۰ نفر

نشست وزرای خزانه داری گروه G20؛

تاکید وزیر خزانه داری آمریکا بر ایجاد مقررات قوی در حوزه کریپتو

۹ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۰۸
کد خبر: 703798
تاکید وزیر خزانه داری آمریکا بر ایجاد مقررات قوی در حوزه کریپتو

جنت یلن، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده در حاشیه نشست G20 می‌گوید برای وزرای دارایی و روسای بانک‌های مرکزی، ایجاد یک چارچوب نظارتی قوی برای ارزهای دیجیتال بسیار مهم است. یلن افزود: ما هیچ وقت به دنبال ممنوعیت کامل فعالیت های رمزارزی نبوده ایم.

اقتصاد آنلاین - حسین عسکری؛ جنت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده، روز شنبه در مصاحبه با رویترز در حاشیه نشست G20 برای وزیران دارایی و روسای بانک های مرکزی تحت ریاست جمهوری هند در بنگالورو، درباره مقررات ارزهای دیجیتال صحبت کرد.

یلن بر اهمیت ایجاد یک چارچوب نظارتی قوی برای ارزهای رمزنگاری شده تاکید و در عین حال تصریح کرد که ایالات متحده ممنوعیت کاملی را پیشنهاد نکرده است.

این وزیر خزانه داری گفت: ما ممنوعیت کامل فعالیت‌های رمزنگاری را پیشنهاد نکرده‌ایم، اما ایجاد یک چارچوب نظارتی قوی بسیار مهم است و در این زمینه ما در حال کار با سایر دولت‌ها هستیم.

مقررات رمزارزی یکی از موضوعات کلیدی مورد بحث وزرای دارایی و بانک های مرکزی گروه 20 تحت ریاست جمهوری هند در آخر هفته بود.

 در این جلسه، هند از صندوق بین‌المللی پول (IMF) و هیئت ثبات مالی (FSB) خواست تا یک مقاله مشترک در مورد ارزهای دیجیتال به منظور کمک به تدوین یک رویکرد سیاستی هماهنگ و جامع در مورد دارایی‌های رمزنگاری شده، تهیه کنند.

نیرمالا سیتارامان، وزیر دارایی هند، ماه‌ها است که بر همکاری بین‌المللی در زمینه مقررات ارزهای دیجیتال تاکید کرده است. او قبل از نشست G20 گفت که هند در حال بحث‌های مفصل با اعضای G20 در مورد مقررات ارزهای دیجیتال برای ایجاد چارچوب تنظیم‌کننده مبتنی بر فناوری یا رویه عملیاتی استاندارد (SOP) در کریپتو است.

در ایالات متحده، کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) اخیراً تلاش های اجرایی خود را علیه شرکت های رمزارزی افزایش داده است.

 SEC اخیراً صرافی کریپتو کراکن را به دلیل برنامه سهامداری و Nexo را به دلیل صدور استیبل کوین بایننس USD (BUSD) مواخذه کرده است.

 ناظر SEC همچنین آزمایشگاه ترا و مدیرعامل آن یعنی دو کوان را به کلاهبرداری از سرمایه گذاران متهم کرد.

کریستالینا جورجیوا، مدیرعامل صندوق بین‌المللی پول نیز در حاشیه نشست گروه 20 این هفته گفت که ارزهای دیجیتال به مقررات بیشتری نیاز دارند.

 وی همچنین اشاره کرد که باید فشار بسیار قوی از جانب دولت ها برای مقررات وجود داشته باشد.

علاوه بر این، هیئت اجرایی صندوق بین‌المللی پول در این هفته راهنمایی‌هایی را برای کمک به کشورها در جهت توسعه سیاست‌های ارزهای رمزنگاری موثر ارائه کرد.

 همچنین تعدادی از مدیران هیئت‌مدیره فکر می‌کردند که ممنوعیت‌های مطلق رمزارزها می تواند اثربخش باشد.

علاوه بر این، هیئت مدیره توصیه کرد: دارایی‌های رمزنگاری نباید به ارز رسمی یا ارز قانونی یک منطقه تبدیل شوند.