۰ نفر

قیمت رمزارز برتر در سال‌های آینده؛

قیمت بیت کوین در ۱۰ سال آینده به چند می رسد؟

۱۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۷:۴۰
کد خبر: 704640
قیمت بیت کوین در ۱۰ سال آینده به چند می رسد؟

قیمت بیت‌کوین در سال ۲۰۲۳ افزایش قابل توجهی را تجربه کرد. با این حال، طرفداران واقعی بیت‌کوین آینده را در بلندمدت می‌بینند و فکر می‌کنند که ارزش یک بیت‌کوین در سال‌های آینده به میزان قابل توجهی رشد خواهد کرد. به طوری که برخی از خوش‎بین‌ترین آن‌ها در حال حاضر فکر می‌کنند که در ۱۰ سال آینده بیت‌کوین می‌تواند تا ۱ میلیون دلار آمریکا ارزش داشته باشد.

اقتصاد آنلاین – حسین قطبی؛ اگر برای شما هم سؤال است که در چه شرایطی این احتمال وجود دارد که بیت‌کوین یک میلیون دلاری شود؟ و یا اینکه اصلاً قیمت بیت‌کوین می‌تواند به یک میلیون دلار برسد؟ در این مقاله، ما به پاسخ سؤالات شما می‌پردازیم.

اولین رمزارز که جهان تا به حال می‌شناسد، بیت‌کوین است. جالب اینجاست که بیت‌کوین در ابتدا ارزشی نداشت. اما این رمزارز در طول ۱۴ سال عمر خود شاهد افزایش ارزش زیادی بوده و بهترین دارایی در جهان به شمار می‌رفته است. به طوری که بیت‌کوین چند سنتی در سال ۲۰۱۰، به ارزش بیش از ۶۸ هزار دلار آمریکا در پایان سال ۲۰۲۱ افزایش یافت؛ بنابراین منطقی است که در صورت حفظ این روند افزایش قیمت، فرض کنیم قیمت بیت‌کوین در ۱۰ سال آینده بسیار بالاتر باشد.

در سال ۲۰۱۰، برای سفارش دو پیتزا در ازای ۱۰ هزار واحد بیت‌کوین اولین پرداخت با بیت‌کوین انجام شد. این اولین باری بود که پرداخت دیجیتالی با استفاده از این رمزارز انجام شد. در طول ۱۰ سال آینده، ما احتمالاً شاهد ۲ یا شاید ۳ بازار صعودی بزرگ دیگر در ارزهای دیجیتال خواهیم بود.

صعود بازار رمزارزها در اوایل سال 20۲3، می‌تواند شروع اولین روند صعودی بزرگ ارزهای دیجیتال در طول ۱۰ سال پیش رو باشد. این بدان معنی است که قیمت‌ها همچنان می‌توانند به شدت افزایش یابند. به طور کلی، تصور می‌شود هر ۱۲ سال ارزش بیت‌کوین ۱۰ میلیون برابر افزایش می‌یابد. در نتیجه، کارشناسان در تجارت ارزهای دیجیتال به اتفاق آرا معتقدند که قیمت بیت‌کوین به طور قطع در کمتر از ده سال به یک میلیون دلار خواهد رسید. اما این چگونه ممکن است؟

رالی صعودی بیت‌کوین ناشی از چیست؟

در چند سال گذشته، بیت‌کوین با تعداد قابل توجهی از رقبا در صنایع مختلف، از جمله سرمایه‌گذاران نهادی و فردی مواجه شده است. شرکت‌های مختلفی در حال حاضر با ارزهای دیجیتال درگیر شده‌اند. تنها بر اساس چند عامل، از جمله کمیاب بودن این ارز دیجیتال پیش‌بینی کارشناسان مبنی بر اینکه بیت‌کوین ممکن است به یک میلیون دلار برسد، انجام شد.

بیت کوین

بازار بیت‌کوین توسط یک نهاد واحد اداره نمی‌شود، بلکه توسط شبکه‌ای به نام بلاکچین بیت‌کوین اداره می‌شود که ماینرها را در هسته خود دارد و مسئول پردازش تراکنش‌ها است. ماینرها انواع مختلفی دارند و در نتیجه هیچ نهادی به تنهایی صلاحیت اداره شبکه را ندارد. از این رو، حامیان بیت‌کوین ادعا می‌کنند که این شبکه یکی از قوی‌ترین شبکه‌های کامپیوتری موجود در حال حاضر در جهان است.

طبق جدیدترین نظرسنجی‌ها، شرکت‌کنندگان در بازار بیت‌کوین توجه بیشتری به بلندمدت دارند. در یکی از گزارش‌ها، همچنین بیان شد که سرمایه‌گذاران نهادی بیشتر به دارایی‌های دیجیتال علاقه‌مند می‌شوند. مردم فکر می‌کنند که بیت‌کوین از ارزش بازار طلا پیشی می‌گیرد و در نهایت به‌عنوان ارز ذخیره جهان جایگزین آن می‌شود. آیا رسیدن قیمت بیت‌کوین به ۱ میلیون دلار واقع بینانه است؟

افزایش به یک میلیون دلار از دیدگاه امروز بسیار خوش‌بینانه به نظر می‌رسد. اما این احتمال وجود دارد که بتوانیم به چنین قیمت بالایی برسیم. زیرا بیت‎کوین نه‌تنها از طریق سازگاری می‎تواند ارزش بیشتری پیدا کند، بلکه پول فیات نیز می‎تواند در چند سال آینده ارزش خود را از دست بدهد.

با این وجود، بسیاری از تحلیلگران با این پیش‌بینی موافق نیستند. زیرا با توجه به قیمت فعلی بیت‎کوین، این دارایی هنوز راه زیادی در پیش دارد. با این حال، کارشناسان می‎گویند که چیزهایی وجود دارد که ممکن است خیلی زودتر رخ دهند.

ما به خوبی در چند ماه گذشته دیده‌ایم که پول فیات، حتی قوی‌ترین ارزهای فیات مانند دلار آمریکا و یورو، می‌تواند تورم شدید تا ۱۰ درصد را شاهد باشد. تعدادی از کارشناسان فکر می‎کنند که در آینده این ارزهای بزرگ فیات می‎توانند به تورم فوق‌العاده نیز ختم شوند.

تاریخ نشان داده است که بیش از ۵۰ دوره تورم بیش از حد ارزهای فیات از زمان پایان استاندارد طلا در جنگ جهانی اول در سراسر جهان وجود داشته است. با گسترش گسترده عرضه پول توسط FED و ECB، دلار و یورو آمریکا به طور فزاینده‎ای در حال ضعیف شدن هستند و قیمت بیت‎کوین در برابر این ارزها در حال افزایش است.

ارز دیجیتال

روند عرضه دلار آمریکا از دهه 1950، منبع:  Tradingeconomics.com.

این یک واقعیت شناخته شده است که بیت‎کوین نسبت به رقبای ارزهای دیجیتال خود و نسبت به رونق بازار طلا برتری دارد، اما این یک واقعیت ابدی نیست. طلا نسبت به بیت‎کوین نوسانات کمتری دارد. همبستگی نوسانات بیت‌کوین با طلا به پذیرش نهادی بستگی دارد. در نتیجه، نوسانات با نسبت مستقیم از نرخ پذیرش سازمانی افزایش می‌یابد.

همچنین دولت‌ها و قانون‌گذاران در همه‌جا هنوز تمام تلاش خود را برای درک این دارایی‌های دیجیتال پیشرفته انجام می‌دهند. برخی از آن‌ها ممکن است چارچوب‌های فوق‌العاده سرکوب کننده‌ای برای تجارت و مالکیت ارزهای دیجیتال مانند بیت‎کوین ایجاد کنند.

بیت‎کوین از زمان پیدایش خود با چالش‎های مختلفی روبرو بوده است. اکثر کارشناسان موافق هستند که ارزهای دیجیتال مانند بیت‎کوین بدون شک به عنوان پایه‎ای برای این بازار در حال ظهور ادامه خواهند داد.

پذیرش گسترده بیت‎کوین

این دارایی دیجیتال در حال حاضر در سرتاسر جهان بسیار بیشتر در دسترس است. این پول دیجیتال برای دفاع در برابر تورم بازار و برای محافظت در برابر دست‌کاری ارزهای متعارف دولت‌ها در بازارهای نوظهور ایجاد شده است. در نتیجه، روز ‎به‌ روز به تعداد سرمایه‌گذاران باارزش خالص بالا که از این دارایی دیجیتال به‌عنوان بیمه در برابر دارایی‌های تحت کنترل دولت‌ها استفاده می‌کنند، افزایش خواهد یافت.

کلام آخر؛ آیا بیتکوین زمانی به ۱،۰۰۰،۰۰۰ دلار می‌رسد؟

در هفت سال آینده، پیش‌بینی می‌شود که قیمت بیت‌کوین یک میلیون دلار افزایش یابد. به گفته تحلیلگران، افزایش قیمت پس از رسیدن به یک میلیون دلار پایان نخواهد یافت. در عوض، افزایش قابل توجهی در قیمت در سال‌های بعد‌تر نیز پیش‌بینی می‌شود.

با این وجود، برخی دیگر از کارشناسان معتقدند که قیمت یک میلیون داری بیت‌کوین در آینده بستگی زیادی به ثبات سیستم پولی فعلی دارد. در حال حاضر دلار آمریکا همچنان ارز ذخیره کل جهان است. اما به نظر می‌رسد که تسلط آن در سیستم پولی بیش ‌از پیش رو به کاهش است. اگر دلار آمریکا در آینده شکست بخورد، کل سیستم فیات از بین خواهد رفت. در این صورت، بیت‌کوین که دارای عرضه ثابت ۲۱ میلیون واحد بیت‌کوین است، باید در برابر دلار آمریکا به شدت افزایش یابد.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است. این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده به عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش رمزارزها تلقی نمی‌شود. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.