۰ نفر

چگونه ترید ارز دیجیتال را شروع کنیم؟

۲۲ مرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۰۰
کد خبر: 660166
چگونه ترید ارز دیجیتال را شروع کنیم؟

اگر ۱۰ سال پیش به شما می‌گفتند ارزهایی را بخرید که ماهیت فیزیکی ندارند اما ارزششان چندین برابر خواهد شد، حتما به عقل گوینده شک می‌کردید؛

 اما امروزه به‌لطف پیشرفت تکنولوژی و دیجیتالی شدن زندگی، قضیه کاملا فرق کرده است. افراد پیشرو در مسیر کسب ثروت، روش‌هایی کاملا متفاوت با گذشته را به‌کار گرفته‌اند. دیگر کمتر کسی به‌ خرید و ذخیره طلا و اشیاء قیمتی تمایل دارد. ورود رمز ارزها به بازار جهانی باعث شده که سبک زندگی افراد تغییر کند؛ خرید و فروش یا trade، یکی از دغدغه‌های امروز مردم جهان است. در این نوشته، به سوال «چگونه ترید ارز دیجیتال را شروع کنیم؟» پاسخ می‌دهیم و پیش‌نیازهای تبدیل افراد عادی به یک تریدر حرفه‌ای را برمی‌شماریم. اگر در ابتدای راه خرید و فروش ارز دیجیتال هستید، این مطلب برای شما نوشته شده است.

 انتخاب استراتژی معاملاتی؛ مهم‌ترین قدم در آموزش ترید ارز دیجیتال

تعیین استراتژی در حوزه رمز ارزها، یکی از مهم‌ترین عومل تعیین‌کننده در کسب ثروت دیجیتال است. برخی افراد با خرید و فروش روزانه کوین‌ها به سود می‌رسند و برخی دیگر با نگه‌داری و عدم فروش آن‌ها. در دوره آموزش ارز دیجیتال، اساتید مربوطه کلیه استراتژی‌های معاملاتی مهم و رایج را به شرکت‌کنندگان توضیح می‌دهند. در این مطلب به شرح کوتاهی از هریک می‌پردازیم:

  1. استراتژی روزانه: بین خرید کوین موردنظر و فروش آن، کمتر از ۲۴ ساعت فاصله وجود دارد. 
  2. استراتژی ریزه‌خواری: انجام تریدهای متعدد در یک روز و کسب سودهای پایین از هرکدام از آن‌ها.
  3. استراتژی نوسان‌گیری (Swing): خرید ارز دیجیتال و فروش آن در کمتر از یک ماه و بیشتر از ۲۴ ساعت اتفاق می‌افتد.
  4. استراتژی خرید و نگهداری: خریداران رمز ارزها، ماه‌ها و بعضا تا چند سال کوین خود را نمی‌فروشند.

اگر می‌خواهد کم‌ریسک‌ترین نوع استراتژی را در تریدینگ تجربه کنید، پیشنهاد ما استراتژی معاملاتی خرید و نگهداری است؛ همچنین تریدهای تازه‌وارد و نوپا نیز بهتر است از استراتژی نوسان‌گیری پیروی کنند تا در مدتی کوتاه به ثروت کلان دست پیدا کنند.

آشنایی با تحلیل فاندامنتال و تکنیکال؛ از ارکان مهم آموزش ترید روزانه ارز دیجیتال

از گذشته تا به امروز افرادی که تمایل به کسب ثروت هنگفت داشتند از یک قاعده همگانی پیروی کرده‌اند: خرید در پایین‌ترین قیمت و فروش در هنگام صعودی شدن و بالا رفتن بهای آن! در حوزه کریپتوکارنسی نیز این فرمول صدق می‌کند؛ افراد بسیاری از این طریق موفق به چندین برابر کردن ثروت خود شده‌اند. اینکه ما چگونه پایین یا بالا بودن قیمت‌های کوین‌ها را تشخیص دهیم، راه‌حلی بسیار ساده دارد: استفاده از تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال. در این نوع تحلیل‌ها باید نقاط ورود و خروج را تعیین کنیم و رفتار بازار را باتوجه به نمودارهای مرتبط، پیش‌بینی کنیم. بدیهی است که درصد خطای ناچیزی ممکن است در این تحلیل‌ها ایجاد شود؛ اما کاملا قابل چشم‌پوشی است.

ترید ارز دیجیتال

چگونه ترید ارز دیجیتال را شروع کنیم؟ با شناخت ابزارهایی مانند ربات، تقویم و ردیاب

برای شروع خریدوفروش ارز دیجیتال، لازم است برخی ابزارهای کارآمد و مهم را بشناسیم. انواع ابزار نمودار، ترسیم داده‌های بازار، بررسی وضعیت شبکه، رصد اخبار روزانه، انواع کیف‌پول ارز دیجیتال، ربات‌های معاملاتی، جستجوگرهای شبکه، تقویم ردیاب بازار و پلتفرم‌های ترید رمز ارزها از جمله ابزارهای مهم برای تریدها شناخته می‌شوند. در ادامه چند مثال برای هریک از این موارد آورده‌ایم:

  •  انواع ابزار نمودار برای بررسی شاخص‌های مختلف معادلات و ترسیم خطوط روند برای تحلیل بازار استفاده می‌شوند. مانند: تریدینگ ویو (Trading view) و Cryptowat.ch
  •  بررسی وضعیت کارمزد تراکنش‌های هر شبکه روی روند سرمایه‌گذاری موثر است. بیت کوین ویژوال (BitcoinVisual) و کریپتو میزو (CryptoMiso) دو ابزار مهم شناخته می‌شوند.
  •  ترسیم داده‌های بازار از طریق ادغام خریدوفروش‌ها برای ارزیابی میانگین مبادلات و رسیدن به سود انجام می‌گیرد. کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) و آن چین اف ایکس (OnChainFX) برترین ابزارها برای این منظور هستند.
  •  رصد اخبار روزانه و خواندن مطالبی که روزانه در ارتباط با کریپتوکارنسی منتشر می‌شوند به بررسی وضعیت بازار کمک می‌کند. کریپتو پنیک (CryptoPanic) کلیه اخبار روزانه در ارتباط با ارز دیجیتال را در اختیار افراد قرار می‌دهد.
  •  ربات‌های معاملاتی بر اساس برنامه‌هایی که به آن‌ها می‌دهیم  به جای تریدرها به خریدوفروش می‌پردازند. هس آنلاین (HassOnline) و گکو (Gekko) دو ربات محبوب در دنیا هستند.
  •  جستجوگرهای شبکه امکان تعامل با بلاک‌چین‌ها و مشاهده داده‌های تراکنش‌های شبکه را فراهم می‌کنند. Blockcain.com و اتر اسکن (EtherScan) را به عنوان مهم‌ترین ابزار جستجوی شبکه می‌شناسند.
  •  تقوم ردیاب بازار به‌راحتی کلیه اتفاقات روزانه در دنیای دیجیتال را پیگیری می‌کند و کمک خوبی برای افراد در معاملات روزانه‌شان محسوب می‌شود. کوین مارکت کال (CoinMarketCall) و کوین در (CoinDar) دو تقویم کارآمد و مهم هستند.
  • پلتفرم‌های ترید ارز دیجیتال یکی از مهم‌ترین بسترهای خرید و فروش و بررسی رمز ارزها در دنیای کریپتو شناخته می‌شوند. با کوینجی (Coingy)، شبکه bsc و ترید دش (TradeDash) به‌سادگی معاملات دیجیتال خود را انجام دهید.

کیف‌پول‌های ارز دیجیتال که وظیفه حفاظت و نگهداری از سرمایه دیجیتال تریدرها را به‌عهده دارد، یکی از ضروری‌ترین ابزارها برای تریدرها شناخته می‌شوند. در قسمت بعدی به‌طورمفصل درباره آن‌ها توضیح خواهیم داد.

آشنایی با انواع کیف پول دیجیتال؛ ترید ارز دیجیتال با گوشی

به طورکلی سه نوع کیف‌پول دیجیتال برای حفظ و نگهداری از رمز ارزها وجود دارد: ۱- کیف‌پول گرم یا نرم‌افزاری، ۲- کیف‌پول سرد یا سخت افزاری و ۳- کیف پول کاغذی. هریک از این دسته‌ها شامل زیرمجموعه‌های متعددی نیز هستند.:

  1. کیف‌پول موبایل، کیف‌پول دسکتاپ و کیف‌پول های تحت وب را Hot Wallet می‌نامند.
  2. Cold Wallet‌ها شامل دستگاه‌های فیزیکی هستند که شباهت بسیاری با Flash Memory ها دارند.
  3. کیف‌هایی با قیمت بسیار پایین و از جنس کاغذ هستند؛ کد‌های خصوصی هر ارز دیجیتال روی کیف‌پول‌های کاغذی چاپ می‌شود.

هر تریدر موفق و باهوش برای حفظ و نگهداری از رمزارزهای خود به یک کیف‌پول دیجیتالی نیاز دارد. همان‌طور که اسکناس‌ها و سکه‌های خود را بدون محافظت رها نمی‌کنید، برای محافظت از کوین‌های خود نیز به چنین وسیله‌ای نیاز دارید. با دانلود و نصب برنامه‌های مربوط به انواع کیف‌پول‌ها، به‌راحتی و در مدت کوتاهی از طریق گوشی موبایل خود به خریدوفروش ارز دیجیتال بپردازید.

ترید ارز دیجیتال

داجکس؛ آموزش ترید ارز دیجیتال از صفر تا صد

در این مقاله توضیح دادیم که چگونه ترید ارز دیجیتال را شروع کنیم. درباره لزوم انتخاب استراتژی و انواع آن صحبت کردیم و ابزارهای متداول در این حوزه را نام بردیم. اکنون شما با پیش‌نیازهای تبدیل شدن به یک تریدر ماهر را به‌خوبی آشنا هستید.

مجموعه معتبر داجکس با ارائه دوره‌های مبتدی تا پیشرفته آموزش ارز دیجیتال، پکیج‌های فوق‌العاده کاربردی و وبینارها، بهترین انتخاب برای تبدیل شدن به یک تریدر ماهر محسوب می‌شود. با مراجعه به نشانی dogex.ae یا سرچ کردن کلمه «داجکس» در گوگل، از آموزش‌های رایگان و مناسب این مجموعه استفاده کنید.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.