۰ نفر

طرفداران رمزارزها در مقامات دولتی؛

حامی قانون مندی کریپتو رییس جمهور برزیل شد

۹ آبان ۱۴۰۱، ۱۹:۰۴
کد خبر: 677884
حامی قانون مندی کریپتو رییس جمهور برزیل شد

لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا پس از شکست رقیب راست‌گرای خود، ژایر بولسونارو، در دور دوم انتخابات، رییس‌جمهور بعدی برزیل شد. او خواستار قانونگذاری و شفافیت در فضای کریپتویی شده بود.

اقتصاد آنلاین – مهرداد فرامهر؛ رییسجمهور سابق چپ گرای برزیل که با نام «لولا» نیز شناخته می‌شود، بیش از ۶۰ میلیون رای به دست آورد که رکورد قبلی خود از سال ۲۰۰۶ را شکست. ۵۰.۹۰ درصد آرا را در مقابل ۴۹.۱۰ درصد بولسونارو به دست آورد که این مشارکت چشمگیر حامیانش، او را برای دومین بار به ریاست جمهوری برزیل رساند.

برد لولا چه تاثیراتی می تواند بر کریپتو داشته باشد؟

لوئیس ایناسیو داسیلوا، بیانیه‌های مختلفی را قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری برزیل ارائه کرد و به ویژه در مورد کریپتو اظهار داشت که بانک مرکزی برزیل باید مسئول ایجاد یک چارچوب نظارتی برای ارزهای دیجیتال باشد. به نظر لولا، تاثیر دارایی های دیجیتال باید ارزیابی شود تا از هرگونه پیامد منفی که ارزهای دیجیتال می توانند بر اقتصاد ملی داشته باشند، جلوگیری شود.

رییسجمهور منتخب برزیل که حالا صنعت ارزهای دیجیتال را در رشد فوق‌العاده‌ای که اخیرا تجربه شده است می بیند احتمالا مقامات را بر آن می‌دارد تا روی این بخش تمرکز کنند. او گفته که ساختار قانونی می تواند به جلوگیری از روش های معاملاتی تقلبی و سایر فعالیت های غیرقانونی که کاربران دارایی های رمزنگاری می توانند در آن انجام دهند، مانند پولشویی و فرار مالیاتی کمک کند.

پیش از این، لولا جزو بخشی از مدافعان حذف اتکای برزیل به بازارهای ارز خارجی بود. او معتقد است که نظارت بر بازار بیت کوین از هر گونه اثرات مخرب بر اقتصاد جلوگیری می کند. صرف نظر از ادعاهای او، معاون اتاق کنگره برزیل قبلا یک پیشنهاد قانونی بیت کوین را در دست بررسی داشت. با توجه به طرح در دست بررسی مقامات برزیل برای بیت‌کوین پیروزی اخیر او در انتخابات می‌تواند عامل محرکی برای برزیل باشد تا با دقت بیشتری بخش بلاک چین را رصد کند تا حوزه دارایی‌های دیجیتال را بهتر قانون گذاری کنند.

در ماه ژوئن، قانونگذاران برزیلی لایحه‌ای را پیشنهاد کردند که نشان دهنده توجه ویژه مقامات برزیلی به پرداخت‌های کریپتویی است. این طرح در راستای پیروزی لولا، می‌تواند باعث شود که برزیل یک لایحه قانونی برای این بخش تحت قوانین برزیل به تصویب برساند. رئال برزیل با فرمان-قانون ۸۵۷-۶۹ و قانون ۱۰۱۹۲/۰۱ به عنوان واحد پول رسمی کشور شناخته شده است و بر اساس کلیت قوانین برزیل ارزهای دیجیتال بیشتر به شکل یک نوع دارایی دیجیتال به نظر می رسند تا یک روش پرداخت.

احتمال دارد که عرضه اولین یک توکن تحت قانون بازار سرمایه و چارچوب نظارتی کمیسیون بورس اوراق بهادار برزیل (CVM) قانونگذاری شود؛ یا حداقل آن دسته توکن ها یا ارزهایی که به طور ارگانیک ویژگی های عملکردی یک اوراق بهادار را می پذیرند با این چارچوب تحت قانونگذاری قرار بگیرند. در نتیجه، قانون CVM ۴۰۰/۰۳ و توصیه های اضافی CVM ممکن است در مورد ارزهای کریپتویی نیز اعمال شود.

در حال حاضر، مقررات ضد پول شویی ویژه کریپتو تحت پوشش قوانین برزیل نیست. با انتخاب لولا دولت‌ و سازمان‌ها همچنین احتمالا قوانینی را برای کنترل فضای کلی کریپتو در برزیل تصویب خواهند کرد.

در نهایت به نظر می رسد که با توجه به پیشرفت کشورهایی مانند ویتنام در اکوسیستم بلاکچین، انتظار می‌رود برزیل به دلیل انتخاب اخیر لولا داسیلوای چپ گرا، در ردیف بعدی کشورهای مشتاق به فعالیت های قانونی کریپتو قرار گیرد و گام‌های مهمی در این بخش بردارد.