۰ نفر

اظهارات سناتور آمریکایی در مورد بحران اخیر رمزارزها؛

الیزابت وارن: کریپتو اقتصاد را خراب می کند!

۲ آذر ۱۴۰۱، ۱۹:۱۵
کد خبر: 683540
الیزابت وارن: کریپتو اقتصاد را خراب می کند!

مقاله الیزابت وارن در وال استریت ژورنال که سقوط صرافی رمزارز FTX را با ویران شدن کل اقتصاد توسط رمزارزها را مرتبط می‌داند، توسط جامعه کریپتو نیز مورد توجه قرار گرفت.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ سقوط صرافی سابق ارزهای دیجیتال FTX از زمانی که وضعیت شروع به آشفتگی کرد، چند روز قبل از اعلام ورشکستگی در ۱۱ نوامبر، کل این صنعت را به هم ریخت.

مقاله جدیدی از سناتور ایالات متحده، الیزابت وارن، موضع منفی نسبت به این صنعت را با توجه به پیامدها نشان داد.

وارن نوشت که صنعت کریپتو در یک «مسیر فرسوده نوآوری مالی» است که با پاداش‌های هیجان‌انگیز شروع می‌شود اما به «زیان‌های فلج‌کننده» ختم می‌شود. او آن را با وام های مسکن سال ۲۰۰۸، سهام کم‌ارزش و معاوضه نکول اعتبار مقایسه کرد.

این سناتور گفت آنچه در مورد FTX رخ داد باید یک زنگ خطر برای قانون‌گذاران به منظور اجرای قوانین در این صنعت باشد.

در توییتر، برخی با این سناتور موافق بودند و توییت کردند که صنعت کریپتو فقط «باد هوا» است و وارن در تمام مدت سعی کرده به مردم هشدار دهد.

اگرچه بسیاری انگشت خود را به سمت او گرفته‌اند و می‌گویند که تنظیم‌کننده‌ها این صنعت را درک نمی‌کنند و با چنین نظراتی ترس را برمی‌انگیزند.

یکی از کاربران به یک حد وسط اشاره کرد و گفت که در مورد صرافی‌های متمرکز که بسیار متفاوت از فناوری صرافی‌های رمزارز و غیرمتمرکز (DEX) هستند، جایی برای تنظیم وجود دارد.

کریپتو اقتصاد را خراب می کند!

روز بعد، چانگ‌پنگ «سی‌زی» ژائو، بنیان‌گذار و مدیرعامل بایننس، بدون اشاره به این مقاله، در توییتی درباره این موضوع گفت، جایی که پیشرفت وجود دارد، همیشه شکست هم وجود دارد.

کریپتو اقتصاد را خراب می کند!

در پاسخ به توییت CZ، بسیاری از افراد جامعه گفتند که این بازآرایی رمزارز مورد نیاز است.

رگولاتورهای ایالات متحده به دنبال رسوایی FTX به طور فعال نگرانی‌های خود را ابراز کرده‌اند.

در ۲۱ نوامبر، سناتورهای ایالات متحده نامه‌ای به فیدلیتی ارائه کردند که در آن خواستند تا در مورد عرضه بیت‌کوین خود با توجه به وضعیت FTX تجدید نظر کند.

در ۱۶ نوامبر، وارن، همراه با سناتور ریچارد دوربین، نامه‌ای را که برای مدیران عامل سابق و فعلی FTX -  سم بنکمن-فرید و جان جی ری ارسال کردند، منتشر کردند. این نامه ۱۳ درخواست برای اسناد، لیست و پاسخ در مورد وضعیت داشت.

وارن در سال گذشته یکی از منتقدان اصلی صنعت کریپتو بوده است. او قبلا امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) را "خطرناک" خوانده بود و در افشای اقدامات ناپایدار در صحنه استخراج ارزهای دیجیتال در ایالات متحده فعال بوده است.

آخرین مقاله او همچنین به این موضوعات، همراه با نقش کریپتو در پولشویی و حملات باج افزار می‌پردازد.