۰ نفر

ادامه دشمنی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا با کریپتو؛

دستور توقف انتشار استیبل کوین بایننس توسط SEC

۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ۱۲:۵۹
کد خبر: 701267
دستور توقف انتشار استیبل کوین بایننس توسط SEC

یک رگولاتور نیویورک به پکسوس دستور داد تا انتشار BUSD، سومین استیبل کوین بزرگ با ارزش بازار را متوقف کند. طبق گزارش‌ها، اداره خدمات مالی نیویورک (NYDFS) به شرکت بلاک چین Paxos Trust دستور داده است تا انتشار استیبل‌کوین بایننس USD وابسته به دلار را متوقف کند.

اقتصاد آنلاین - حسین عسکری؛ اقدامات رگولاتور نیویورک اندکی پس از آن صورت می‌گیرد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) به پکسوس هشدار داده بود.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در اطلاعیه ای ادعا کرده بود که Binance USD یا BUSD  یک اوراق بهادار ثبت نشده است.

بنا بر گزارش ها، NYDFS از پکسوس خواسته است که تولید توکن BUSD خود را متوقف کند.

 همچنین بر اساس بیانیه بایننس، پکسوس به مدیریت بازخرید محصول ادامه خواهد داد.

جدیدترین اقدام نظارتی در مورد سومین استیبل کوین بزرگ در پی بررسی های پیرامون بازار کریپتو انجام شد. SEC هفته گذشته اعلام کرد که خدمات سهامداری کریپتو قانون اوراق بهادار را نقض می کند و کراکن را مجبور کرد که پیشنهاد سهامی شدن خود را پس بگیرد.

علاوه بر این صرافی کوین بیس ادعا می کند که محصولات آن اوراق بهادار نیستند.

بحث اوراق بهادار در بازار کریپتو طولانی مدت است و از زمانی که SEC شکایتی علیه ریپل، ناشر توکن XRP ارائه کرد، مورد توجه قرار گرفته است.

به طور کلی، اگر سرمایه گذاری پولی در یک تجارت با انتظار سود حاصل از تلاش شخصی غیر از سرمایه گذار انجام شود، به عنوان یک وثیقه محسوب می شود.

با این حال، اتهامات امنیتی علیه یک استیبل کوین می‌تواند چالش بزرگی برای صنعت کریپتو ایجاد کند، زیرا استیبل کوین‌ها برای کاربرانی که اولین گام‌های خود را به سمت ارز دیجیتال برمی‌دارند، یک رمپ محسوب می شود.

 یک وکیل گفت که در حالی که قرار است استیبل کوین ها پایدار باشند، خریداران ممکن است از طیف وسیعی از فرصت های آربیتراژ، پوشش ریسک و سرمایه گذاری سود ببرند که به همین دلیل است sec آن را اوراق بهادار ثبت نشده قلمداد کرده است.