۰ نفر

داده‌های آن‌چین نشان داد؛

هکر FTX به نهنگ اتریوم تبدیل شد

۲۴ آبان ۱۴۰۱، ۱۹:۵۱
کد خبر: 681586
هکر FTX به نهنگ اتریوم تبدیل شد

در حالی که پیگیری قانونی برای پیدا کردن هکر صرافی FTX در حال حاضر آغاز شده است، این هکر با این وجود شروع به تبدیل مقادیر زیادی از ارزهای دزدیده شده در ساعات صبح امروز به وقت اروپا کرد.

اقتصاد آنلاین - مهرداد فرامهر؛ بر اساس گزارش شرکت امنیتی PeckShield Alert، چندین آدرس مرتبط با هکر صرافی FTX، امروز تحرکات گسترده ای انجام داده‌ است. بر این اساس، هکر معاملات زیر را انجام داد:  این هکر تعداد ۷۴۲۰ رمز ارز BNB را در شبکه  BSC به ۱۵۰۰ اتریوم تبدیل کرده است. او همچنین ۴۸ میلیون دلار از توکن های DAI را به ۳۷۰۰۰ واحد اتریوم تبدیل کرده است. این هکر همچنین در شبکه BSC تعداد ۳۵۰۰ BNB را به بیش از  ۹۶۲ هزار دلار توکن BUSD تبدیل کرده است. از طرفی، در یک تراکنش دیگر ۳۵۰۰ BNB و در یک تراکنش دیگر ۱۵۰۰۰ واحد BNB را به BUSD تبدیل کرده است.

او بلافاصله ۳.۹ میلیون دلار توکن BUSD را از طریق شبکه Celer به cBridge و Stargate Finance برد و آنها را به حدود ۵۵۶۴ اتریوم تبدیل کرد.

این هکر در آخرین اقدام خود ۲۵ هزار اتریوم را از طریق پروتوکل لایه دوم Aave تبدیل کرده که ارزش آنها به بیش از ۳۱.۶ میلیون دلار می رسد.

وی در حال حاضر دارای ۲۱۷ هزار واحد از ارز اتریوم روی کیف پول خود است که او را به یکی از بزرگترین دارندگان اتریوم تبدیل می کند.

بر اساس داده‌های موجود این هکر در حال حاضر به رده سی و پنجمین نهنگ بزرگ دارای اتریوم روی شبکه اتریوم تبدیل شده است.

این خطر وجود دارد که این هکر بخواهد این حجم بسیار زیاد از اتریوم را به فروش برساند و توکن های هک شده را به ارز دیگری تبدیل کند، بنابراین رفتار این‌ هکر برای قیمت اتریوم بشدت حیاتی خواهد بود چرا که نمی توان جلوی فروش او را در شبکه گرفت.