۰ نفر

فناوری بلاکچین و انقلاب مالی؛

تایلند و مجارستان برای ترویج فناوری بلاک چین همکاری می کنند

۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۸:۵۴
کد خبر: 677615
تایلند و مجارستان برای ترویج فناوری بلاک چین همکاری می کنند

انجمن های صنعتی مجارستان و تایلند قصد دارند در زمینه پیاده سازی فناوری های بلاک چین در بخش خدمات مالی همکاری کنند. دو طرف امیدوارند به عنوان بخشی از مشارکت جدید خود، تجربیات خود را به اشتراک بگذارند و ایده هایی برای خدمات جایگزین ایجاد کنند.

اقتصاد آنلاین - حسین عسکری؛ انجمن فین‌تک تایلند و انجمن بلاک چین مجارستان، یادداشت تفاهمی برای حمایت از معرفی فناوری‌های جدید به بازارهای مالی خود امضا کرده‌اند.

 بانکوک پست روز شنبه گزارش داد که توافق بین مجارستان و تایلند در راستای انقلاب مالی که به واسطه فناوری بلاکچین ایجاد شده است، صورت گرفته است.

این رویداد که در سفارت مجارستان انجام شد به نمایش خدمات فناوری مالی اختصاص یافته است.

 انجمن بلاک چین مجارستان به ابتکار وزارت نوآوری و فناوری و مرکز دانش اقتصاد داده ملی در ماه مارس ایجاد شد تا این کشور را به عنوان یک مبتکر در عصر دیجیتال معرفی کند.

 اعضای این انجمن از بخش‌های خصوصی، دولتی و دانشگاهی هستند.

چونلادول خماراتاناگو ، رئیس انجمن فین‌تک تایلند، خاطرنشان کرد: خدمات مالی دیجیتال مانند تجارت الکترونیک، پرداخت‌های تلفن همراه و ارز دیجیتال در تایلند به سرعت در حال رشد بوده و تعداد دارندگان رمزارز در حال افزایش است. به نظر وی، توسعه بیشتر فناوری مالی نیازمند همکاری بین المللی است. 

وی توضیح داد: همکاری با شرکت های مجارستانی به تایلند کمک می کند تا تجربه بیشتری کسب کند. همچنین به هر دو کشور کمک می کند تا ایده ها یا خدمات جدیدی را در آینده آغاز کنند.

به گفته ساندوس سیپیسوس، سفیر مجارستان در تایلند، مجارستان معتقد است که ارتقای آخرین راه حل های فین تک و ایجاد همکاری عمیق با شرکا در این زمینه بسیار اهمیت دارد. وی افزود که هیات دیپلماتیک باید به رشد فناوری مالی این دو کشور کمک کند.

سیپیسوس یادآور شد که دو کشور پنجاهمین سالگرد روابط دیپلماتیک خود را در سال آینده جشن خواهند گرفت. وی این تفاهم نامه را نقطه عطف دیگری در همکاری های مالی مجارستان و تایلند پس از شرکت ماه گذشته رئیس بانک تایلند در مجمع اوراسیا بوداپست که توسط بانک ملی مجارستان برگزار شد، توصیف کرد.