۰ نفر

ادامه‌ نگرانی‌ در بازار رمزارزها؛

توقف برداشت ها در پلتفرم وام دهی کریپتویی جنسیس

۲۵ آبان ۱۴۰۱، ۱۸:۵۷
کد خبر: 681861
توقف برداشت ها در پلتفرم وام دهی کریپتویی جنسیس

در پی سقوط FTX، پلتفرم وام دهی کریپتویی جنسیس به علت افزایش درخواست های برداشت و کافی نبودن نقدینگی لازم برای پاسخگویی به تمام برداشت ها، برداشت‌های مشتریان را متوقف می کند. این پلتفرم که به نام Genesis Global Capital شناخته می شود و به عنوان یک پایگاه مشتریان سازمانی خدمات می دهد و تا پایان سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ دارای ۲.۸ میلیارد دلار وام فعال بوده است.

اقتصاد آنلاین–مهرداد فرامهر؛  به گزارش پایگاه خبری کوین دسک، درار اسلام، مدیرعامل موقت بانک مرکزی تجارت دیجیتال جنسیس گلوبال تریدینگ، به طور موقت بازخرید و دریافت وام های جدید را در پی سقوط FTX به حالت تعلیق در می‌آورد.

طبق وب‌سایت این شرکت ، این واحد که به نام Genesis Global Capital شناخته می‌شود و به پایگاه مشتریان سازمانی خدمات می‌دهد، تا پایان سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۲ مجموعاً ۲.۸ میلیارد دلار وام فعال داشته است.

درار اسلام گفت که جنسیس تریدینگ، که به عنوان کارگزار/فروشنده جنسیس گلوبال کاپیتال عمل می‌کند، به طور مستقل دارای سرمایه است و به طور جداگانه از آن واحد وام دهنده عمل می‌کند. او افزود که خدمات تجارت و نگهداری جنسیس به طور کامل عملیاتی است.

اسلام به کوین‌دسک گفت که جنسیس در حال بررسی راه حل هایی برای واحد وام دهی، از جمله یافتن منابع نقدینگی تازه است. او گفت جنسیس قصد دارد هفته آینده برنامه خود را به مشتریان ارائه دهد.

مالک جنسیس گروه ارز دیجیتال (DCG) نیز شرکت مادر CoinDesk است.

آماندا کاوی، معاون ارتباطات و بازاریابی DCG گفت: "امروز جنسیس گلوبال کپیتال، تجارت وام دهی جنسیس، تصمیم دشواری را برای تعلیق موقت بازخرید و اعطای وام های جدید گرفت. این تصمیم در پاسخ به جابجایی شدید شرایط بازار و از دست دادن اعتماد صنعت کریپتو ناشی از فروپاشی FTX گرفته شد."

کاوی افزود: "این تصمیم بر کسب و کار وام دهی در جنسیس تأثیر می گذارد و بر تجارت یا حضانت جنسیس تأثیر نمی گذارد. مهمتر از همه، این تصمیم هیچ تأثیری بر عملیات تجاری DCG و سایر شرکت های تابعه ما ندارد."

این تصمیم پس از یک دوره بسیار سخت برای صنعت کریپتو پس از سقوط شرکت‌های کریپتویی سم بنکمن-فرید مالک FTX و Alameda Research در این ماه گرفته شده است. اسلیم گفت که سقوط چشمگیر FTX منجر به درخواست های برداشت‌های زیادی است که بیش از نقدینگی فعلی جنسیس است.

هفته گذشته، جنسیس فاش کرد که واحد مشتقات آن حدود ۱۷۵ میلیون دلار وجوه قفل شده در حساب معاملاتی FTX خود دارد. در نتیجه، DCG تصمیم گرفت ترازنامه جنسیس را با تزریق ۱۴۰ میلیون دلار تقویت کند.

این اطلاعیه توسط Gemini، صرافی و متولی ارزهای دیجیتال که با جنسیس شراکت دارد، فاش شد.

جمینی در بیانیه‌ای گفت: «ما با تیم جنسیس کار می‌کنیم تا به مشتریان کمک کنیم وجوه خود را از برنامه Earn در سریع‌ترین زمان ممکن بازخرید کنند. ما از عدم تحقق برنامه Earn [توافق خدمات] ناامید هستیم، اما از تعهد Genesis و شرکت مادرش Digital Currency Group به انجام هر کاری که در توان دارند برای انجام تعهدات خود در قبال مشتریان تحت برنامه Earn حماست می کنیم.»

جنسیس در اوایل سال جاری به دلیل شکست صندوق تامینی Three Arrows Capital (۳AC) متحمل ضررهای زیادی شد.