۰ نفر

داده های آن‌چین نشان می دهد؛

ذخایر ماینرهای بیت کوین در پایین ترین سطح ۱۲ سال اخیر

۲۱ مهر ۱۴۰۱، ۱۵:۱۶
کد خبر: 673768
ذخایر ماینرهای بیت کوین در پایین ترین سطح   ۱۲ سال اخیر

به گفته شرکت تجزیه و تحلیل بلاک‌چین IntoTheBlock ، مقدار بیت کوین ذخیره شده توسط شرکت های ماینینگ به پایین ترین سطح خود از فوریه ۲۰۱۰ کاهش یافته و این در بیشتر سال جاری صادق بوده است.

اقتصاد آنلاین—مهرداد فرامهر؛ طبق گزارش IntoTheBlock، از بعد از ظهر چهارشنبه ماینرهای بیت کوین 1.91 میلیون بیت کوین در کیف پول خود دارند. ذخایر ماینر های بیت کوین از ابتدای سال 2022 تنها به مدت 46 روز از مرز 2 میلیون بیت کوین فراتر رفته است که این برای اولین بار از 19 فوریه 2010  تا چنین میزانی دچار افت بوده است. به نظر می‌رسد که ماینرها برای جبران سودی که به دلیل آسیب دیدگی از زمستان کریپتو رخ داده اقدام به فروش ذخایر بیتکوین خود کرده‌اند.

شرکت IntoTheBlock از یک الگوریتم یادگیری ماشین برای شناسایی آدرس کیف پول ماینرها و ردیابی دارایی‌های آنها استفاده می‌کند، از جمله کیف پول های مرتبط با ماینرها یا استخرهای استخراج که بیت کوین انباشته می‌کنند اما به طور فعال آن را از کیف پول خارج نمی‌کنند. مجموع بیت کوین ذخیره شده در این کیف پول ها معیار ذخیره ماینر شرکت تحلیلی را تشکیل می‌دهد.

این که ذخایر در کیف پول ها کمتر از 2 میلیون بیت کوین شده است و در تمام طول سال این وضعیت پایدار بوده، نشان می‌دهد که اوضاع برای صنعت چقدر وخیم شده است. ذخایر ماینرهای بیت کوین ابتدا در جولای سال گذشته به دلیل اخبار مربوط به سرکوب ماینینگ در چین به زیر 2 میلیون کاهش یافت، اما این رقم بعدا با بهبود شرایط ماینرها در آمریکا برگشت.

در این میان شرکت‌هایی که میلیون‌ها دلار در مقابل تجهیزات استخراج خود وام گرفته‌اند، مانند CleanSpark و Argo، ماه به ماه شاهد ضرر و زیان بوده‌اند.

تنها ماه گذشته، Compute North اعلام ورشکستگی کرد، و شرکت Iris Energy به اجبار 100 میلیون دلار سهام فروخت تا مقداری نقدینگی ایجاد کند، Compass Mining عملیات خود را در جورجیا تعطیل کرد و یکی از بزرگترین استخرهای استخراج بیت کوین، Poolin، برداشت‌ها را متوقف کرد.

آخرین باری که ذخایر ماینر به این میزان کم بود، زمان بسیار متفاوتی برای بیت کوین بود. در سال 2010، این ارز دیجیتال تنها یک سال از زمان انتشارش به عنوان یک نرم‌افزار متن‌باز می‌گذشت، چند ماه پس از آن که خالق آن ساتوشی ناکاموتو مقاله‌ای را منتشر کرد که در آن نحوه عملکرد پول نقد الکترونیکی همتا به همتا را توضیح می‌داد.

بیت کوین اولین بار در سال 2009 در صرافی استاندارد لیبرتی با دلار آمریکا مبادله شد، زمانی که با 5.21 دلار می توانستید 5050 بیت کوین بخرید. با قیمت های امروزی، این مقدار بیت کوین تقریباً 97 میلیون دلار ارزش دارد.

صنعت استخراج بیت کوین نیز در مراحل ابتدایی خود بود. هال فینی، برنامه نویس رایانه، اولین پاداش استخراج بیت کوین به میزان 10 بیتکوین را برای استخراج بلوک 70 در 12 ژانویه 2009 دریافت کرد. در آن زمان برای مدتی، ذخایر ماینر سهم قابل توجهی از بیت کوین در گردش را تشکیل می‌داد.

به‌عنوان مثال، در روزی که ذخایر ماینرها برای اولین بار در فوریه 2010 از 2 میلیون فراتر رفت، ماینرها از هر پنج بیت کوینی که تا به حال ایجاد شده بود، یک بیت‌کوین را در اختیار داشتند. سهم استخراج کنندگان بیت کوین از سکه‌های در گردش اکنون به زیر 10درصد کاهش یافته است. این در حالی است که با توجه به مهاجرت ماینرهای بیت‌کوین به آمریکا و پیدا کردن سرمایه گذاران جدید به نظر می‌رسید که احتمالا ماینرهای بیت‌کوین مجبور نخواهند بود برای تامین نقدینگی اقدام به فروش کوین های خود کنند اما سرمای زمستان کریپتو امان همه را بریده است.