۰ نفر

بانک های جهان در پی روی آوردن به رمزارزها؛

ورود غول بانکداری ژاپن به معاملات کریپتویی

۱۷ آبان ۱۴۰۱، ۱۸:۰۴
کد خبر: 679922
ورود غول بانکداری ژاپن به معاملات کریپتویی

غول بانکی ژاپنی که با عنوان بانک سرمایه گذاری نومورا شناخته می شود و ۵۰۰ میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت خود دارد، اعلام کرده که به زودی پلتفرم معاملات بیت کوین و کریپتو را از طریق شرکت های زیر مجموعه خود راه اندازی می کند.

اقتصاد آنلاین—مهرداد فرامهر؛ به گزارش بلکورک بانک سرمایه گذاری نومورا یکی از بزرگترین بانک های ژاپن در نظر دارد با سرمایه گذاری بر استعدادها در شهرهای برتر مالی جهان، تیم خود رادر حوضه معاملات کریپتویی به ۵۵ نفر در سه ماه آینده افزایش دهد.

لیزر دیجیتال شرکت زیرمجموعه بانک نومورا که در سپتامبر تأسیس شد، همچنین به دنبال معاملات کریپتویی خود و راهاندازی یک پلتفرم معاملاتی اختصاصی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ است. جز موهی دین، مدیرعامل شرکت لیزر دیجیتال، به بلکورک گفت که بخشی از این عملیات شامل معاملات با بسامد بالا وخدمات  معاملات خصوصی برای افراد و شرکت‌ها برای ایجاد، بازار معاملاتی کریپتو است.

 

 نومورا بزرگترین بانک کارگزاری و سرمایه گذاری ژاپن است که دارایی هایی به ارزش ۴۴۲ میلیارد دلار را تا این ماه مدیریت میکند. این بانک ابتدا به طور عمومی قصد خود را برای ارائه فرصتی برای معاملات محصولات کریپتویی به مشتریان سازمانی در ماه می اعلام کرد.

واحد کریپتو مستقل خواهد بود

این شرکت بر روی استقرار سرمایه خود برای ایجاد موتورهای سرمایه گذاری مدیریت دارایی کریپتویی و سرمایه گذاری خطرپذیر (VC) متمرکز شده است. لیزر دیجیتال به دنبال افزایش تعداد کارکنان خود در مقر اصلی شرکت خود در سوئیس، در کنار دیگر مراکز اولیه خود در دبی و لندن است. در مرحله دوم، راه اندازی واحد کریپتو در خود ژاپن و در نهایت در ایالات متحده در دستور کار این شرکت خواهد بود.

مهیدین تاکید کرد که تلاشهای VC خود را به عنوان ستون اصلی شرکت می داند. اما تجربه سرمایه گذاری بانک نومورا در کریپتو بیش از چهار سال پیش با سرمایه گذاری در پلتفرم دارایی دیجیتال Komainu آغاز شد.

مهیدین گفت: تمرکز روی سرمایهگذاری از ابتدا در زیرساختهای نوآورانه بلاک چین در Web3 و DeFi خواهد بود، به ویژه که این کار نهادینهسازی داراییهای دیجیتال را تسریع میکند.

در مورد پلتفرم معاملاتی لیزر دیجیتال اعلام شده که، این شرکت قصد دارد به مشتریان نهادی، دفاتر خانوادگی، افراد با ارزش خالص بالا و صندوق های تامینی که فعالانه در فضای کریپتویی درگیر هستند، رسیدگی کند.

مهیدین گفت: از آنجایی که مقررات بسته به حوزه قضایی انجام می شود، ما به روی یک پایگاه مشتری محور تمرکز خواهیم داشت.

بانک نومورا در ابتدا در مورد کریپتو محتاط بود

فعالیت مهیدین در نومورا در فوریه ۲۰۱۸ آغاز شد، زمانی که او به عنوان مدیر ارشد دیجیتال به این شرکت ملحق شد و از فرصتهای دیجیتالیسازی تجاری مبتنی بر معاملات برای معاملات بانکی کلان حمایت میکرد.

او نقش دیگری به عنوان مدیر در Komainu دارد که بانک نومورا بزرگترین سرمایه گذار آن است. از ۳۰ سپتامبر، او به طور کامل تمرکز خود را به شرکت لیزر دیجیتال تغییر داده است.