۰ نفر

تاثیر سیاست های آمریکا بر بازار رمزارز؛

افزایش ۱درصدی نرخ بهره، باعث نابودی بازار کریپتو می شود؟

۲۴ تیر ۱۴۰۱، ۱۲:۳۰
کد خبر: 653352
افزایش ۱درصدی نرخ بهره، باعث نابودی بازار کریپتو می شود؟

شهروندان بزرگ‌ترین اقتصاد جهان از قیمت‌های بالا ناراحت هستند و مخالفان به دلیل عدم اقدام اولیه فدرال رزرو، انگشت اتهام را به سمت این سازمان نشانه می‌گیرند. این در حالی است که انتظار می‌رود، افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو به احتمال زیاد نقدینگی را از بازار کریپتو خارج کند.

اقتصاد آنلاین – حسین قطبی؛ انتظار می‌رود فدرال رزرو در نشست ۲۶ تا ۲۷ جولای خود، نرخ بهره را ۱ درصد افزایش دهد که بزرگترین افزایش از زمان شروع استفاده از نرخ بهره یک شبه، به عنوان ابزار اصلی فدرال رزرو برای سیاست گذاری پولی در اوایل دهه ۱۹۹۰ تا اکنون، خواهد بود.

در حال حاضر، قیمت بیت‌کوین هیچ نشانه‌ای از قدرت یا بهبودی نشان نداده است و در الگوهای ناهموار با نوسان کلی کمی حرکت می‌کند. پس از یک صعود کوتاه به سطح ۲۱ هزار دلار، قیمت به تدریج در حال کاهش است تا منطقه تقاضا در ۱۸ هزار دلار دوباره آزمایش شود. علاوه بر این، این منطقه حمایت روانی را ارائه می‌دهد و مصادف با اوج سال ۲۰۱۷ است.

بر اساس داده‌های اداره آمار کار ایالات متحده، شاخص قیمت مصرف کننده طی ۱۲ ماه گذشته بدون تعدیل، ۱.۳ درصد افزایش یافته است. برای کسانی که اطلاع ندارند، شاخص قیمت مصرف کننده (CPI)، در واقع میانگین تغییر در طول زمان در قیمت‌هایی را که شهروندان مصرف کننده برای سبدی از خدمات و محصولات مصرفی خود در بازار می‌پردازند را تجزیه و تحلیل می‌کند. این شاخص پرکاربردترین شاخص تورم در ایالات متحده است.

افزایش ۱۰۰ واحدی نرخ بهره، باعث نابودی بازار کریپتو می شود؟

افزایش این شاخص همچنین به نا آرامی در بازار ارزهای دیجیتال منجر شد که تا حدودی پیش بینی شده بود. بیت‌کوین در زمان نگارش این مقاله بالای ۲۰ هزار معامله می‌شد، اما نشانه‌هایی از کاهش قدرت خریدارن دیده می‌شود، زیرا سرمایه‌گذاران به سوی معاملات ارز امن پناه می‌برند.

رافائل بوستیک (Raphael Bostic)، رئیس فدرال رزرو آتلانتا، پس از اینکه قیمت‌های مصرف کننده ایالات متحده در سال منتهی به ژوئن سریعتر از حد انتظار ۹.۱ درصد افزایش یافت، روز چهارشنبه به خبرنگاران در سن پترزبورگ، فلوریدا گفت که "همه چیز در جریان است". وقتی از او پرسیده شد که آیا این شامل افزایش نرخ‌ها تا یک درصد کامل می‌شود، پاسخ داد: «این به معنای همه چیز است».

پس از اینکه فدرال رزرو به دلیل واکنش دیرهنگام اولیه خود مورد انتقاد قرار گرفت، به شدت ضد تورم شد، بازارهای مالی را به آشوب کشید و این احتمال را افزایش داد که سیاست‌هایش می‌تواند اقتصاد ایالات متحده را وارد رکود کند و احتمالاً قیمت دارایی‌های کریپتو را تحت فشار شدید قرار دهد.حتی قدرتمندترین بازیگران نیز در مرحله پایانی بازار ریزشی کریپتو نگران هستند و کوین‌های کم ارزش خود را می‌فروشند تا هر چه سریعتر از بازار خارج شوند.

در نتیجه، بسیاری از این سازمان‌های بزرگ در حال حاضر رمزارزهای خود را با زیان نگه می‌دارند و برخی از آنها را مجبور‌اند تا قبل از اینکه سبدهایشان ضرر بیشتری ببینند، بفروشند. نسبت مبادله‌ی نهنگ‌ها (Exchange Whale Ratio)، یک آمار ارزشمند برای نظارت بر رفتار نهنگ‌ها، طی چند هفته گذشته افزایش شدیدی داشته است که نشان می‌دهد نهنگ‌ها به میزان قابل توجهی سپرده‌های بیت‌کوین خود را در صرافی‌ها افزایش داده‌اند.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده به عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش رمزارزها تلقی نمی‌شود. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.