۰ نفر

کلاهبردارهای حرفه ای در حوزه ارزهای دیجیتال؛

رکورد شکنی کره شمالی در سرقت رمزارز در سال ۲۰۲۲

۱۹ بهمن ۱۴۰۱، ۱۷:۰۲
کد خبر: 700390
رکورد شکنی کره شمالی در سرقت رمزارز در سال ۲۰۲۲

بر اساس پیش‌نویس گزارش سازمان ملل، رژیم کره شمالی در سال گذشته موفق به سرقت بیشتر ارزهای دیجیتال نسبت به سال‌های گذشته شده است. تخمین‌ زده می شود که سال 2022 رکورد سرقت رمزارز توسط کشور منزوی کره شمالی زده شده است.

اقتصاد آنلاین - حسین عسکری؛ بر اساس گزارش سازمان ملل، کره شمالی در سال ۲۰۲۲ بیش از هر سال دیگری دارایی های رمزنگاری شده را به سرقت برده است.

 پیش نویس مقاله ای که توسط رویترز و نیکی آسیا نوشته شده است، نشان می دهد که چگونه این کشور منزوی از طریق حملات سایبری و دور زدن محدودیت های بین المللی سرمایه جمع آوری می کند.

این سند که در این برهه زمانی همچنان محرمانه است، روز جمعه به کمیته تحریم‌های کره شمالی شورای امنیت سازمان ملل ارائه شد. یافته های آن بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط کشورهای عضو سازمان ملل و شرکت های امنیت سایبری است.

کارشناسان تخمین زده اند که هکرهای تحت کنترل پیونگ یانگ در طول دوره مورد مطالعه، توانسته اند ۶۳۰ میلیون دلار ارز دیجیتال به دست آورند، در حالی که یک شرکت امنیت سایبری ارزیابی کرده است که ارز دیجیتال به دست آمده توسط آنها بیش از یک میلیارد دلار است.

یک دهم کل رمزارزهای سرقتی از مردم کره جنوبی بوده است

هفته گذشته، شرکت بلاک چین Chainalysis که مقر آن در ایالات متحده است، اعلام کرد که هکرهای مرتبط با کره شمالی، مانند اعضای گروه لازاروس، سال گذشته به طور ویژه حدود ۱.۷ میلیارد دلار ارز دیجیتال به سرقت برده اند.

روزنامه چوسان ایلبو چاپ سئول روز سه شنبه به نقل از مقامات اطلاعاتی نوشت که حدود ۱۰ درصد از کل حساب های شرکت ها و افراد کره جنوبی هک شده است.

 وی همچنین خاطرنشان کرد که گمان می رود این سرقت ها برای تأمین مالی برنامه های توسعه هسته ای و موشکی کره شمال بوده است.

ناظران تحریم گفتند که اکثر حملات سایبری توسط تیم‌های هکری انجام شده است که توسط اداره کل شناسایی کره شمالی، آژانس اطلاعاتی اصلی این کشور کمونیستی، کنترل می‌شوند.

گروه های هکری لازاروس، کیمسوکی و آندریل این هک ها را هدایت می کنند. گزارش سازمان ملل همچنین اشاره کرد که تکنیک‌هایی که آنها به کار می‌گیرند همچنان پیچیده‌تر می‌شوند که ردیابی را با مشکل مواجه می‌کند.