۰ نفر

پس از کلاهبرداری های گسترده رمزارزی؛

قوانین جدید رمزارزی آفریقای جنوبی در راستای حمایت از سرمایه گذاران

۳ بهمن ۱۴۰۱، ۱۹:۳۲
کد خبر: 697015
قوانین جدید رمزارزی آفریقای جنوبی در راستای حمایت از سرمایه گذاران

هیئت تنظیم مقررات تبلیغات آفریقای جنوبی (ARB) بند جدیدی را برای صنعت ارزهای دیجیتال با هدف محافظت از مصرف کنندگان در برابر تبلیغات غیراخلاقی در نظر گرفته است. شرکت‌ها و افراد در آفریقای جنوبی باید استانداردهای تبلیغاتی خاصی را در رابطه با ارائه محصولات و خدمات ارزهای دیجیتال در بند جدیدی که به بخش سوم کد تبلیغاتی کشور معرفی شده است، رعایت کنند.

اقتصاد آنلاین - حسین عسکری؛ طی این قوانین بند اول آن ایجاب می‌کند که تبلیغات ارزهای دیجیتال، باید به ‌صراحت بیان کنند که سرمایه‌گذاری‌ها ممکن است منجر به از دست دادن سرمایه شود زیرا قیمت متغیر است و می‌تواند بالا و پایین رود.

 علاوه بر این، تبلیغات نباید در مورد ضررهای احتمالی سرمایه گذاری با هشدارها در تضاد باشند.

تبلیغات برای خدمات و محصولات خاص باید به شیوه ای راحت و قابل درک برای مخاطبان مورد نظر توضیح داده شود. تبلیغات همچنین باید پیام‌های متعادلی درباره بازده، ویژگی‌ها، مزایا و خطرات مرتبط با محصول یا خدمات مرتبط ارائه دهند.

نرخ‌های بازده، نیز باید به اندازه کافی اثبات شوند، از جمله اینکه این نرخ‌ها چگونه محاسبه می‌شوند.

 هر گونه اطلاعات مربوط به عملکرد گذشته را نمی توان برای وعده عملکرد یا بازده آتی مورد استفاده قرار داد و نباید به گونه ای ارائه شود که "تصویر مطلوبی از محصول یا خدمات تبلیغ شده" ایجاد کند.

همچنین ارائه دهندگان خدمات ارزهای دیجیتال نباید جامعه را برای خرید ارزهای دیجیتال را تشویق کنند.

از تأثیرگذاران رسانه های اجتماعی و سفیران برند نیز انتظار می رود استانداردهای تبلیغاتی خاصی را رعایت کنند. این شامل منع ارائه مشاوره در مورد تجارت یا سرمایه گذاری در دارایی های رمزارزی و ممنوعیت وعده سود یا بازده است.

صرافی ارزهای دیجیتال Luno، ارائه دهنده خدمات رمزارز برجسته در آفریقای جنوبی، این پروژه را با ARB رهبری کرد.

 ماریوس ریتز، مدیر ارشد اجرایی صرافی ارزهای دیجیتال Luno برای آفریقا، گفت که این صرافی با نهاد نظارتی در ارتباط است تا قوانین جدیدی را در کنار بازیگران اصلی در صنعت کریپتو محلی ایجاد کند.

ریتز گفت که این صنعت به دنبال اتخاذ یک رویکرد خودتنظیمی است و مصرف کنندگان باید از خطرات موجود در سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال آگاه باشند.

 کلاهبرداران، سرمایه‌گذاران بی‌خبر در کشور آفریقای جنوبی را تحت تأثیر قرار داده‌اند و تلاش برای پاکسازی این صنعت از طریق دشوارتر کردن کار کلاهبرداران را ضروری می‌سازد.

بیانیه‌ای که گیل شیمل، مدیرعامل ARB به اشتراک گذاشته بود، بر اعتقاد او تأکید کرد که این پروژه منجر به حمایت بهتر از مصرف‌کنندگان آسیب‌پذیر در آفریقای جنوبی می‌شود.

گیل شیمل، مدیرعامل ARB  گفت: سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال در سطح جهان در سال های اخیر طعمه برخی کلاهبرداری های بزرگ شده اند.

 در آفریقای جنوبی، Mirror Trading International در سال‌های 2020 و 2021 سرفصل خبرها را به خود اختصاص داد، زیرا یوهان استینبرگ، مدیرعامل آن، با کنترل کیف پول‌های حاوی حدود 23000 بیت کوین متعلق به هزاران سرمایه‌گذار، از کشور فرار کرد.

Africrypt یکی دیگر از طرح‌های سرمایه‌گذاری آفریقای جنوبی بود که در سال 2021 مدیران آن ادعا کردند که یک حادثه هک منجر به از دست رفتن حدود 200 میلیون دلار ارزهای دیجیتال تحت مدیریت این صرافی شده است.