۰ نفر

پیش بینی تحلیل‌گران کریپتو از بیت‌کوین؛

بیت ‌کوین تا سال ۲۰۲۴ به ۱۰۰ هزار دلار می ‌رسد؟

۳۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۹:۲۹
کد خبر: 702146
بیت ‌کوین تا سال ۲۰۲۴ به ۱۰۰ هزار دلار می ‌رسد؟

یک کارشناس بازار ارزهای دیجیتال پیش‌ بینی می‌کند که قیمت ۱۰۰ هزار دلاری بیت‌کوین ممکن است تا پایان سال ۲۰۲۴ حاصل شود.

اقتصاد آنلاین حسین قطبی؛ از آنجایی که بیت‌کوین ماه ژانویه را در وضعیتی صعودی‌تر از قبل به پایان رساند، تحلیلگران از قیمت این ارز دیجیتال پیش بینی‌های مثبت‌تری برای بلندمدت ارائه می‌دهند.

به عنوان مثال، آری پل (Ari Paul)، مدیر ارشد فناوری و بنیانگذار BlockTower، در توییتر پیش بینی خود را برای روند صعودی بازار بیت‌کوین در ماه‌های آینده فاش کرد. پل ۱۰۰ هزار دلار را به عنوان قیمت احتمالی بیت‌کوین در سال ۲۰۲۴ پیش بینی می‌کند. او به عملکرد بیت‌کوین در سال ۲۰۱۷ اشاره می‌کند و توضیح می‌دهد که اصلاً اغراق آمیز نیست که انتظار داشته باشیم بیت‌کوین ۴ برابر قیمت فعلی خود در سال آینده رشد کند. او در توییتی توضیح داد:

«فکر می‌کنم بیت‌کوین تا پایان سال ۲۰۲۴ بیش از ۱۱۰ هزار دلار است. (قیمت فعلی بیت‌کوین تقریباً ۲۴ هزار دلار است). اگر فقط سطح فعلی را در نظر بگیریم، پیش‌بینی نسبتاً تهاجمی به نظر می‌رسد، اما با بررسی کردن گذشته در سال ۲۰۱۷، این پیش بینی کاملاً منطقی به نظر می‌رسد».

او با تکیه بر پیش بینی خود، به یک هدف تکنیکالی که توسط تحلیلگر مطرح با آدرس توییتر دیوتویو (Davethewave) مشخص شده است، اشاره می‌کند که در آن به نظر می‌رسد قیمت بیت‌کوین در سال ۲۰۲۵ به ۱۸۰ هزار دلار برسد.

بیت ‌کوین تا سال ۲۰۲۴ به ۱۰۰ هزار دلار می ‌رسد؟2

پیش بینی نمودار BTCUSD توسط Davethewave.

با توجه به اینکه ارزش بازار بیت‌کوین در حال حاضر به ۴۶۷ میلیارد دلار رسیده است، او ادعا می‌کند که ارائه پیشنهادهای مالی سنتی از جمله؛ وجوه، ابزار و محصولات جدید مبادله‌ای، می‌تواند به بازار کمک کند تا مقدار قابل توجهی از ارزهای فیات را به بازار ارزهای دیجیتال عرضه کند، همان طور که GBTC Grayscale چنین ابزاری ایجاد کرده است.

پل همچنین خاطرنشان می‌کند که بیت‌کوین با قیمت ۱۱۰ هزار دلار دو برابر اوج قیمتی بیت‌کوین در سال ۲۰۲۱ یعنی ۶۹۰۴۵ دلار است. او افزود که به نظر می‌رسد برای بیت‌کوین چالش برانگیز است که با وضعیت فعلی بازار به سطح قیمتی ۱۱۰ هزار دلار دست یابد. با این حال، او معتقد است که اگر بازار به هیجان و فاندامنتال‌های مثبت سال ۲۰۲۱ بازگردد، ۱۱۰ هزار دلار یک پیش بینی محافظه کارانه برای بیت‌کوین است.

او همچنین اضافه کرد: «اگر ما دچار رکود عمومی شویم و سهام در سه ماهه آینده ۳۰ درصد سقوط کنند، این پیش بینی می‌تواند به طرز عجیبی اشتباه باشد. در این حالت، انتظار من از قیمت بیت‌کوین ریزش به پایین‌ترین سطح خواهد بود و شاید در پایان سال ۲۰۲۴ (قیمت بیت‌کوین) به جای ۱۱۰ هزار دلار کمتر از ۱۲ هزار دلار باشد».

پیش بینی کریپتوکوانت: سال ۲۰۲۳ « سال آماده‌سازی برای بازار صعودی»

در همین حال، پلتفرم تجزیه و تحلیل زنجیره‌ای ارزهای دیجیتال، کریپتوکوانت (CryptoQuant)، سال ۲۰۲۳ را به عنوان سال روند صعودی نامگذاری کرده است. این پلتفرم اخیراً در یادداشت‌های ناشی از یک تحلیل بیان می‌کند که «ما به طور مستقیم می‌توانیم تخمین بزنیم که تقریباً یک هفته الی یک ماه از خرید بیت‌کوین توسط فعالان بازار به سر می‌بریم».

یک بازار صعودی معمولاً پس از ثبت یک افزایش ناگهانی در قیمت بیت‌کوین، به دنبال کاهش عمده بازار پس از یک دوره طولانی، آغاز می‌شود. همچنین انتظار می‌رود که این رشد شدید و ناگهانی قیمت بیت‌کوین در طول یک هفته‌ تا یک ماهه اتفاق بیفتد.

کریپتوکوانت معتقد است که مشخص نیست چقدر طول می‌کشد تا بیت‌کوین واقعاً به پایین‌ترین سطح برسد. با این حال، کاهش شدید قیمت بیت‌کوین نشان دهنده ظهور یک نتیجه مثبت در آینده است.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است. این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده به عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش رمزارزها تلقی نمی‌شود. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.