۰ نفر

فرصت هایی که شاید هیچ وقت تکرار نشود؛

بازار رمزارز را اکنون نادیده نگیرید!

۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۲:۰۰
کد خبر: 675776
بازار رمزارز را اکنون نادیده نگیرید!

وضعیت بازار رمزارز تا اینجای سال ۲۰۲۲ بسیار ناخوشایند بوده است. بازار نزولی رمزارز که در حال ورود به دومین سال خود است هیچ نشانه امیدوار کننده ای از برگشت روند را از خود نشان نمی دهد. وضعیت اقتصاد کلان با افزایش نرخ تورم در کشورهای توسعه یافته همراه با جنگ روسیه و اوکراین بازار کریپتو را از رونق انداخته و موج ناامیدی در بین سرمایه گذاران این حوزه ایجاد کرده است.

اقتصاد آنلاین - حسین عسکری؛ ماهیت بازارهای مالی به گونه‌ای است که اکثر سرمایه گذاران چه در زمان بازار صعودی و چه در بازار نزولی از اتمام روند اطلاعی ندارند و با طمع کردن از سودهای بازار عقب می‌افتند.

ذهینت اکثر سرمایه گذران در این روزهای بازار رمزارز به سمت ریزش بیشتر بازار است و طمع بیت کوین 10000 دلاری چشم ها را روی فرصت های کنونی بسته است. اما به قول وارن بافت سرمایه گذار افسانه ای بازار سهام:"برای موفقیت در بازار شما باید همیشه در جهت مخالف اکثریت حرکت کنید".

طبق تجربه ای که در سال های اخیر از بازار نوظهور رمزارز به دست آورده ایم، تغییر روند این بازار بسیار بی صدا رخ می‌دهد و در حالی که سرمایه گذاران انتظار افزایش یا کاهش بیشتر قیمت را دارند این بازار ساز مخالف می‌زند و تغییر روند می‌دهد.

برای مثال در انتهای بولران 2021 وقتی که وارد فضای کامیونیتی رمزارز می‌شدیم به طور تقریبی از هر 100 نفر 95 نفر از آنها سیگنال بیت کوین 100 هزاردلاری را می‌دادند، از اکانت های سرشناس توییتری گرفته تا کارشناسان به اصطلاح اقتصادی با استناد به داده ها، قول بیت کوین 100 هزار دلاری را می‌دادند و اگر به آنها می‌گفتیم در ادامه بیت کوین به 17000 دلار خواهد رسید، از شدت تعصب سر از تنمان جدا می‌کردند.

بسیاری از مردم که در قله 2021 وارد بازار رمزارز شدند و ضررهای هنگفتی متحمل شدند نتیجه تحلیل های خوش‌بینانه و اشتباه همین افراد بود.

با این حال منظور ما این نیست که بازارها را می‌توان پیش بینی کرد، بازارها مطلقا غیرقابل پیش بینی هستند. حتی در شرایط فعلی، به هیچ عنوان مشخص نیست چه بر سر بازار خواهد آمد. حداقل امید این است که اتفاقات غیرقابل پیش بینی سال های 2021 و 2022 فرهنگ سرمایه گذاری را در بین مردم رواج داده باشد و افراد با مطالعه و تحقیقات خود از نحوه کارکرد بازارهای مالی اندکی مطلع شده باشند تا بتوانند در مواقع لازم از هیجانات مربوط به سرمایه گذاری جلوگیری کنند. 

منتظر شکوفایی بازار رمزارز باشید

این روزها سکون مرگباری در بازار رمزارز حکم فرماست. هیچ‌کس جز چند سرمایه گذار کلان و چند توسعه دهنده و چند بانک، کاری به بازار ندارد، همه فراموش کرده اند که این حوزه قرار است به سلطنت "زیر ساخت های مالی سنتی" پایان دهد و طعم شیرین تمرکززادیی را به جامعه نوین جهانی بچشاند.

قیمت هایی که این روزها در بازار رمزارز می‌بینیم، بسیار آرمانی تر از آرزوی سرمایه گذاران در سال 2021 است. برای مثال در سال 2021 کاردانو 1 دلاری در چشم سرمایه گذاران فرصتی ناب و غیرقابل تکرار بود اما حالا که کاردانو به 35 سنت رسیده از چشم افتاده و به حال خود رها شده است.

شرایط کنونی کاردانو برای اکثر رمزارزهای بازار یکسان است، اتریوم، سولانا، دوج کوین و پولکادات، ریپل و ...

همه این ها را گفتیم تا به اینجای مطلب برسیم، هر چه بیشتر از عمر بازار رمزارز می‌گذرد، این بازار پخته تر و روند پذیرتر می‌شود. این بازار در سال های اخیر بیشترین توجه را از همه طرف به خود معطوف کرده و شدت قانون‌گذاری و نظارت روی آن از همه زمان ها بیشتر است؛ پس دیگر نباید انتظار فراز و نشیب هایی به عمق سال های گذشته از این بازار را داشته باشیم. در صورتی که شرایط اقتصاد جهانی مهیا شود این بازار به سرعت هر چه تمام تر خود را بازیابی می‌کند. فراموش نکنیم در این مدت بازار خرسی و به دور از هیاهو، چه نام های بزرگی وارد این حوزه شدند، برای مثال شرکت بلک راک و گوگل و..

دولت ها هم یکی پس از دیگری رمزارز ها را قانون گذاری می‌کنند و آنها را به رسمیت می‌شناسند.

لازم به یادآوری است دیگر کسی برای وجود یا عدم وجود بیت کوین و اتریوم مانند سال های گذشته بحث نمی‌کند، در واقع این دو رمزارز وارد بخش تفکیک ناپذیر دنیای ما شده اند.

فرصت ها را دریابید  

اگر سال 2017 به شما می‌گفتند 100 دلار BNB بخرید و آن را 4 سال نگه دارید سپس شما صاحب 140 هزار دلار سرمایه می‌شوید، به نیت ارائه دهنده این پیشنهاد شک می‌کردید و او را کلاهبردار خطاب می‌کردید، واقعیت این است که بازار رمزارز پر است از این فرصت ها، خصوصا حالا که بازار تخفیف خوبی خورده است، فرصت های نابی اکنون درون این سکون بازار پنهان شده است. شما می‌تواند با سرمایه گذاری اندک روی پروژه های گمنام اما پر پتانسیل آینده را برای خود بخرید. بازار رمزارز سرزمین فرصت ها است؛ کم نیستند امثال BNB و FTM و ONE که به تازگی وارد بازار شده‌اند. با تغییر ماهیت سرمایه گذاری و گذار از سرمایه گذاری سنتی به مدرن به واسطه رمزارز ها و بلاکچین شاهد این هستیم که روزانه ده‌ها پروژه در بازار معرفی می‌شود. کاربران رمزارز باید با مطالعه و تحقیقات دقیق بهترین آنها را انتخاب کنند و با رعایت آداب سرمایه گذاری و مدیریت ریسک اقدام سرمایه گذاری کنند. 

سلب مسئولیت: مطالب بالا صرفا یک تحلیل از وضعیت حال و آینده بازار رمزارز بوده و هیچ‌گونه توصیه سرمایه گذاری نیست. مسئولیت هرگونه سرمایه گذاری همیشه به عهده خود اشخاص است.