۰ نفر

بر اساس مطالعات محققان؛

لندن قطب ارزهای دیجیتال در جهان شد/ تهران در رتبه هفدهم!

۱۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۲:۳۰
کد خبر: 699720
لندن قطب ارزهای دیجیتال در جهان شد/ تهران در رتبه هفدهم!

بر اساس تحقیقات Recap، یک شرکت نرم‌افزار مالیاتی ارزهای دیجیتال، لندن به قطب پیشرو در جهان برای ارزهای دیجیتال تبدیل شده است. محققان هشت شاخص از جمله تعداد مشاغل ارزهای دیجیتال و تعداد دستگاه های خودپرداز ارزهای دیجیتال در هر کشور را تجزیه و تحلیل کردند.

اقتصاد آنلاین - حسین عسکری؛ شرکت مالیاتی رمزنگاری Recap گزارشی تحقیقاتی را در 25 ژانویه 2023 منتشر کرد که در آن برترین هاب‌های ارزهای دیجیتال جهانی را برجسته می‌کرد و لندن به عنوان «کریپتویی‌ترین شهر جهان» معرفی شد.

 معیارهای مورد استفاده را از هشت عنصر، از جمله تعداد مشاغل و کارمندان ارزهای دیجیتال، هزینه های تحقیق و توسعه در مقایسه با تولید ناخالص داخلی هر شهر، تعداد دستگاه های خودپرداز ارزهای دیجیتال، مالکیت ارزهای دیجیتال و نرخ مالیات بر عایدی سرمایه، مرور کنید.

گزارش Recap نشان می‌دهد که لندن بیشترین افراد شاغل در صنعت ارزهای دیجیتال را در مقایسه با سایر مناطق جهانی دارد. این شهر محل استقرار بیش از 800 شرکت مبتنی بر ارزهای دیجیتال است و میزبان دومین رویدادها و کنفرانس‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال در سال 2022 بوده است. این اتفاق  با هدف ریشی سوناک مبنی بر تبدیل بریتانیا به مرکز جهان برای فناوری و سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال همسو است.

لندن قطب ارزهای دیجیتال در جهان شد/ تهران در رتبه هفدهم!

پس از لندن، دبی، پرجمعیت ترین شهر امارات متحده عربی، به عنوان دومین مرکز بزرگ ارزهای دیجیتال، قرار دارد. طبق مطالعه Recap، جذابیت دبی به عنوان اقامتگاه برای سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال به دلیل نرخ مالیات 0٪ آن است.

 این مطالعه اشاره می کند که دبی 772 شرکت مبتنی بر ارزهای دیجیتال دارد. نیویورک سومین هاب بزرگ با 843 شرکت متخصص در حوزه ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین است. این شهر آمریکایی همچنین میزبان بزرگترین سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه ارزهای دیجیتال است.

دانیل هویت، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل Recap می گوید: "دارایی های رمزنگاری در چند سال گذشته به طور گسترده رشد کرده اند و به طور فزاینده ای با بازارهای مالی تنظیم شده مرتبط می شوند و این واقعیت که بسیاری از شهرها از آن استقبال می کنند نشانه مثبتی است."

لندن به عنوان مرکز پیشرو رمزارز در جهان، خبر خوبی برای برنامه‌های دولت برای تبدیل بریتانیا به یک مرکز جهانی برای فناوری و سرمایه‌گذاری دارایی‌های دیجیتال است.

پس از لندن، به ترتیب شهر های دبی و نیویورک سنگاپور، لس آنجلس، زوگ، هنگ کنگ، پاریس، ونکوور و بانکوک قرار دارند.

محققان Recap خاطرنشان می کنند: "هنگ کنگ، پاریس، ونکوور و بانکوک به دلیل مالیات کم بر عایدی سرمایه، حجم بالای دستگاه های خودپرداز رمزنگاری و تعداد افرادی که در حوزه کریپتو فعالیت می کنند، ده شهر اول هستند. جالب اینجاست که سن سالوادور در السالوادور با تنها ده شغل مبتنی بر رمزارز در رتبه چهل و یکم جدول قرار گرفت اما تنها جایی است که بیت کوین به عنوان یک ارز قانونی در نظر گرفته می شود."

اما نکته جالب اینجاست که همانطور که در جدول رتبه‌بندی مشاهده می‌شود، تهران در رتبه هفدهم این دسته‌بندی قرار دارد.