۰ نفر

فروش نفت و انتقال های بین المللی از طریق رمزارز؛

استفاده از تتر در ونزوئلا برای مقابله با تحریم!

۹ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵:۲۶
کد خبر: 703845
استفاده از تتر در ونزوئلا برای مقابله با تحریم!

برخی از شرکت ها در ونزوئلا از استیبل کوین تتر به عنوان راهی برای دور زدن تحریم ها و تسویه پرداخت ها با مشتریان و ارائه دهندگان خارجی استفاده می کنند. گزارش‌های محلی نشان می‌دهد در حالی که محبوب‌ترین مورد استفاده برای استیبل کوین در ونزوئلا برای اهداف محافظت از کاهش ارزش پول ملی است، تعداد انگشت شماری از شرکت‌ها برای دور زدن تحریم ها و تسویه پرداخت ها با مشتریان و ارائه دهندگان خارجی از آن استفاده می کنند.

اقتصاد آنلاین - حسین عسکری؛ طبق گزارش ها، شرکت های ونزوئلایی از تتر برای مقابله با تحریم ها استفاده می کنند.

در حالی که طبق داده های Chainalysis استفاده از استیبل کوین‌های وابسته به دلار، مانند USDT تتر، در کشورهایی مانند ونزوئلا عمدتاً با تورم و کاهش ارزش پول مرتبط است، دومین مورد استفاده نیز اخیراً کشف شده است.

 گزارش‌های تحلیل‌گران داخلی حاکی از آن است که تعداد انگشت شماری از شرکت‌ها از USDT به عنوان روش پرداخت برای مشتریان و ارائه‌دهندگان خارجی استفاده می‌کنند که به دلیل خطر تحریم‌ها از استفاده از روش‌های سنتی پرداخت هراس دارند.

به گفته خوان بلانکو، مدیر مشاوران شرکت مشاوره محلی Bitdata، بسیاری از شرکت‌های ناشناس در حال تسویه مبادلات تجاری با استفاده از USDT هستند که بخشی از این جریان نقدی از شرکت‌های مستقر در آسیا و روسیه است.

بلانکو عنوان کرد: چیزهایی هستند که در ونزوئلا با ارزش زیادی تولید می شوند که با USDT معامله می شوند.

لوئیس گونزالس، مدیر Cashea، یک مرکز تامین مالی محلی، اظهار داشت که تحریم‌ها بر شرکت‌های کوچک و متوسط ونزوئلا تأثیر گذاشته است، گونزالس توضیح داد:

تحریم ها حتی ما را که کاری به مسائل سیاسی نداریم محدود می کند.

 دسترسی به نقل و انتقالات بین المللی، ارز، وسایل پرداخت و تامین کنندگان محدود است.

 بدیهی است که بیشتر پرداخت ها در خارج از کشور و به صورت ارزی انجام می شود و تنها جایگزینی که ما داشته ایم استفاده از USDT است.

کریپتو برای نفت

به گزارش بلومبرگ، گزارش‌های مربوط به استفاده احتمالی از ارزهای دیجیتال برای دور زدن تحریم‌ها در ونزوئلا مربوط به سال ۲۰۱۹ است، زمانی که بانک مرکزی این کشور در حال مطالعه برای استفاده از اتر و بیت‌کوین برای پرداخت به ارائه‌دهندگان PDVSA، شرکت نفت دولتی بود.

اخیراً، در ماه اکتبر، وزارت دادگستری آمریکا پنج شهروند روس و دو دلال نفت را متهم کرد که از USDT به عنوان بخشی از طرحی برای خرید تجهیزات برای ارتش روسیه و فروش نفت ونزوئلا استفاده می کردند.

 در این کیفرخواست ادعا شده است که فروش 500000 بشکه نفت خام ممکن است با استفاده از USDT تسویه شده باشد.