۰ نفر

دیدگاه های مختلف از پروژه ریپل؛

اظهار نظر جنجالی یکی از بنیان گذاران لجر درباره ریپل

۳ آبان ۱۴۰۱، ۱۷:۳۱
کد خبر: 676460
اظهار نظر جنجالی یکی از بنیان گذاران لجر درباره ریپل

آیا ریپل متمرکز است؟ یکی از بنیانگذاران کیف پول لجر به اظهار نظر جنجالی درباره ریپل پرداخت. اما وی بعداً از اظهارات جنجالی خود در مورد این ارز دیجیتال عقب نشینی کرده و آن‌ها را خطای ناشی از زبان نامیده است.

اقتصاد آنلاین – حسین قطبی؛ اریک لارچوِک (Eric Larchevêque)، یکی از بنیانگذاران کیف پول سخت ‌افزاری محبوب ارزهای دیجیتال لجر، پس از اظهار نظرهای توهین ‌آمیز درباره ارز دیجیتال XRP، با واکنش‌های منفی مواجه شد.

این کارآفرین فرانسوی در کلیپی که در پلتفرم رسانه اجتماعی TikTok منتشر شد، گفت که توکن وابسته به پروژه ریپل به دلیل سطح بالای متمرکز بودن، حتی جزء یک ارز رمزنگاری شده هم نیست. لارچوک در این کلیپ، ریپل را همراه با پروژه شکست خورده ارز دیجیتال ترا در پایین ترین سطح قرار داد.  

جامعه ریپل در مورد این دیدگاه ابراز نگرانی کرد و از لارچوک خواست موضع خود را در مورد یکی از بزرگترین ارزهای دیجیتال روشن کند. به طوری که برخی از طرفدارن ریپل گفتند که کیف پول لجر خود را کنار خواهند گذاشت.

ارز دیجیتال

لارچویک در مجموعه‌ای از توییت‌های اخیر منتشر شده، تلاش کرد اهمیت نظرات اخیر خود را از ریپل کم ‌اهمیت جلوه دهد و ادعا کرد که در کلیپ فوق‌الذکر جدی نبوده است. او تاکید کرد که لجر از ریپل، به بهترین نحو حمایت می‌کند و افزود که این کیف پول یکی از اولین کیف پول‌هایی بود که از این ارز دیجیتال بحث ‌برانگیز پشتیبانی کرد.

به دیدگاه برخی از اعضای جامعه ریپل، اظهار نظر مذکور، دیدگاه احمقانه‌ای بود که در یک مصاحبه صوری بیان شده است و این یک عمل نامناسب است، زیرا مردم فکر می‌کنند که این نظر لجر بوده است. در حالی که مطلقاً چنین نیست. لارچویک همچنین اشاره کرده است که ارز دیجیتال ریپل در چند سال گذشته تکامل زیادی داشته است. از این رو این کارآفرین تاکید کرده است که این واقعیت اظهارات او را از امروز کاملاً نامعتبر می‌کند.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده به عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش رمزارزها تلقی نمی‌شود. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.