۰ نفر

بر اساس اظهارات یک مقام رسمی بانک مرکزی؛

ارز دیجیتال بانک مرکزی هند به عنوان جایگزینی برای رمزارزها؟

۱۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۶:۳۶
کد خبر: 704624
 ارز دیجیتال بانک مرکزی هند به عنوان جایگزینی برای رمزارزها؟

یکی از مقامات بانک مرکزی هند، می گوید که ارز دیجیتال بانک مرکزی این کشور (CBDC) به عنوان جایگزینی برای ارزهای دیجیتال عمل خواهد کرد. او تاکید کرد که روپیه دیجیتال باید دارای تمام ویژگی های ارز فیزیکی از جمله ناشناس بودن را دارا باشد.

اقتصاد آنلاین - حسین عسکری؛ آجی کومار چوداری، مدیر اجرایی بانک مرکزی هند (RBI) در مصاحبه ای با CNBC-TV18 در روز جمعه برخی از بروز رسانی ها را در مورد ارز دیجیتال بانک مرکزی هند را (CBDC) ارائه کرد.

چوداری گفت: بانک مرکزی هند در حال بررسی عملکرد آفلاین روپیه دیجیتال است. وی با اشاره به اینکه CBDC به زودی به یک وسیله مبادله در هند تبدیل خواهد شد، تاکید کرد که باید تمام ویژگی های ارز فیزیکی از جمله ناشناس بودن را داشته باشد. مدیر اجرایی RBI قبلاً گفته بود که طراحی CBDC هند کمترین اختلال را در سیستم اقتصادی ایجاد خواهد کرد و جایگزین ارز فیزیکی یا سیستم مالی فعلی نخواهد شد.

چوداری در ادامه به این خبرگزاری گفت که روپیه دیجیتال شکل دیجیتالی پول را در اختیار عموم قرار می دهد و به عنوان جایگزینی برای ارزهای دیجیتال عمل می کند. بیانیه او بازتاب ادعای اخیر تی ربیع سنکار معاون بانک مرکزی هند بود که گفته بود روپیه دیجیتال باید بتواند هر کاری را که ارز دیجیتال می تواند انجام دهد، اما بدون خطرات مرتبط با کریپتو انجام دهد.

بانک مرکزی هند آزمایش روپیه دیجیتال خود را در بخش عمده فروشی در نوامبر و در بخش خرده فروشی در دسامبر سال گذشته آغاز کرد.

 Reliance Retail اولین خرده فروشی بود که روپیه دیجیتال را پذیرفت. ماه گذشته، سانکار فاش کرد که روپیه دیجیتال در حال حاضر بیش از 50000 کاربر دارد و توسط 5000 بازرگان پذیرفته شده است.

ربیع سنکار معاون بانک مرکزی هند، در دسامبر سال گذشته گفت که CBDC واحد پول آینده است. وی تصریح کرد که سیستم پرداخت موجود هند، رابط پرداخت‌های یکپارچه (UPI)، به بانک‌ها به‌عنوان واسطه متکی است، در حالی که یک CBDC بیشتر شبیه اسکناس‌های ارز فیزیکی با ویژگی رفت و برگشت خودکار عمل می‌کند.

در همین حال، بانک مرکزی هند همچنان به ممنوعیت کامل ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین و اتریوم ادامه می دهد. ربیع سنکار معاون بانک مرکزی هند هشدار داده است که کریپتو خطرات عمده ای برای ثبات مالی، سیستم پولی و امنیت سایبری هند دارد. علاوه بر این، وی هشدار داد که این امر می تواند اقتدار بانک مرکزی را تضعیف کند.