۰ نفر

تجزیه و تحلیل قیمت سولانا؛

سولانا به ۱۸ دلار می رسد؟

۲۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۶:۲۲
کد خبر: 680639
سولانا به ۱۸ دلار می رسد؟

بر اساس تحلیل نمودار قیمت سولانا، روند کوتاه مدت آن صعودی است. محدوده ۲۴.۲۲ دلار یک مقاومت قوی برای این رمزارز است. همچنین حمایتی در محدوده ۱۵.۵ دلار برای SOL/USD یافت می‌شود.

اقتصاد آنلاین – حسین قطبی؛ تحلیل قیمت سولانا روند صعودی را برای امروز ارزهای دیجیتال پیش‌بینی می‌کند. اگرچه قیمت پیش از این با مقاومت نزولی روبرو بود، خریداران توانستند قیمت را در دو روز گذشته به بالای ۱۷ دلار برسانند. تشکیل دومین کندل سبز نشان می‌دهد که ارزش این کوین برای دومین روز متوالی بار دیگر افزایش یافته است.

پیش‌بینی قیمت ساعتی روندهای مشابه بازار را برای SOL/USD تأیید می‌کند، زیرا قیمت حرکت صعودی را در طول روز پوشش می‌دهد و خریداران در تلاش هستند تا قیمت را بالاتر از منطقه مقاومت، جایی که قیمت در حال حاضر شناور است، بالا ببرند. با این حال، مقاومت اصلی بعدی در سطح ۲۴٫۲۲ دلار وجود دارد. اما در حال حاضر، خریداران باید قدرت بیشتری برای دور زدن این ناحیه فعلی نشان دهند.

نمودار روزانه قیمت سولانا

با کاهش نوسانات قیمت، خریداران با مشکل مواجه می‌شوند. تجزیه و تحلیل قیمت یک روزه سولانا نشانه‌ی دلگرم کننده‌ای را از سمت صعودی ارائه می‌دهد، زیرا قیمت در طول روز به طور قابل توجهی افزایش یافته است. این رمزارز در حال حاضر با قیمت ۱۶.۳ دلار معامله می‌شود و اگر خریداران ثبات را نشان دهند، احتمال افزایش بیشتر در سطوح قیمت وجود دارد. این رمزارز در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل نوسان سریع قیمت در جلسه معاملاتی قبلی، ۹ درصد کاهش را گزارش کرده است. همچنین با مشاهده و بررسی آن در هفته گذشته، سولانا همچنان با کاهش ۴۶ درصدی روبرو است.

نمودار1

نمودار روزانه SOL/USD. منبع:  TradingView.

سطوح قیمت‌ها از ۶ نوامبر ۲۰۲۲ آسیب جدی دیده است، اما اکنون ادامه روند صعودی را می‌توان در نمودار قیمت که از دیروز آغاز شد، مشاهده کرد. مقدار میانگین متحرک (MA) در موقعیت ۲۶.۳۸ دلار قرار دارد که زیر منحنی SMA ۵۰ است. نوسانات در سمت بالاتر است و از هم اکنون در حال افزایش است، زیرا بازوی بالایی باندهای بولینگر تا ۴۰.۷۵ کشیده شده است که نشان دهنده قوی‌ترین مقاومت برای SOL است.

نمودار شاخص قدرت نسبی (RSI) حرکت افقی را به دلیل مقاومت احساس شده توسط این رمزارز از سمت نزولی نشان می‌دهد و نوسان قیمت امروز کند بوده است، زیرا این اندیکاتور مقدار ۳۲ را در نزدیکی خط مرزی منطقه کم فشار خرید نشان می‌دهد.

تحلیل قیمت سولانا: پیشرفت‌های اخیر و نشانه‌های تکنیکالی بیشتر

تحلیل قیمت ساعتی سولانا نیز امروز از خریداران حمایت می‌کند، زیرا قیمت امروز نسبتاً افزایش یافته است. کندل‌های سبز رنگ که اواخر شب ظاهر شدند، پس از شکست منحنی قیمت در ابتدای جلسه معاملاتی، دوباره منحنی قیمت را به طرف صعود جهت دادند.

نمودار2 سولانا

نمودار ۴ ساعته SOL/USD. منبع:  TradingView.

اصلاحات فعلی که در حال حاضر انجام می‌شود، ممکن است روند را به نفع فروشنده‌ها تغییر دهند، اما قیمت در حال حاضر به پایین ترین محدوده قیمت نزدیک شده است، بنابراین امیدواریم خریداران در ساعات آینده دوباره آن را تصاحب کنند. در حال حاضر، ارزش این ارز دیجیتال پس از کسب مقداری ارزش، با قیمت ۱۶.۳۰ دلار معامله می‌شود. مقدار میانگین متحرک در نمودار قیمت چهار ساعته در سطح ۱۶،۸۰ دلار بالاتر از قیمت فعلی است.

نوسانات در نمودار ۴ ساعته بالا است، باند بالایی اندیکاتور باندهای بولینگر در مقدار ۲۷.۱۹ دلار و باند پایینی در مقدار ۱۰.۴۲ دلار وجود دارد، قیمت به سمت خط میانگین اندیکاتور در ۱۸.۸۱ حرکت می‌کند. نمودار RSI حرکت اندکی رو به پایین را نشان می‌دهد، زیرا این اندیکاتور در شاخص ۳۹ معامله می‎شود و به افزایش مجدد فشار فروش در سطح قیمت فعلی اشاره می‌کند.

نتیجه‌گیری

تجزیه و تحلیل قیمت ساعتی و روزانه سولانا نشان دهنده حمایت از خریداران است، زیرا افزایش جزئی در ارزش بازار SOL/USD مشاهده شد، اگرچه این افزایش به ۱۷،۱۴ درصد رسیده است، اما نوسان قیمت امروز آهسته است و خرس‌ها رقابت سختی را ایجاد می‌کنند. با این حال، کندل سبز با بدنه‌ی قوی در نمودار قیمت سولانا در دو روز گذشته به ما انتظار می‌دهد که سولانا در چند روز آینده روند صعودی خود را ادامه دهد و امیدواریم قیمت از مرز ۱۸ دلار عبور کند.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده به عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش رمزارزها تلقی نمی‌شود. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.