۰ نفر

علی جهانی، هم‌بنیان‌گذار و مدیر مالی بیت پین؛

تاثیر «دیفای در اقتصاد ایران» چیست؟

۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۴۳
کد خبر: 702668
تاثیر «دیفای در اقتصاد ایران» چیست؟

در ظهر دومین و آخرین روز نهمین نمایشگاه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت «کارگاه دیفای در اقتصاد ایران» با ارائه علی جهانی، هم‌بنیان‌گذار و مدیر مالی بیت پین برگزار شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ دیفای یا امور مالی غیرمتمرکز یکی از اصطلاحات فراگیر در بلاک‌چین است که با هدف کاهش تاثیرگذاری واسطه‌های مالی ایجاد شده‌ است. در «کارگاه دیفای در اقتصاد ایران» که توسط علی جهانی، هم‌بنیان‌گذار و عضو هیئت مدیره بیت پین برگزار شد، نحوه عملکرد این سیستم مالی و تاثیر آن در اقتصاد ایران بررسی شد.

در ابتدای این کارگاه، هم‌بنیان‌گذار پلتفرم معامله حرفه‌ای ارزهای دیجیتال، با اشاره به ریسک‌ پذیری بالای کاربران ایرانی در سرمایه‌گذاری با توجه به تورم عجیب پول ملی (ریال)، از علاقه‌مندی مردم به سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال و حوزه‌های مرتبط صحبت کرد.

تاکید بر افزایش دانش تخصصی کاربران ایرانی برای کاهش ریسک‌های احتمالی سرمایه‌گذاری، مرور تاریخچه بلاکچین و دلایل راه‌اندازی این فناوری و پرداختن به dApps یا اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز بخشی از ارائه‌ی علی جهانی بود.

در ادامه «کارگاه دیفای در اقتصاد ایران»، هم‌بنیان‌گذار بیت پین به کاربردهای دیفای در حوزه‌های مختلف مثل وام‌دهی، ریسک‌های آن و همین طور، مشکلاتی که این سیستم مالی حل می‌کند اشاره کرد. علی جهانی از سهم 60 درصدی دومین رمزارز برتر جهان، یعنی اتریوم در حوزه دیفای گفت و افزود: تورم بالای کشورهای درحال توسعه و حتی توسعه‌یافته باعث افزایش میل کاربران به سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، به‌خصوص حوزه دیفای شده که این استراتژی بیشتر برای جلوگیری از کاهش دارایی‌هایی است که در قالب پول ملی همچون ریال هستند.

در پایان این کارگاه نیز، علی جهانی از اهمیت وصل شدن به اقیانوس بزرگ حوزه مالی غیر متمرکز صحبت کرد که باعث اتصال به جامعه بزرگی از سرمایه‌گذاران کوچک و بزرگ در جهان می‌شود.

بیت پین یکی از پلتفرم‌های معامله حرفه‌ای ارزهای دیجیتال است که امکان معامله بیش از 130 رمزارز محبوب و برتر بازار را برای کاربران ایرانی فراهم کرده است. امکان استفاده از ابزار حرفه‌ای ترید، خرید سریع و آسان، اپلیکیشن اندروید و آی‌او‌اس از دیگر ویژگی‌های این اپلیکیشن ایرانی در حوزه رمزارزها است.