۰ نفر

ویتالیک بوترین مطرح کرد؛

مراحل و نتایج ارتقای «مرج» اتریوم

۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۰۲
کد خبر: 655207
مراحل و نتایج ارتقای «مرج» اتریوم

در اوایل این هفته، واتچر گورو (Watcher.Guru) گزارش داد که اتریوم از ۱.۲۵۰ دلار به نزدیک به ۱.۵۰۰ دلار در یک حرکت صعودی آخر هفته، به دنبال اخباری مبنی بر تاریخ تایید شده در آپدیت مرج که Ethereum Mainnet فعلی را با سیستم اثبات سهام زنجیره بیکن (Beacon Chain) ادغام می‌کند، رشد کرد. پس از آن، ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم، در مورد نتایج کوتاه مدت و بلندمدت این ارتقاء صحبت کرد.

اقتصاد آنلاین – حسین قطبی؛ در 20 جولای، پنجشنبه، در حالی که ویتالیک بوترین در کنفرانس سالانه انجمن اتریوم (EthCC) در پاریس صحبت می‌کرد، ادعا کرد که "پس از ارتقاء مرج، ما قادر خواهیم بود یک کلاینت برای اتریوم بسازیم که حتی ندانند، مرحله اثبات کار اتفاق افتاده است". علاوه بر آن، او همچنین مراحل دیگر پس از این آپدیت را برجسته کرد. طبق گفته ویتالیک، Surge فاز بعدی در نقشه راه شبکه خواهد بود که با هدف افزایش مقیاس پذیری برای جمع آوری‌ها از طریق استیکینگ‌ها انجام می‌شود. پس از Merge و Surge، هدف سوم باقیمانده در نقشه راه شامل Verge است که در هارد فورک سوم درحت Verkle در کنار ساختار ذخیره‌ی داده در اتریوم (درخت پاتریشیا شش گوشه) اجرا می‌شود.

مراحل و نتایج ارتقای «مرج» اتریوم

به طور ساده، Verkle بسیار شبیه درخت مرکل (Merkle) خواهد بود. (درخت مرکل، یک نوع ساختار داده‌ای است که در برنامه‌های کاربردی علوم کامپیوتر استفاده می‌شود. در بیت‌کوین و سایر ارزهای رمزنگاری شده، درختان مرکل برای رمزگذاری داده‌های زنجیره بلوکی کارآمدتر و ایمن تر مورد استفاده قرار می‌گیرند).

درخت Verkle تمام ویرایش‌ها را از نظر حالت و یک کپی از همه حالت‌های دسترسی ذخیره می‌کند که به نوبه خود هرگونه تغییر در درخت پاتریشیا شش گوش را باطل می‌کند و همچنین اولین مرحله را برای انتقال چند مرحله‌ای در شبکه اتریوم با تکیه کامل به Verkle برای ذخیره‌سازی آغاز می‌کند. این امر منجر به اطمینان از امنیت می‌شود. هارد فورک درخت Verkle با هدف ارتقاء مشتری پسندی و مقیاس پذیری، انجام می‌شود.

مرحله چهارم، پاکسازی (Purge) خواهد بود که شامل بیان انقضا و همچنین حذف تاریخچه‌های قدیمی نامربوط می‌شود. در نهایت، مرحله پنجم Splurge است که ویتالیک آن را به عنوان "همه چیزهای دیگر سرگرم کننده" تعریف می‌کند.

اهداف بلند مدت ارتقاء مرج

مراحل و نتایج ارتقای «مرج» اتریوم

  • انتخاب رهبر مخفی واحد (SSLE): این اساساً پاسخ به "چه کسی ایجاد کننده بلاک بعدی خواهد بود؟" را غیرقابل پیش بینی تر می‌کند. هدف از این امر محافظت در برابر حملات DoS است. این نوع حملات را می‌توان به عنوان یک حمله سایبری تعریف کرد که در آن هکر سعی می‌کند با ایجاد اختلال موقت در خدمات سیستم هک شده متصل به شبکه، منبع شبکه را برای کاربران مورد نظر خود از دسترس خارج کند. برای رفع این مشکل، ویتالیک خاطرنشان کرد که "با یک SSLE نمی‌توانید، بگویید چه کسی بلاک بعدی را ایجاد می‌کند تا زمانی که آنها واقعاً بلاک را آزاد کنند که واقعاً شگفت‌انگیز است. این ویژگی امنیتی واقعاً خوبی به ما می‌دهد».

مراحل و نتایج ارتقای «مرج» اتریوم

نهایی شدن تک اسلات (Sing Slot Finality): حرکت به دنیایی که اتریوم در واقع می‌تواند، بلاک‌های موجود در یک اسلات را تایید کند. ویتالیک گفت که این موضوعی است که او نزدیک به یک سال است که در مورد آن تحقیق و بحث کرده است. به دنبال این، او هدف دیگری از "تجیمع امضای بهتر" را به عنوان بخشی از نهایی Slot Slot اضافه کرد. تجمیع امضا (Signature Aggregation)، یک روش رمزنگاری است که برای یکی کردن دو یا چند امضای دیجیتال استفاده می‌شود. فرآیندی که به دنبال آن تنها یک امضای دیجیتالی منحصر به فرد و معتبر برای یک سند یا اطلاعات دیجیتال ایجاد می‌شود که به راحتی قابل تأیید است.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده به عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش رمزارزها تلقی نمی‌شود. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.