۰ نفر

در جریان دادگاه ورشکستگی یکی از شرکت های رمزارزی؛

مخالفت مجدد برای برداشت دارایی ها از پلتفرم سلسیوس

۱۱ مهر ۱۴۰۱، ۱۳:۴۸
کد خبر: 671697
مخالفت مجدد برای برداشت دارایی ها از پلتفرم سلسیوس

وزارت دادگستری (DOJ) اعتراضی به درخواست سلسیوس برای بازگشایی برداشت برای مشتریان منتخب و فروش دارایی های استیبل کوین خود ارائه کرده است. وزارت دادگستری ادعا می کند که وضعیت مالی سلسیوس فاقد شفافیت است و تصمیمات کلیدی مانند بازگشایی برداشت نباید تا زمانی که گزارش بازرس مستقل ارائه نشده است نباید انجام شود.

اقتصاد آنلاین – حسین عسکری؛ این اقدام وزارت دادگستری توسط هیئت اوراق بهادار ایالت تگزاس، وزارت بانکداری تگزاس و وزارت مقررات مالی ورمونت ارائه شد.

 

هر سه آنها مخالف فروش دارایی‌های استیبل کوین توسط سلسیوس هستند و تاکید می‌کنند این خطر وجود دارد که این شرکت بتواند از این سرمایه برای از سرگیری فعالیت برخلاف قوانین ایالتی استفاده کند.

 

ویلیام هرینگتون متولی دادگاه سلسیوس در دادگاهی که در ناحیه جنوبی نیویورک برگزار شد، اعتراض خود را به از سرگیری برداشت‌های سلسیوس برای مشتریان خود مطرح کرد و دلیل آن را عدم وجود شفافیت در امور مالی شرکت دانست.

هرینگتون در این پرونده استدلال می کند که چنین برداشت هایی نباید تا زمانی که گزارش بازرس مستقل در مورد عملیات تجاری سلسیوس تکمیل نشده باشد، از سر گرفته شود.

هرینگتون گفت: این درخواست‌ها زودهنگام هستند و تا پس از ثبت گزارش بازپرس باید رد شوند.

وزارت دادگستری همچنین با فروش بالقوه استیبل کوین مخالفت کرده است و نگرانی های مشابهی را که توسط تنظیم کننده های تگزاس و ورمونت وجود دارد مبنی بر اینکه حرکت سلسیوس به طور مشخص بیان نمی کند که چنین توزیع یا فروش چه تاثیری بر حرکت رو به جلوی کسب و کار خواهد داشت را برجسته کرده است.

در این پرونده آمده است: «استیبل کوین موشن Stablecoin) Motion) به دنبال نقد کردن استیبل کوین‌های نگهداری شده توسط بدهکاران بدون ارائه اطلاعاتی در مورد مالکیت، تفکیک، یا تأثیر چنین فروش بر توزیع‌های بعدی به طلبکارانی است که ممکن است استیبل کوین‌ها را در سپرده نزد بدهکاران داشته باشند».

از این رو هرینگتون متولی این دادگاه  در 29 سپتامبر، شوبا پیلای را به عنوان بازپرس منصوب و دادگاه نیویورک نیز در همان روز این انتصاب را تأیید کرد.

شوبا پیلای تقریباً دو ماه فرصت خواهد داشت تا گزارش ممتحن خود در مورد سلسیوس را تهیه و ارسال کند.

هرینگتون اساساً تأکید کرد که درخواست‌های سلسیوس حتی تا زمانی که گزارش بازپرس ارائه نشده است نباید مورد بررسی قرار گیرد و خاطرنشان کرد که هر گونه توزیع یا فروش باید تا زمانی که طرف‌های ذینفع، متولی ایالات متحده و دادگاه قادر به تصمیم گیری باشند، به تعویق بیفتد.

سایمون دیکسون، بنیانگذار پلتفرم سرمایه گذاری رمزنگاری BnkToTheFuture که سرمایه گذار اصلی در سلسیوس بود در تاریخ 1 اکتبر از طریق توییتر پیش بینی کرد که سلسیوس به عنوان بخشی از یک طرح سازماندهی مجدد به دنبال بازپرداخت به طلبکاران خود در غالب توکن های سلسیوس (CEL) خواهد بود.