۰ نفر

به دنبال افزایش تقاضا برای رمزارز مشهور؛

سطح پشتیبانی بعدی بیت کوین کجاست؟ / مرز روانی جدید قیمت بیت کوین

۴ مرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۵۰
کد خبر: 656236
سطح پشتیبانی بعدی بیت کوین کجاست؟ / مرز روانی جدید قیمت بیت کوین

آخرین تجزیه و تحلیل ارائه شده توسط گلسنود نشان می‌دهد که فروش عمده در بازار رمزارزها ممکن است به پایان رسیده باشد، اما بازار برای بهبود هنوز به زمان نیاز دارد.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ به نظر می رسد تقاضای "قابل توجه" در نقطه قیمتی 20000 دلاری برای بیت کوین، این رمزارز را به دست سرمایه گذارانی بازگردانده است که کمتر به قیمت اهمیت می دهند و در عین حال سطح قیمت واقعی جدیدی را ایجاد می کنند.

در آخرین خبرنامه The Week OnChain که در روز دوشنبه منتشر شد، UkuriaOC Glassnode به «تقاضای شدید» در منطقه 20000 دلار اشاره کرد و گفت که هر سطح قیمت روانی از 40000 تا 30000 دلار و تا 20000 دلار گروه جدیدی از دارندگان کوتاه مدت (STHs) ایجاد می کند.

تحلیلگر گلسنود خاطرنشان کرد که بسیاری از عرضه‌هایی که هولدرهای کوتاه مدت جدید در طی آن کاهش خرید خریداری کردند، فروخته نشده است، حتی اگر قیمت‌ها به میزان قابل توجهی کاهش یافته باشد. این ممکن است به دلیل خریداران کمتر حساس به قیمت یا کسانی باشد که به اصول بیت کوین بیشتر از سود سرمایه گذاری اهمیت می دهند و باعث افزایش تقاضا می شود.

طبق گفته CoinGecko، از اواخر آوریل تا ژوئن، قیمت بیت کوین 55 درصد یعنی از 40000 دلار به حداقل 18100 دلار کاهش یافته است.

گلسنود نوشت که این موضوع نشان می‌دهد هولدرها کوتاه مدت جدید افرادی هستند که نسبت به قیمت واکنشی نشان نمی‌دهند و به بیت‌کوین اعتماد دارند. همچنین در این گزارش آمده است که عدم فروش بیت‌کوین توسط هولدرهای کوتاه مدت برای 155 روز، آنها را به هولدرهای بلندمدت تبدیل می‌کند.

این موضوع به این صورت تایید می‌شود: کوین‌های نگهداری شده توسط هولدرهای کوتاه مدت در سطح 40 تا 50 هزار دلار در هفته‌های آتی به هولدرهای بلندمدت تبدیل می‌شوند که به تقویت این استدلال کمک می‌کند.

در این بازار نزولی فعلی، هولدرهای بلندمدت نزدیک به 400 روز متوالی سوددهی سالانه قفل شده داشته و عملکرد بهتری نسبت به سوددهی 30 روزه دارند.

این تقریباً همان مدت زمانی است که هولدرهای بلندمدت در بازار نزولی 2018 تجربه کردند. گلسنود نوشت که این نشان می‌دهد ضررها توسط هولدرهای بلندمدت قفل شده‌ که اگر استدلال قبلی برقرار باشد، به این معنی است که خریداران جدید نسبت به گروهی که فروخته‌اند حساسیت قیمت کمتری دارند، به این معنی که می‌توانند به جدیدترین گروه هولدرهای بلندمدت تبدیل شوند.

نکته دیگری که در این گزارش مورد توجه قرار می گیرد این است که «فروش اجباری بی سابقه» از سوی شرکت های ارز دیجیتال در بحبوحه ورشکستگی های قابل توجه شرایطی را برای یک روند صعودی فراهم کرده است.

این گزارش با بیان اینکه اگرچه «بدترین دوره تسلیم ممکن است به پایان رسیده باشد»، بیت‌کوین می‌تواند برای مدتی در این محدوده پایین باقی بماند زیرا مبنای هزینه برای خریداران جدید این رمزارز تنها برای حدود 17 روز متوالی به زیر قیمت واقعی رسیده است. چرخه های نزولی قبلی بین 248 تا 575 روز واگرایی کم را تحمل کرده اند.

بیت‌کوین در طول 24 ساعت گذشته شاهد حدود 2 درصد افت بوده و در زمان نوشتن این گزارش به قیمت 21 هزار و 934 دلار معامله می‌شود.