۰ نفر

بررسی روند رمزارزها؛

بیت کوین انتهای ۲۰۲۲ صعود می ‌کند؟

۲۳ آذر ۱۴۰۱، ۱۵:۱۶
کد خبر: 688386
بیت کوین انتهای ۲۰۲۲ صعود می ‌کند؟

قیمت بیت‌کوین در چند ساعت گذشته در برخی صرافی‌ها به بالای ۱۸۰۰۰ دلار رسید. قیمت در حال حاضر، بسیار بالاتر از سطح ۱۷۵۰۰ دلاری است که در چند هفته گذشته به عنوان مقاومت قوی تعیین شده است. آیا قیمت بیت‌کوین در چند روز انتهایی سال می‌تواند منفجر شود؟

اقتصاد آنلاین حسین قطبی؛ قیمت بیت‌کوین در چند هفته اخیر بیشتر شاهد تثبیت و حرکت جانبی بوده است. پیش از این، قیمت در پایان اکتبر از مرز ۲۱۰۰۰ دلار بالاتر رفت که باعث افزایش اکثر آلت‌کوین‌ها نیز شد. اما پس از آن صرافی محبوب کریپتو FTX  سقوط کرد و باعث ایجاد یک بازار نزولی دیگر شد.

قیمت بیت‌کوین در اوایل نوامبر به زیر سطح ۱۶۰۰۰ دلار سقوط کرد. این پایین ترین قیمت برای بازار نزولی فعلی بود. بیت‌کوین در هفته‌های اخیر توانسته دوباره به ثبات برسد. به خصوص در ۱ تا ۲ هفته گذشته، قیمت بیت‌کوین بارها سعی کرده از محدوده ۱۷۰۰۰ دلار به سمت بالا عبور کند که ناموفق بود. اما در چند ساعات اخیر قیمت این رمزارز برتر با شتاب قوی این سطح را شکست و تا محدوده ۱۸۰۰۰ دلار صعود کرد.

آیا بیت‌کوین دوباره به 17000 دلار سقوط می‌کند؟

در چند ساعت گذشته قیمت بیت‌کوین از ۱۷۰۰۰ دلار به بیش از ۱۷۹۰۰ دلار رسیده است. این افزایش می‌تواند به معنای شکستن سطح مقاومتی ۱۷۰۰۰ دلار باشد. همچنین می‌تواند به این معنی باشد که قیمت بیت‌کوین در چند روز و یا چند هفته آینده به ۲۰۰۰۰ دلار باز گردد. در این سطح، بیت‌کوین می‌تواند دوباره با مقاومت جدیدی روبرو شود. البته قبل از برخورد به محدوده مقاومتی جدید، احتمال پولبک زدن به سطح شکسته شده‌ی ۱۷۰۰۰ دلار وجود دارد.

بیت کوین انتهای ۲۰۲۲ صعود می ‌کند؟

قیمت بیت‌کوین در ۳ ماه گذشته.

سناریویی برای این دوره بیت‌کوین

طبق گذشته، به ویژه در کریسمس و شروع سال، معمولاً علاقه به ارزهای دیجیتال افزایش می‌یابد. در حالی که دسامبر به طور کلی یک ماه صعودی در نظر گرفته نمی‌شود، یک الی دو هفته آخر سال زمان صعودی تری در نظر گرفته می‌شود. بنابراین انتظار می‌رود که در لحظات پایانی سال ۲۰۲۲ دوباره شاهد افزایش قیمت بیت‌کوین به ۲۰۰۰۰ دلار باشیم.

در چند هفته گذشته، بیت‌کوین در پایین ترین سطح قیمت بازار نزولی قرار داشته است. کاهش بیشتر قیمت به زیر ۱۵۰۰۰ دلار همچنان در میان مدت امکان پذیر است. اما شروع یک رالی در آستانه سال ۲۰۲۲-۲۰۲۳ محتمل تر به نظر می‌رسد، زیرا سال آینده دومین سال بازار نزولی خواهد بود. به طور کلی و طبق دوره‌های گذشته، دومین سال در یک سیکل نزولی، مناسب شروع یک روند صعودی تر در نظر گرفته می‌شود. به عنوان مثال، در ابتدای سال ۲۰۱۹ در آخرین چرخه بیت‌کوین شاهد پیشرفت بسیار مشابهی بودیم. سال ۲۰۲۲ بسیار شبیه به سال ۲۰۱۸ بود. اگر سال ۲۰۲۳ دوباره شرایط سال ۲۰۱۹ را منعکس کند، قیمت بیت‌کوین می‌تواند در ماه‌های آینده به شدت افزایش یابد. در سال ۲۰۱۹، قیمت بیت‌کوین از ۳۵۰۰ دلار در ابتدای سال به ۱۰۵۰۰ دلار در تابستان آن سال افزایش یافت که در همان ابتدای سال شاهد شروع این افزایش قیمت بودیم.

آیا امروز باید بیتکوین بخرید؟

بیت کوین انتهای ۲۰۲۲ صعود می ‌کند؟

اساساً، هرگز امکان تشخیص زمان واقعاً ایده‌آل برای خرید بیت‌کوین وجود ندارد. به عبارت دیگر، به گفته برخی تحلیلگران بازار، اگر به موفقیت بیت‌کوین اعتقاد دارید، یک سرمایه گذاری منظم و به صورت پله‌ای وارد شدن در همین محدوده‌های قیمتی روی بیت‌کوین، می‌تواند منطقی باشد. آن‌ها معتقدند شکست همیشه ممکن است، اما در اصل، بیت‌کوین باید در چند ماه آینده افزایش یابد.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است. این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده به عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش رمزارزها تلقی نمی‌شود. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.