۰ نفر

بررسی بنیادی بر داده‌های آنچین بیت‌کوین؛

افزایش نرخ هش بیت کوین به بالاترین حد خود/ علت چیست؟

۱۸ مهر ۱۴۰۱، ۱۱:۴۵
کد خبر: 673048
افزایش نرخ هش بیت کوین به بالاترین حد خود/ علت چیست؟

طبق داده‌های منتشر شده، نرخ هش بیت‌کوین در تحلیل روزانه ۱۰.۸ درصد افزایش یافته است. افزایش ناگهانی نرخ هش امنیت شبکه بیت‌کوین را تضمین می‌کند. در این متن به بررسی سه عامل اصلی که در افزایش نرخ هش نقش دارند، می‌پردازیم.

اقتصاد آنلاین حسین قطبی؛ بر اساس گزارش‌ها، ارز دیجیتال پیشرو، بیت‌کوین (BTC) با افزایش 10.8 درصدی نرخ هش خود را افزایش داد که نشان‌دهنده ثبت یک رکورد جدید به صورت روزانه و تضمین امنیت برای شبکه بیت‌کوین است.

هش ریت شبکه بیت‌کوین

جالب اینجاست که عوامل متعددی در افزایش نرخ هش بیت‌کوین نقش دارند. در درجه اول، نرخ هش به قدرت محاسباتی مورد نیاز ماینرها برای استخراج یک بلاک بستگی دارد. بنابراین، هش ریت بالاتر نشان‌دهنده تقاضا برای یک ریگ استخراج قوی‌تر است تا به ماینرها اجازه ‌دهد که ماین کرده و پاداش خود را کسب کنند. می‌توان این طور تفسیر کرد که کاهش قیمت واحد پردازش گرافیکی (GPU)، به طور قابل توجهی به ماینرها کمک کرده است تا هزینه عملیاتی خود را در میان بازار نزولی جبران کنند.

همچنین، هنگامی که ارائه دهندگان تجهیزات استخراج مانند بیتمن (Bitman) قیمت انت‌ماینرها (Antminers) را کاهش دادند، شروعی برای بازگرداندن ماینرهای کریپتو به سود دهی بود. زیرا استخراج کنندگان بیت‌کوین توانستند هزینه‌های اولیه خود را کنترل کنند. بلافاصله پس از اینکه چین ارزهای دیجیتال را برای جلوگیری از خطرات فزاینده سیستم مالی چین ممنوع کرد، استخراج کنندگان بیت‌کوین خود را به کشورهای دیگر از جمله قزاقستان، کانادا و آلمان منتقل کردند و در نتیجه این اقدام خود را غیر متمرکز کردند و کمتر به چین متکی بودند.

با این حال، به گفته مرکز تامین مالی جایگزین کمبریج، چین سه ماه پس از اعمال ممنوعیت کریپتو، فعالیت‌های استخراج خود را از سر گرفت. بدیهی است که بازگشت چین به فضای استخراج کریپتو به طوری آشکارا به افزایش نرخ هش این فضا کمک کرده است.

پس از آپدیت مرج اتریوم که به موجب آن بلاکچین آن از مکانیسم اجماع PoW به PoS تبدیل شد، اتریوم برای عملیات ماینینگ به GPU ها وابسته نیست. در نتیجه، ماینرهای ETH به دلیل ناراحتی‌های ناشی از تغییر ناگهانی مکانیسم استخراج ETH مجبور شدند به سمت بیت‌کوین بروند.

افزایش نرخ هش بیت کوین به بالاترین حد خود/ علت چیست؟

کلام آخر

با توجه به مطالب فوق نتیجه می‌گیریم که کاهش قیمت GPU ها، از سرگیری تجارت کریپتو در چین و ارتقای مرج اتریوم را می‌توان به عنوان عوامل اصلی افزایش نرخ هش بیت‌کوین در نظر گرفت.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده به عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش رمزارزها تلقی نمی‌شود. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.