۰ نفر

توسعه مالی در کشورهای آفریقایی؛

بانک مرکزی زیمبابوه در حال توسعه ارز دیجیتال بانک مرکزی

۲۱ مهر ۱۴۰۱، ۱۴:۰۶
کد خبر: 673758
 بانک مرکزی زیمبابوه در حال توسعه ارز دیجیتال بانک مرکزی

بانک مرکزی زیمبابوه مانند بانک مرکزی کشورهای دیگر به دنبال ایجاد cbdc است. به گفته کوئینتون کانهوکاموه، معاون بانک مرکزی، انتظار می‌رود ارز دیجیتال بانک مرکزی به حذف مضراتی مانند پولشویی و تروریسم کمک کند.

اقتصاد آنلاین – حسین عسکری؛ معاون بانک مرکزی زیمبابوه، کوئینتون کانهوکاموه (Quinton Kanhukamwe)، گفت که موسسه آموزش عالی زیمبابوه، در حال توسعه ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) است.

 

 به گفته کانهوکاموه، انتظار می‌رود که CBDC پیش‌بینی‌شده به حذف شرارت‌هایی مانند پولشویی و تروریسم ، احتکار پول نقد و همچنین معاملات غیرقانونی ارز کمک کند.

 

طبق اظهارات کانهوکاموه که در مراسم فارغ التحصیلی با حضور امرسون منانگاگوا، رئیس جمهور زیمبابوه بود، نشان داد که چگونه CBDC مبتنی بر بلاک چین می تواند به طور بالقوه افراد بدون بانک را وارد سیستم بانکی رسمی کند.

 او گفت: بسیاری از مواقع، جمعیتی که بانک ندارند بر این باورند که بخش مالی سنتی تنها برای از بین بردن تمام درآمدهای آنها وجود دارد که عقیده بسیار اشتباه است.

 CBDC این ظرفیت را دارد که هزینه های نظارتی، هزینه تراکنش ها و هزینه خدمات بانک های مرکزی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد

کاهش هزینه های چاپ پول!

کانهوکاموه اضافه کرد هنگامی که خدمات رسمی بانکی برای جمعیت بدون بانک در دسترس قرار گیرد، این امر به طور بالقوه می تواند یک واکنش زنجیره ای ایجاد کند که منجر به افزایش تجارت برای شرکت های کوچک تا متوسط ​​می شود.

کانهوکاموه افزود: استفاده از CBDC به بانک مرکزی کمک می کند تا هزینه چاپ پول را کاهش دهد.

بانک مرکزی زیمبابوه (RBZ) در آخرین بیانیه سیاست پولی خود، اعلام کرد که یک نقشه راه برای CBDC تهیه کرده است. بانک مرکزی زیمبابوه اعلام کرد که از یک درگاه عمومی برای  "گفتگوی عمومی گسترده و شفاف در مورد مزایا و خطرات بالقوه CBDC" رونمایی خواهد کرد .

با توجه به بیانیه بانک مرکزی زیمبابوه هنوز تاریخ دقیقی برای رونمایی از CBDC وجود ندارد.

علاوه بر این بانک مرکزی زیمبابوه هنوز اعلام نکرده است با چه نهاد دیگری در راستای این هدف همکاری خواهد کرد.

 با این حال، به نظر می رسد موسسه فناوری هراره، یک موسسه آموزش عالی زیمبابوه، در حال توسعه ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) است.