹۵، ۲۱:۳۶
کد خبر: 135937
تزریق 120 هزار میلیارد اعتبار به جامعه کارگری

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت تدبیر و امید با انجام کارهای کارشناسی دقیق، توانست فاصله منفی میزان دستمزدها با نرخ تورم را ترمیم کرده و با عقلانیت در این مسیر گام برمی دارد.

'علی ربیعی' روز پنجشنبه در جمع تشکل های کارگری، کارفرمائی و تعاون گران آذربایجان شرقی، با اشاره به درخواست جامعه کارگری برای افزایش دستمزدها، افزود: یکی از استراتژی های دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ترمیم دستمزدها بوده است که البته باید توجه داشت که در این مسیر به یکباره نمی توان اقدام کرد و باید توان کارفرمایان را هم در نظر گرفته و مبنا را بر عقلانیت قرار دهیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی اظهارکرد: دولت طی سه سال گذشته با برنامه ریزی های مدون توانست میزان دستمزدها را از نرخ تورم پیش بیندازد به گونه ای که این موضوع در تامین اجتماعی حداقل حقوق ها به بیش از 34 درصد و در حقوق های کشوری 20 درصد افزایش داده شد.

ربیعی یادآور شد: این در حالی است که در سال های قبل، نرخ تورم از میزان دستمزدها پیشی گرفته بود و بر اساس آمارهای موجود این فاصله 76 درصد بالاتر از دستمزدها بود.

وی از تزریق بیش از 120 هزار میلیارد تومان پول رفاهی به جامعه کارگری خبر داد و گفت: سیاست ما مبارزه با فقر است و در این راستا 11میلیون نفر از جمعیت فقیر حاشیه نشین کشور را بیمه کرده و سرانه آنها را از 230 هزار ریال به 360 هزار ریال رسانده ایم که کاری بزرگ است.

ربیعی افزود: هم اکنون جمعیت 20 میلیون روستایی و 10 میلیون شهری از خدمات رایگان بیمه ای برخوردار هستند.

وی با اشاره به برنامه های سالجاری دولت در حوزه اشتغال زایی، گفت: امسال دو عنوان برنامه برای اشتغال در دست اجرا داریم که یکی مبتنی بر رشد اقتصادی 5 یا 6 درصدی است و دیگری رشد اشتغال فراگیر فقرزداست که بر این اساس آموزش فنی و حرفه ای را به روستاها می بریم.

ربیعی ادامه داد: برای اجرای هر دو برنامه فوق، امسال در 22 استان اقداماتی آغاز شده است که با مزیت های شغلی هر استان سازگاری و مطابقت دارد.

وی با اشاره به برخی انتقادها از دولت، اظهارکرد: عده ای نشسته اند و به ما دولت یارانه حذف کن و اشرافی گری لقب می دهند، این در حالی است که رئیس جمهوری، وزیری را از طبقه کارگر انتخاب کرده و وزیر خود روستازاده است که درد کارگران را به خوبی می داند.

ربیعی با تاکید بر این که در دولت تدبیر و امید هیچ وظیفه ای جز رفع رنج مردم وجود ندارد، اظهارکرد: ما با خدا عهد بسته ایم که مال و اموال کارگران را آنچنان محافظت کنیم که انگار خود آنها مراقب اصلی هستند.

وی از دولت یازدهم به عنوان دولت فسادستیز یاد کرد که استفاده از فیش های حقوقی فرصتی جدید برای این موضوع به وجود آورده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به حذف شورای حقوق و دستمزد در این مجموعه در سال های گذشته، گفت: در اولین اقدام برای احیای این شورا، سقف حقوق ها و وضعیت دریافت های بانک ها و بیمه ها را هم مشخص کردیم.

ربیعی ادامه داد: در این دولت حقوق ها شفاف سازی شد و برای این که بهره وری را افزایش دهیم، شیوه هایی را تدوین کرده ایم چون هیچ کاری به جز کاستن از درد و رنج مردم اولویت ما نیست.

وی با بیان این که دولت یازدهم دوران دشواری را شروع کرده و تجربه می کند، یادآور شد: بدون در کنار هم بودن و ایجاد وحدت و همدلی امکان عبور از شرایط کنونی و مشکلات موجود نیست و ما معتقدیم عقلانیت عنصر اصلی حل مشکلات است.

ربیعی گفت: در زمان حاضر، عقلانیت محور تصمیم گیری دولت است و کارها را بر این اساس پیش می برد و از انجام هر گونه کاری که رضایت فردی در آن باشد، به شدت پرهیز می کند و عقلانیت به ما اجازه نمی دهد در آستانه انتخابات دست به اقدامات احساسی بزنیم.

وی، مدارا و اجماع را عنصر دیگر محور برنامه های دولت دانست و گفت: در شرایط کنونی نیاز داریم جامعه را اخلاقی تر کنیم و برای این کار باید بیشتر پشت هم باشیم و جامعه ما باید به گفت و گو عادت کند؛ دولت هم باید بیشتر بشنود، چون گفت و گوی یک طرفه راه نجات جامعه نیست.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اهمیت جایگاه آذربایجان شرقی در ابعاد مختلف، افزود: این اهمیت فقط اقتصادی نیست بلکه اهمیت فرهنگی آن غیر قابل انکار است و اهمیت سیاسی تبریز و شخصیت های زیادی که در آن پرورش یافته اند، عمق سیاسی و اجتماعی آن را نشان می دهد.

ربیعی اظهارکرد : امیدوارم در دولت تدبیر و امید حق آذربایجان را ادا کنیم و غفلت های دهه های گذشته جبران شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی فردا در دومین روز سفر خود به تبریز، یک واحد تولیدی را افتتاح و کلنگ بیمارستان 300 تختخوابی تامین اجتماعی این شهر را به زمین می زند.