۰ نفر

نظر مثبت بزرگترین بانک آسیای جنوب شرقی به رمزارزها؛

صرف نظر از قیمت، بیت کوین منحصر به فرد است!

۲۳ مهر ۱۴۰۱، ۱۴:۳۵
کد خبر: 674038
صرف نظر از قیمت، بیت کوین منحصر به فرد است!

یک استراتژیست سرمایه گذاری در بزرگترین بانک آسیای جنوب شرقی، DBS، می گوید بیت کوین چه تغییر قیمت داشته باشد یا نه منحصر به فرد است. استراتژیست DBS تأکید کرد: "اگر صرفاً بر اساس قیمت به بیت کوین نگاه کنیم، نوسانات زیادی را مشاهده خواهید کرد و این به شما اطلاعات زیادی درباره مزایای واقعی آن نمی دهد."

اقتصادآنلاین - حسین عسکری؛ بر اساس گزارش روز جمعه روزنامه فاینوز آسیا، داریل هو، استراتژیست سرمایه گذاری DBS، در یک نشست خبری در مورد بیت کوین صحبت کرد. او توضیح داد: اگر صرفاً بر اساس قیمت به بیت کوین نگاه کنیم، نوسانات زیادی را مشاهده خواهید کرد و این به شما اطلاعات زیادی درباره مزایای واقعی آن نمی دهد.

من فکر می کنم بیت کوین هنوز هم منحصر به فرد است، چه قیمت تغییر کند یا نکند.

هو در ادامه خاطرنشان کرد که منحصر به فرد بودن بیت کوین به دلیل قیمت آن نیست، بلکه کاربرد آن است که امکان انتقال ارزش به صورت غیرمتمرکز را بدون نیاز به شخص ثالث مانند بانک را برای تسویه معامله فراهم می کند.

هو توضیح داد: بیشتر روش‌هایی که از طریق آن دارایی‌ها را مبادله می‌کنید، نیاز به یک شخص ثالث برای تأیید معامله دارند. این استراتژیست تأکید کرد: از آنجا که سیستم های پولی فیات هنوز توسط بانک های مرکزی اداره می شوند، بیت کوین که ماهیت غیرمتمرکز دارد با سابقه 13 سال کارکرد اعتماد به ارزهای دیجیتال را افزایش داده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این اگر شما سهام نگه داری کنید، ممکن است نتوانید آن‌ها را به میل خود نقد کنید زیرا گاهی اوقات بورس بسته می‌شود، اما بازار بیت کوین هر هفت روز هفته و هر ساعت از شبانه روز باز است، بنابراین راهی برای شما وجود دارد که در صورت لزوم سرمایه خود را به پول نقد تبدیل کنید. قبل از بیت کوین، هیچ راهی وجود نداشت که بتواند این کار را انجام دهد.

DBS یک صرافی دارایی دیجیتال را در دسامبر 2020 راه اندازی کرد. این پلتفرم از تجارت چهار ارز دیجیتال پشتیبانی می کند: بیت کوین، بیت کوین کش، اتریوم و ریپل.

 در ماه آگوست، این بانک اعلام کرد که حجم معاملات در مبادلات دارایی دیجیتال افزایش یافته است و خاطرنشان کرد که "سرمایه گذارانی که به چشم انداز بلندمدت دارایی های دیجیتال اعتقاد دارند، برای دسترسی به بازار دارایی های دیجیتال به سمت پلتفرم های قابل اعتماد و تنظیم شده جذب می شوند.

ماه گذشته، DBS تجارت رمزنگاری خودگردان را از طریق برنامه Digibank خود راه اندازی کرد.

پیوش گوپتا، مدیرعامل گروه بانک DBS، در ماه مارس گفت که فکر نمی‌کند ارز دیجیتال جای پول های فیات را بگیرد، اما اظهار داشت که می‌تواند جایگزینی برای طلا و ارزش آن باشد.

 این بانک همچنین اخیراً از طریق همکاری با شرکت سندباکس وارد دنیای متاورس شده است.