۰ نفر

نایب رئیس فدرال رزرو می‌گوید؛

فدرال رزرو ابزار‌های لازم برای مقابله با خطرات رمزارزها را دارد!

۲۱ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۲۵
کد خبر: 706158
فدرال رزرو ابزار‌های لازم برای مقابله با خطرات رمزارزها را دارد!

به گزارش بلومبرگ، مایکل بار (Michael Barr)، نایب‌رئیس فدرال رزرو، بیان می‌کند که برای نظارت در ارزهای دیجیتال و مدیریت انواع ریسک این دسته دارایی‌ها، بانک‌ها در حال حاضر ابزار کافی در اختیار دارند و نیاز به قوانین جدیدی از سمت کنگره نیست.

اقتصاد آنلاین حسین قطبی؛ مایکل بار، نایب‌رئیس فدرال رزرو، معتقد است که بانک مرکزی برای رسیدگی به خطرات ارزهای دیجیتال در سیستم بانکی به قوانین جدیدی نیاز ندارد. ازاین‌رو، صبح پنجشنبه این هفته، این قانون‌گذار ارشد فدرال رزرو اولین اظهارات اختصاصی خود را در مورد مقررات ارزهای دیجیتال در مؤسسه اقتصاد بین‌الملل پیترسون (Peterson Institute for International Economics)، یک اندیشکده مستقر در ایالت واشنگتن، ارائه کرد.

بار گفت که از یک چارچوب مدون کنگره در مورد مقررات ارزهای دیجیتال استقبال می‌کند، اما حتی بدون آن (چارچوب ارائه‌شده توسط کنگره)، فدرال رزرو و سایر قانون‌گذاران بانکی در حال حاضر به خوبی مجهز هستند تا ریسک‌هایی را که دارایی‌های دیجیتال برای سیستم بانکی ایجاد می‌کنند، به ویژه آن‌هایی که در مورد ریسک نقدینگی و تمرکز ایجاد می‌شوند، مدیریت کنند.

بار در پاسخ به سؤالی که از سوی بانک مرکزی منتشر شد، گفت: «بدون آن چارچوب جامع، برای حاکمیت مهم است که از اختیارات موجود ما، اعم از قانون‌گذاران بانکی و تنظیم‌کننده‌های بازار، استفاده کنند تا تمام تلاش خود را برای محافظت از مردم و محافظت از سیستم مالی انجام دهند». بار همچنین در پاسخ به مجری مراسم گفت: «ما در سیستم بانکی ابزارهای موردنیاز خود را داریم».

اظهارات بار در حالی بیان می‌شود که قانون‌گذاران بانکی در واشنگتن مواضع خود را در مورد ارزهای دیجیتال از طریق بیانیه‌های سیاستی مشخص می‌کنند. این موضوع همواره نگرانی‌هایی را در میان برخی از شرکت‌کنندگان در صنعت رمزارزها ایجاد کرده است، زیرا بیانیه‌های سیاستی اغلب در تلاش‌اند تا به طور مؤثر شرکت‌های کریپتویی را از دسترسی به سیستم بانکی مسدود کنند.

بار در اظهارات خود بیان کرد که دارایی‌های کریپتویی به‌سادگی هر محصول مالی دیگری با مشخصات ریسک مشابه، رفتار می‌کنند. البته در این بخش از دارایی‌ها تعدادی ویژگی‌های خاص وجود دارد که بانک‎ها باید از آن‌ها آگاه باشند. از جمله ویژگی‌های خاص ارزهای دیجیتال عبارت‌اند از؛ نوسانات قیمت دارایی‌ها، ارتباط متقابل شرکت‌کنندگان مختلف در بازار و فراگیر بودن ارائه اطلاعات نادرست توسط طرف‌های صادرکننده این دسته دارایی‌ها.

بار گفت که ارزهای دیجیتال تا حد زیادی مشمول همان ریسک‌های نقدینگی و اعتباری اساسی که دارایی‌های سنتی دارند، هستند. به همین دلیل، شیوه‌های مدیریت ریسک اساسی فدرال رزرو می‌تواند به طور مؤثر و به همان روش در دارایی‌های سنتی اعمال شود.

فدرال رزرو ابزار‌های لازم برای مقابله با خطرات رمزارزها را دارد!

او گفت که تأثیر شکست‌های اخیر شرکت‌های کریپتویی بر بانک‌ها در مجموع محدود بوده است، اما این شکست‌ها به‌عنوان شواهدی هستند که در صورت عدم نظارت صحیح، کریپتو می‌تواند تهدیدی برای بانک‌ها باشد.

وی اضافه کرد که فدرال رزرو با آژانس‎های نظارتی در سراسر جهان برای ارائه استانداردهای جهانی در مقابله با خطرات کریپتو کار می‌کند. بار گفت که ایالات متحده از اتحادیه اروپا و ژاپن که قبلاً سیاست‌های کریپتویی خاص را اتخاذ کرده‌اند، عقب‌مانده است، اما افزود که «ما یک زیرساخت نظارتی موجود داریم که می‌تواند با محصولات و خدمات جدید تطبیق داده شود و این معمولاً راهی است که ایالات متحده با تنظیم یک نوع جدید از محصول به جلو حرکت می‌کند».

بار گفت که ایالات متحده الزامات پیشنهاد شده توسط کمیته بازل برای سرمایه‌گذاری در رمزارزها با نظارت بانکی در سال گذشته را نمی‌پذیرد، زیرا آن دستورالعمل‌ها به سمت بانک‌هایی است که مستقیماً رمزارزها را دارند یا صادر می‌کنند.

او بیان کرد: «ما در حال حاضر، تا جایی که می‌دانیم، هیچ شرکتی نداریم که قانون‌گذاری شده باشد و دارایی کریپتویی در ترازنامه داشته باشد و ما به شرکت‌ها این مورد را هشدار داده‌ایم که فکر نمی‌کنیم این کار را انجام دهند».

بار با اشاره به بیانیه‌های مشترک اخیر صادر شده توسط فدرال رزرو، شرکت بیمه سپرده فدرال و دفتر کنترل ارز، گفت که تمرکز بر این بوده است که اطمینان حاصل شود بانک‌ها از خطرات مرتبط با ارزهای دیجیتال آگاه هستند و برنامه‌هایی برای مقابله با خطرات آن‌ها دارند. او همچنین گفت که بانک‌ها باید مطمئن شوند که طرف مقابل ارزهای رمزنگاری شده را به‌درستی بررسی کنند تا مطمئن شوند که فعالیت‌های غیرقانونی یا پول‌شویی انجام نمی‌دهند.

بار در طول سخنرانی خود گفت که چندین نوآوری امیدوارکننده می‌تواند از بخش کریپتو حاصل شود، از جمله؛ پردازش پرداخت سریع‌تر و کم‌هزینه‌تر، به‌ویژه در سراسر مرزهای ملی را برجسته کرد. او همچنین گفت که فناوری دفترکل توزیع شده بلاکچین، رمزگذاری، اعتبارسنجی تراکنش‌ها و قراردادهای هوشمند می‌تواند در بخش مالی سنتی گنجانده شود. بار تأکید کرد که فدرال رزرو نمی‌خواهد تلاش‌هایش برای کاهش آسیب‌های احتمالی ارزهای دیجیتال مانع این نوآوری‌ها شود.

بار گفت که رهنمودهای نظارتی کریپتو از سوی کنگره برای محافظت از مصرف‌کنندگان بسیار مفید خواهد بود. وی خاطرنشان کرد که تقریباً یک پنجم آمریکایی‌ها در سال گذشته به نوعی در معرض دارایی‌های رمزنگاری بودند.

فدرال رزرو ابزار‌های لازم برای مقابله با خطرات رمزارزها را دارد!

او گفت: «محصولات جدید در ابتدا به‌کندی توسعه می‌یابند در حالی که فعالان بازار از ارزش یا خطرات آن‌ها مطمئن نیستند، اما هیجان و اشتیاق می‌تواند منجر به رشد سریع شود و در نتیجه محصولات جدید به بازار هجوم‌آورند». شرکت‌کنندگان خیلی سریع تصور می‌کنند که می‌دانند محصولات جدید چگونه کار می‌کنند و محصولات جدید می‌توانند هم ایمن و هم سودآور به نظر برسند، به‌خصوص اگر در دوره‌های ضعیف بازار آزمایش نشده باشند.

بار گفت، جایی که اقدامات کنگره بیشترین سود را برای فدرال رزرو دارد، در مورد استیبل‌کوین‌ها است و اشاره کرد که استیبل‌کوین‌ها شباهت زیادی به انواع پول خصوصی دارند که باعث ایجاد رشته‌ای از بحران‌های مالی در قرن نوزدهم شد که به تأسیس بانک کمک کرد.

شما می‌توانید چندین اشکال رقیب از پول واحد داشته باشید که ناکارآمد و کاملاً بی‌ثبات‌کننده هستند. می‌توانید یک استیبل‌کوین را به عنوان یک صندوق بازار پول کاملاً غیرقابل‌تنظیم و متصل به شبکه پرداخت در نظر بگیرید. در این راستا، بار گفت: «این ترکیب به طور بالقوه خطرناک است. به همین دلیل است که رئیس [جروم] پاول این موضوع را به‌ صراحت اعلام کرده است، معاون [سابق فدرال رزرو]، شار برینارد نیز این را به صراحت بیان کرد، من مجدداً روشن می‌کنم که استیبل‌کوین‌ها واقعاً نیاز به نظارت محتاطانه دارند».

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است. این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده به عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش رمزارزها تلقی نمی‌شود. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.