۰ نفر

پیش بینی سرمایه گذاران نهادی از صعود رمزارز برتر؛

بیت کوین واقعا به ۱۰۰ هزار دلار می رسد؟!

۹ بهمن ۱۴۰۱، ۱۷:۵۵
کد خبر: 698246
بیت کوین واقعا به ۱۰۰ هزار دلار می رسد؟!

یک نظرسنجی جدید نشان می ‌دهد که سرمایه‌ گذاران نهادی انتظار «سالی قوی برای بیت‌ کوین» دارند و از ارزش‌گذاری بلندمدت ارز دیجیتال مطمئن هستند. علاوه بر این، ۶۵ درصد از سرمایه گذاران نهادی مورد بررسی موافق هستند که بیت کوین می تواند به ۱۰۰ هزار دلار برسد.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ مدیریت دارایی دیجیتال نیکل نتایج یک نظرسنجی را در روز پنجشنبه منتشر کرد که نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران نهادی انتظار دارند بیت‌کوین چه میزان رشد داشته باشد.

این شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری مستقر در لندن در اداره رفتار مالی بریتانیا (FCA) و کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده (CFTC) ثبت شده است.

این نظرسنجی که به سفارش نیکل و توسط شرکت تحقیقات بازار Pureprofile در این ماه انجام شد، با ۲۰۰ سرمایه‌گذار نهادی و مدیریت کننده ثروت در سراسر ایالات متحده، بریتانیا، آلمان، سنگاپور، سوئیس، امارات متحده عربی و برزیل مصاحبه کرد. این پاسخ دهندگان در مجموع، ۲.۸۵ تریلیون دلار دارایی تحت مدیریت دارند.

نیکل با به اشتراک گذاشتن نتایج این نظرسنجی توضیح داد: سرمایه‌گذاران حرفه‌ای سال قدرتمندی را برای بیت‌کوین پیش‌بینی می‌کنند و در مورد ارزش‌گذاری بلندمدت آن اطمینان دارند.

تقریبا ۹ نفر از هر ۱۰ سرمایه‌گذار حرفه‌ای افزایش قیمت بیت‌کوین در سال جاری را پیش‌بینی می‌کنند. دو نفر از سه نفر بر سر این موضوع توافق دارند که ارزش‌گذاری ۱۰۰ هزار دلاری امکان‌پذیر است، اما فقط برای سرمایه‌گذاران بلندمدت.

در مورد قیمت بیت‌کوین، این شرکت مدیریت دارایی توضیح داد: "این مطالعه سطوح بالایی از اطمینان را در مورد روند بلندمدت این ارز دیجیتال نشان داد" و افزود که ۲۳ درصد پیش‌بینی کردند بیت‌کوین تا پایان سال ۲۰۲۳ از ۳۰ هزار دلار فراتر خواهد رفت.

علاوه بر این، ۶۵ درصد از سرمایه‌گذاران نهادی مورد بررسی موافق هستند که بیت‌کوین همچنان می‌تواند در بلندمدت به ۱۰۰ هزار دلار برسد.

در میان آنها، ۵۸ درصد انتظار دارند که بیت‌کوین در عرض سه تا پنج سال به این سطح قیمت برسد در حالی که ۲۵ درصد می‌گویند پنج سال یا بیشتر طول می‌کشد.

در همین حال، ۳۹ درصد از کل پاسخ‌دهندگان پیش‌بینی کردند که قیمت بیت‌کوین در طول سه سال مجددا به اوج قیمت خود در نوامبر ۲۰۲۱، یعنی ۶۹ هزار دلار خواهد رسید، در حالی که ۷۶ درصد که این موضوع احتمالا طی پنج سال آینده اتفاق می‌افتد.

این شرکت مدیریت دارایی خاطرنشان کرد: "تنها ۳ درصد از این شرکت‌کنندگان شک داشتند که آیا بیت‌کوین مجددا به بالاترین رکورد قبلی خود خواهد رسید یا خیر."

آناتولی کراچیلوف، مدیرعامل نیکل اظهار داشت: " پیش‌بینی قیمت در بازار ارزهای دیجیتال همیشه یک کار دلهره‌آور است، اما مهم‌ترین یافته در نظرسنجی ما این است که تنها ۳ درصد از سرمایه‌گذاران آینده بیت‌کوین را زیر سوال می‌برند."