۰ نفر

پیش بینی قیمت بیت‌کوین (BTC)؛

بیت کوین بالاخره از دام خرس‌ ها خارج شد؟

۱۴ آبان ۱۴۰۱، ۱۹:۴۸
کد خبر: 679065
بیت کوین بالاخره از دام خرس‌ ها خارج شد؟

ظاهراْ قیمت بیت‌کوین قصد صعود به محدوده ۲۵٫۲۲۴ دلار دارد، اما ابتدا باید بسته شدن کندل روزانه بالای میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه را تایید کند. محدوده حمایتی بین ۲۰٫۱۵۶ تا ۲۰٫۷۶۳ دلار به چشم انداز صعودی قیمت بیت‌کوین اعتبار می‌بخشد.

اقتصاد آنلاین حسین قطبی؛ قیمت بیت‌کوین به افزایش مداوم حجم نیاز دارد تا روند صعودی چند روز اخیر را حفظ کند، در غیر این صورت احتمالاً عقب نشینی و ادامه زمستان کریپتو رخ خواهد داد. در ادامه به بررسی این سوال که آیا بیت‌کوین بالاخره از قلاب خرس‌ها خارج شد یا نه؟ و این صعود فقط یک پرش گربه مرده است؟ خواهیم پرداخت.

قیمت بیت‌کوین پس از شکست و صعود به بالاترین قیمت درون هفته‌ای ۲۱٫۵۱۵ دلار در برخی صرافی‌ها در کندلی سبز قرار گرفته است. با توجه به تصمیم کمیته بازار باز فدرال (FOMC) مبنی بر افزایش مجدد نرخ بهره تا 0.75 درصد ، بزرگترین حرکت کریپتو به سمت صعود با انتظارات بازار در تناقض است. مشخص نیست که آیا قیمت بیت‌کوین این روند صعودی را دست نخورده نگه می‌دارد یا خیر، اما خوش بینی سرمایه گذاران در حال حاضر بالاست!

ارزیابی احتمال افزایش کوتاه مدت قیمت بیت‌کوین تا ۲۵٫۲۲۴ دلار

قیمت بیت‌کوین به طور کلی در دستان خریداران قرار دارد، به خصوص با شاخص On-Balance-Volume (OBV) که روندی شیب دار به سمت بالا دارد. این موقعیت حضور خریداران در بازار را تقویت می‌کند. علاوه بر این، کوین مارکت کپ افزایش ۵۳٫۵۵ درصدی در حجم معاملات در ۲۴ ساعت گذشته را نشان می‌دهد.

میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه (EMA) (به رنگ آبی در نمودار زیر) با قیمت ۲۱٫۱۱۸ دلار برقرار است و از نزول فوری قیمت بیت‌کوین محافظت می‌کند. بستن کندل روزانه بالاتر از میانگین متحرک برای ادامه حرکت به سمت بالا ابتدا تا ۲۵٫۲۲۴ دلار و احتمالا کشش بیشتر تا محدوده ۳۰٫۰۰۰دلار ضروری است.

نمودار روزانه BTCUSD.

نمودار روزانه BTCUSD.

همانطور که توسط شاخص واگرایی همگرایی میانگین متحرک (MACD) مشخص شده است، تقویت چشم انداز صعودی قیمت بیت‌کوین یک سیگنال واضح است، زیرا به محض اینکه میانگین متحرک نمایی ۱۲ روزه (خط آبی رنگ) از میانگین متحرک نمایی ۲۶ روزه (خط نارنجی رنگ) عبور کرد، معامله گرانی که پوزیشن‌های خرید بلندمدت بیت‌کوین را داشتند، متوجه شدند که موقعیت هایشان سودآور است. نشانه دیگر حرکت صعودی بیت‌کوین، جهش به بالای خط روند پنج ماهه (به رنگ سیاه) است. بنابراین به نظر می‌رسد که قیمت بیت‌کوین فضایی برای رشد صعودی دارد. به این ترتیب، سرمایه‌گذارانی که احساس می‌کنند در ضرر هستند، می‌توانند خود را برای یک حرکت سودآور بالقوه به ۲۵٫۲۲۴ دلار و سپس به ۳۰٫۰۰۰ دلار آماده کنند.

از سوی دیگر، نگاهی به شاخص حرکت جهت دار (DMI) روایت مثبتی را برای قیمت بیت‌کوین نشان می‌دهد. تا زمانی که -DI این شاخص به طور قابل توجهی بالاتر از +DI باشد، خریداران عموماً در کنترل روند را در دست خواهند داشت. معامله گران نسبتاً محافظه کار می‌توانند موقعیت‌های خود را به ترتیب در ۲۱٫۹۸۰ و ۲۳٫۰۰۴ دلار ببندند. با این حال، سرمایه‌گذاران سرسخت صعودی احتمالاً این روند را تا محدوده ۲۵٫۲۲۴ دلار می‌برند، مانعی نسبتاً قوی زیر  SMA ۲۰۰ روزه (خط بنفش رنگ) که در حال حاضر روی قیمت ۲۵٫۴۹۲ دلار است، برای رشد بیشتر وجود دارد.

نمودار IOMAP بیت‌کوین.

نمودار IOMAP بیت‌کوین.

داده‌های آنچین از IntoTheBlock نشان می‌دهد که قیمت بیت‌کوین بالاتر از حمایت قوی قرار دارد. همچنین طبق نمودار زیر، ۱٫۶۵ میلیون آدرس ۱٫۰۹میلیون واحد بیت‌کوین بین محدوده ۲۰٫۱۵۶ تا ۲۰٫۷۶۳ دلار خریداری کرده‌اند. دارندگان این محدوده احتمالا به خرید بیت‌کوین ادامه خواهند داد تا روند صعودی را حفظ کنند. از سوی دیگر، بعید است که به خرس‌ها اجازه دهند سودهای انباشته را از بین ببرند، زیرا انتظار صعود بیت‌کوین به ۲۵٫۲۲۴ دلار را دارند.

برعکس، بیت‌کوین باید بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه باشد تا معامله گران خرده فروشی را درگیر نگه دارد. در غیر این صورت، بسته شدن کندل روزانه زیر این سطح می‌تواند به سرعت موقعیت‌های فروش کوتاه را با اهداف سود نزولی در میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه (قرمز) و حمایت اولیه در محدوده ۱۸٫۰۰۰ دلار را فعال و سودآور کند.

Doctor Profit، یک تحلیلگر در توییتر، به دنبال کنندگان خود گفت که انتظار دارد قیمت بیت‌کوین پس از تصمیم FOMC بالا برود. با این حال، او هشدار می‌دهد که ممکن است با حرکت در یک مثلث صعودی که کاهش حجم را به تصویر می‌کشد، از روند خارج شود.

بیت کوین بالاخره از دام خرس‌ ها خارج شد؟

به عبارت دیگر، اگر بخواهد قیمت بیت‌کوین چشم انداز صعودی خود را در آخر هفته حفظ کند، حجم معاملاتی بیشتری لازم است.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده به عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش رمزارزها تلقی نمی‌شود. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.