۰ نفر

پیش بینی جی‌پی مورگان از روند بازار رمزارزها؛

قیمت بیت کوین به ۱۳ هزار دلار سقوط می کند؟

۲۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۱۹
کد خبر: 680551
قیمت بیت کوین به ۱۳ هزار دلار سقوط می کند؟

بانک بزرگ آمریکایی جی‌پی مورگان اعلام کرده که انتظار دارد بازارهای کریپتو برای هفته‌ها با کاهش ارزش مواجه شوند و پیش‌بینی می‌کند قیمت بیت‌کوین به ۱۳ هزار دلار کاهش یابد.

اقتصاد آنلاینمهرداد فرامهر؛ بانک جهانی سرمایه‌گذاری جیپی مورگان نسبت به هفته‌ها کاهش ارزش در بازار ارزهای دیجیتال هشدار داد. جی پی مورگان گفته که اهرم‌زدایی ناشی از بحران در صرافی رمز ارز FTX.com سم بانکمن-فراید و پلتفرم معاملاتی Alameda Research دلیل اصلی این کاهش ارزش خواهد بود. تحلیلگران این شرکت همچنین پیش بینی کردند که قیمت بیت کوین ممکن است تا 13000 دلار کاهش یابد.

تحلیلگران جی پی مورگان چیس به رهبری نیکولاوس پانیگیرتزوگلو، استراتژیست بازار جهانی، تحلیل خود را از وضعیت FTX و پیش بینی قیمت بیت کوین در یادداشتی در روز پنجشنبه ارائه کردند.

این تحلیلگران توضیح دادند که بازیگران کمتری در فضای کریپتو اکنون می‌توانند بازیگران ضعیف‌تر را نجات دهند و در ادامه بیان کردند:

چیزی که این مرحله جدید اهرم‌زدایی ارزهای دیجیتال را ناشی از سقوط آشکار Alameda Research و FTX مشکل‌سازتر می‌کند، این است که تعداد شرکت‌هایی با ترازنامه قوی‌تر که قادر به نجات افرادی با سرمایه کم و اهرم بالا هستند در حال کاهش است.

در مواجهه با این بحران نقدینگی، سم بانکمن-فرید، مدیرعامل FTX، ظاهرا از چندین صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال از جمله Coinbase و Okx درخواست کمک کرد. هنگامی که آنها او را رد کردند، بعد از اینکه مدیر عامل صرافی بایننس چانگ پنگ ژائو اظهار داشت که صرافی او تمامی توکن های FTX (FTT) را به دفاتر حسابرسی خود اضافه می کند به بایننس نزدیک شد. بایننس در ابتدا گفت که تمام صرافی FTX را خریداری می کند و نقدینگی لازم برای جلوگیری برای ضرر به کاربران ارائه می کند، اما پس از بررسی های لازم، صرافی بایننس از معامله کنار رفت.

سرمایه گذاران کریپتو نگران پرداخت بدهی FTX.com و مرکز تجاری Alameda Research هستند. سم بانکمن-فرید، که هر دو شرکت را تأسیس کرد، به سرمایه گذاران FTX.com گفته است که شرکت او برای جلوگیری از درخواست ورشکستگی به تزریق نقدینگی نیاز دارد.

جی‌پی مورگان هشدار داد که با توجه به تعامل بین FTX.com، Alameda Research و بقیه اکوسیستم رمزنگاری، احتمالا «آبشاری از مارجین‌کال‌» در جریان است.

بانک سرمایه گذاری جهانی هشدار داد که بازار کریپتو ممکن است با هفته ها کاهش اهرم ناشی از بحران FTX مواجه شود و اشاره کرد که یک دوره تحول می تواند قیمت بیت کوین را به 13 هزار دلار کاهش دهد.

تحلیلگران جی پی مورگان از هزینه تولید بیت کوین به عنوان روشی برای تعیین میزان کاهش بیشتر قیمت بیت کوین استفاده می کنند. آنها به تفصیل توضیح دادند:

در حال حاضر، این هزینه تولید 15000 دلار است، اما احتمالاً کاهش 13000 دلاری را که در ماه‌های تابستان مشاهده شده است، دوباره مشاهده می‌کند.

در زمان نگارش این مقاله، بیت کوین با قیمت 16 هزار و 758 دلار معامله می شود که در 24 ساعت گذشته بیش از 3 درصد و در هفت روز گذشته 13 درصد کاهش داشته است.