۰ نفر

هشدار مدیر عامل ریپل؛

آسیب به صنعت کریپتو در صورت برنده شدن SEC در دعوای حقوقی ریپل!

۱۵ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵:۲۷
کد خبر: 705055
آسیب به صنعت کریپتو در صورت برنده شدن SEC در دعوای حقوقی ریپل!

مدیرعامل آزمایشگاه ریپل در مورد آسیب به صنعت کریپتو در صورتی که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) بتواند در شکایت خود علیه ریپل پیروز شود، هشدار داده است. او هشدار داد که رویکرد اجرای محور SEC برای تنظیم ارزهای دیجیتال، روشی سالم برای تنظیم یک صنعت نیست.

اقتصاد آنلاین - حسین عسکری؛ براد گارلینگ هاوس، مدیرعامل ریپل، در مصاحبه ای با بلومبرگ در روز پنجشنبه، در مورد عواقب مضر برای صنعت کریپتو در صورتی که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) برنده دعوای خود علیه او و شرکتش در مورد فروش توکن XRP باشد، هشدار داد.

گارلینگ هاوس گفت: بازی که SEC علیه ریپل شروع کرده است، در واقع فقط یک پرونده در مورد ریپل نیست، بلکه در واقع در مورد کل صنعت کریپتو است.

 مدیرعامل ریپل با بیان اینکه SEC در حال توهین و حمله به کل صنعت کریپتو است، تاکید کرد: این برای کل صنعت بسیار مهم خواهد بود.

او همچنین هشدار داد که اگر SEC بتواند در دعوای خود بر ریپل پیروز شود، اقدامات اجرایی بیشتری علیه شرکت‌های ارز دیجیتال اعمال خواهد شد.

 ناظر اوراق بهادار اخیراً علیه صرافی کراکن به دلیل برنامه سهام صرافی ارز دیجیتال و پکسوس به دلیل انتشار استیبل کوین Binance USD (BUSD) حمله کرد. علاوه بر این، گری گنسلر، رئیس SEC معتقد است که تمام توکن های رمزارزی به غیر از بیت کوین (BTC) اوراق بهادار هستند.

گارلینگ هاوس با استناد به رویکرد اجرای محور SEC برای تنظیم صنعت کریپتو، اظهار داشت: این روش سالم برای تنظیم یک صنعت نیست.

مدیر اجرایی ریپل توضیح داد که تمرکز SEC بر اجرا با رویکردهای نظارتی سایر کشورها در رابطه با ارزهای دیجیتال متفاوت است.

ما در کشورهای دیگر می بینیم که آنها کار را به درستی انجام می دهند. آنها در حال ایجاد چارچوبی هستند که به صنعت اجازه می دهد در عین محافظت از مصرف کنندگان رشد کند.

مدیرعامل ریپل افزود: من فکر می کنم که این واقعاً چیزی است که ایالات متحده در آن عقب مانده است.

گارلینگ‌هاوس با اشاره به اینکه بسیاری از کسب‌وکارهای رمزارزی در حال حاضر به خارج از کشور مهاجرت می‌کنند، تاکید کرد: واقعیت غم‌انگیز این است که ایالات متحده واقعاً از در این زمینه عقب مانده است، عقب تر از کشور هایی چون استرالیا و بریتانیا، ژاپن، سنگاپور، سوئیس.

در این کشورها قوانین واضحی برای رمزارز ها وجود دارد.

گارلینگ هاوس توضیح داد که وقتی برای اولین بار در اواخر دهه 1990 وارد صنعت فناوری شد، بعضی می گفتند اینترنت باید ممنوع شود.

او ادامه داد: آنها می‌گفتند چگونه از اینترنت برای مقاصد غیرقانونی استفاده می‌شود، اما دولت آمریکا گفت: نه، ما می‌خواهیم چارچوبی ایجاد کنیم. این اتفاق باعث شد تا سرمایه‌گذاران وارد شوند.

رئیس ریپل با اشاره به اینکه ایالات متحده در خطر از دست دادن تکامل بعدی فناوری در مورد بلاک چین و رمزارز است، هشدار داد: مصرف کنندگان رنج می برند زیرا آنها از حمایت هایی که چارچوب نظارتی ایالات متحده می تواند ارائه کند، بی نصیب مانده اند.

مدیرعامل ریپل قبلاً نسبت به ادامه دادگاه ریپل/SEC ابراز خوش بینی کرده بود. SEC در دسامبر 2020 از او و شرکتش شکایت کرد و ادعا کرد که فروش توکن XRP یک عرضه اوراق بهادار ثبت نشده است.

 گارلینگ هاوس معتقد است که عرضه توکن XRP یک موضوع امنیتی نیست، او پیش بینی کرد این پرونده در شش ماه اول سال جاری، احتمالاً به نتیجه برسد.