۰ نفر

توسعه روزافزون دنیای رمزارزها؛

سرمایه گذاری در ارز دیجیتال چه مزایایی دارد؟

۲۹ تیر ۱۴۰۱، ۱۵:۳۷
کد خبر: 654745
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال چه مزایایی دارد؟

همیشه افرادی که دارای سرمایه های قابل توجهی هستند، به دنبال سرمایه گذاری می باشند که بیشترین سود را از آن دریافت کنند.

در سال های اخیر تا به الان، سرمایه گذاران زیادی توانسته اند به سود های قابل توجهی با خرید ارز دیجیتال در بازار ارز های دیجیتال برسند.

با این که بازار ارز های دیجیتال در سال 2022 اکثرا در روند نزولی خود بوده است، اما هنوز هم دلایل موجهی برای سرمایه گذاری در آن وجود دارد.

فعالیت بدون دانش در هر بازاری می تواند با ضرر همراه باشد. لذا هر چقدر هم که ارز های دیجیتال فرصت خوبی برای سرمایه گذاری باشند، اما بدون دانش نمی توان از آن ها سود دریافت کرد. ادامه این مطلب می تواند به کسانی که تازه قصد سرمایه گذاری در ارز های دیجیتال را دارند کمک زیادی کند.

تاریخچه ارزهای دیجیتال

در سال 2008 بود که بیت کوین به عنوان اولین ارز دیجیتال ارائه شد و در حال حاضر بهترین ارز دیجیتال در بازار است. بیت کوین در اول کار محبوبیتی که در حال حاضر دارد را نداشت.

اما در همان موقع هم افرادی بودند که سرمایه گذاری در ارز های دیجیتال و خرید بیت کوین را فرصتی عالی می دانستند. این ارز دیجیتال با سرعت زیادی رشد کرد و شناخته شد؛ به طوری که اکنون مورد توجه اقتصاد جهانی قرار گرفته است.

در سال های اولی که ارز های دیجیتال به وجود آمده بودند، کسب اعتماد از سوی سرمایه گذاران کار سختی بود؛ چرا که آن ها بدون پشتوانه بودند و همچنین با دارایی های دیگر بسیار فرق می کردند.

روز به روز ارز های دیجیتال هدفمند دیگری نیز در کنار بیتکوین به وجود آمدند و سرمایه گذاران بیشتری به آن ها اعتماد کردند. در حال حاضر به لطف سرمایه گذار های بازار ارز های دیجیتال، این بازار با حجم سرمایه زیادی رو به رو است.

چرا ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری مناسب است؟

طبیعتا برای این که یک بازار سرمایه بتوانید سرمایه گذاران زیادی را جذب خود کند، در ابتدا نیاز به کسب اطمینان از سوی آن ها دارد.

هنوز هم افراد زیادی به ماهیت ارز های دیجیتال اعتماد ندارند؛ اما با توجه به تاریخچه ای که بازار ارز های دیجیتال تا به الان داشته و مزیت هایی زیادی که برای فعالیت های مالی به وجود آورده، استقبال بسیار عالی از آن شده است.

دلایل و مزیت های متعددی برای این منظور وجود داشته اند که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

دارایی غیرمتمرکز

هیچ سازمانی در مدیریت و نظارت ارز های دیجیتال نقش ندارد؛ همین موضوع باعث شده تا ارز های دیجیتال دارایی غیرمتمرکز باشند. البته که خیلی از منتقدان این ویژگی را یک نقطه ضعف می دانند.

طبیعتاً داشتن پشتوانه باعث می شود که ریسک سرمایه گذاری کمتر بشود. اما نبود شخص سوم یا نهاد واسط، باعث شده تا هیچ سازمانی در نوسانات ارز های دیجیتال نقش مستقیم نداشته باشد.

شبکه بلاکچین (Blockchain)

سرمایه گذاری در ارز دیجیتال چه مزایایی دارد؟

بلاکچین نوعی شبکه ثبت اطلاعات است. تمامی اطلاعات در شبکه های بلاکچین به صورت رمزنگاری شده ثبت می شوند و سپس در اختیار اعضای شبکه قرار می گیرند. ارز های دیجیتال برای ثبت تراکنش ها و تمامی فرایند خرید و فروش، از بلاکچین استفاده می کنند.

همین موضوع باعث شده تا سطح امنیت در آن ها به شدت افزایش پیدا کند. به طور مثال ارز دیجیتال اتریوم دارای شبکه بلاکچین مخصوص به خود است؛ ولی دیگر رمزارز‌ها هم برای توسعه می توانند از این شبکه استفاده کنند.

مخالف تورم

ارز های دیجیتال، ضد تورمی هستند؛ ساختار ارز های دیجیتال به گونه ای است که مانع ایجاد تورم می شوند. به طور مثال بیتکوین، از عرضه محدود ارز و همچنین نصف شدن پاداش ماینر های خود برای کنترل تورم استفاده می کند.

علاوه بر کنترل تورم، چنین ساختاری باعث می شود در کنار عرضه، بر ارزش بیتکوین هم اضافه شود. البته که برخی از ارز های دیجیتال به دلیل داشتن ساختاری متفاوت، دارای میزان درصدی از تورم هستند.

نبود محدودیت مرزی

برای خرید ارز دیجیتال و داشتن دارایی دیجیتال، محدودیت جغرافیایی وجود ندارد. به این شکل که هر سرمایه‌گذار در هر نقطه از جهان، می تواند خرید خود را انجام دهد.

به معنایی دیگر، نبود محدودیت جغرافیایی باعث شده است تا معامله گران به صورت بین‌المللی با یکدیگر در ارتباط باشند. حتی به راحتی با استفاده از چنین مزیتی در بازار ارز های دیجیتال، می توان مبادلات با اشخاص حقوقی را انجام داد.

خرید ارز دیجیتال

سرمایه گذاری در ارز دیجیتال چه مزایایی دارد؟

این روز ها به دلیل محبوبیتی که در بین سرمایه گذاران و معامله گران بازار ارز های دیجیتال ایجاد شده، راه های مختلف خرید و فروش ارز دیجیتال هم به وجود آمده اند.

اما رایج ترین، راحت ترین و بهترین راه خرید و فروش از طریق صرافی های آنلاین ارز دیجیتال است. فرایند خرید و فروش به آسانی امکان پذیر می باشد؛ اما باید به این نکته دقت داشته باشید که وارد کردن سرمایه در صرافی ها و خرید ارز دیجیتال بدون داشتن دانش سرمایه گذاری و تحلیل قیمت، قطعا با ضرر رو به رو است.

خرید ارز دیجیتال از صرافی او ام پی فینکس

یکی از چالش های پیش روی هر فرد تازه وارد به بازار ارز های دیجیتال، انتخاب صرافی است. انتخاب یک صرافی نامطمئن می تواند در ادامه مشکلات امنیتی زیادی را برای سرمایه شما ایجاد کند.

اگر می خواهید بدون به وجود آمدن هیچ مشکلی خرید و فروش ارز دیجیتال را به راحتی انجام دهید، پیشنهاد می کنیم از صرافی OMPFinex استفاده کنید.

این صرافی ایرانی از بیشترین ارز های دیجیتال برای سرمایه گذاری و معامله گری پشتیبانی می کند. همچنین قابلیت های لازم برای معامله گری در آن وجود دارند. اگر با فضای صرافی های آنلاین ارز دیجیتال آشنا نیستید، می توانید از حساب دمو و آزمایشی صرافی او ام پی فینکس استفاده کنید.

جمع بندی

همیشه فرصت سرمایه گذاری در بازار ارز های دیجیتال وجود دارد؛ اما ما به شما پیشنهاد می کنیم قبل از هر گونه اقدامی، ابتدا دانش مورد نظر را کسب کنید.

ارز های دیجیتال جزو پرنوسان ترین ارز های جهانی محسوب می شوند و این کار را برای هر فرد تازه واردی قطعا سخت می کند.