۰ نفر

وارن بافت هشدار داد؛

یک صرافی رمزارز از نام برکشایر هاتاوی استفاده می کند!

۱ آذر ۱۴۰۱، ۱۹:۰۹
کد خبر: 683268
یک صرافی رمزارز از نام برکشایر هاتاوی استفاده می کند!

برکشایر هاتاوی به رهبری وارن بافت بیانیه ای صادر کرده و هشدار داده است که یک وب سایت صرافی ارزهای دیجیتال از نام آن استفاده می کند. برکشایر هاتاوی تاکید کرد که این شرکت صرافی رمزارز هیچ ارتباطی با آن یا رییس و مدیرعامل آن، وارن بافت، ندارد.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ شرکت برکشایر هاتاوی روز جمعه هشدار داد که یک وب‌سایت صرافی رمزارز از نام آن استفاده می‌کند. این شرکت اظهار داشت: "اوایل امروز بعدازظهر متوجه شدیم که یک نهاد با نام برکشایر هاتاوی وجود دارد."

این نهاد هیچ وابستگی به شرکت برکشایر هاتاوی یا رییس هیات مدیره و مدیرعامل آن، وارن بافت، ندارد.

صفحه این وب‌سایت کریپتویی مورد بحث نشان می‌دهد که این شرکت یک صرافی بیت‌کوین است. صفحه اول این وب‌سایت توضیح داده است: "«برکشایر هاتاوی» یک شرکت مستقر در تگزاس است که به سرمایه‌گذاران ما این فرصت را می‌دهد تا از سرمایه‌گذاری در استخراج ارزهای دیجیتال به درآمدی کاملا غیرفعال دست یابند."

وارن بافت هشدار داد

این وب‌سایت تبلیغ می‌کند: شما هر روز به طور مداوم سود دریافت خواهید کرد.

وارن بافت، مدیرعامل برکشایر هاتاوی و چارلی مانگر، نایب رییس آن، هر دو به بیت‌کوین و کریپتو شک دارند. بافت قبلا گفته بود که ارز دیجیتال «مرگ موش» است.

مانگر نیز بیت‌کوین را «مرگ موش» و «مخالف تمدن» نامیده است. در ماه جولای، او توصیه کرد که از بیت‌کوین اجتناب کنید. وی گفت: "بیت‌کوین مانند یک فاضلاب باز، پر از موجودات پلید است." علاوه بر این، مدیر اجرایی برکشایر هاتاوی معتقد است که دولت‌ها باید ارزهای دیجیتال را ممنوع کنند.

وب‌سایت‌های معمول کلاهبرداری

وب‌سایت مبادلات ارز دیجیتال برکشایر هاتاوی، شبیه به چندین طرح که Bitcoin.com قبلا درباره آن هشدار داده بود، نشانه‌های زیادی از کلاهبرداری را نشان می‌دهد.

به عنوان مثال، پلتفرم یک هزینه اولیه دارد. این سایت هفت طرح سرمایه‌گذاری را با هزینه بین هزار تا ۷۰ هزار دلار فهرست می‌‍کند. هر طرح ادعا می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد تا مقدار مشخصی سرمایه‌گذاری و کسب درآمد کنند.

این طرح‌ها همچنین تضمین می‌کنند که کاربران "هر روز به طور مداوم سود خواهند برد." این وب‌سایت همچنین لیستی از کاربرانی را نشان می‌دهد که ظاهرا با استفاده از این سیستم پول زیادی به دست آورده‌اند.

آدرس تماس درج شده در وب‌سایت متعلق به یک خانه است و هیچ شماره تلفنی در آن درج نشده است. ایمیل تماس از آدرس وب برکشایر هاتاوی وارن بافت استفاده می‌کند.

این سایت همچنین ادعا می‌کند که "توسط چندین مقام مالی، از جمله سازمان رفتار مالی بریتانیا (FCA)، کمیسیون بورس و اوراق بهادار قبرس (CySEC) و شبکه اجرای جرایم مالی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده (FinCEN) تنظیم می‌شود. با این حال، وب‌سایت کریپتو برکشایر در لیست‌های تایید شده تنظیم‌کننده‌های بالا ذکر نشده است.

بسیاری از تنظیم‌کننده‌ها در سراسر جهان هشدار داده‌اند که کلاهبرداران اغلب به دروغ ادعا می‌کنند که توسط آنها ثبت شده‌اند. با این حال، وجوه بارگذاری شده در هر یک از این وب‌سایت‌ها بعید است که دوباره دیده شوند.