۰ نفر

خرید و فروش بیت کوین؛ فرصت یا تهدید؟

۲۰ تیر ۱۴۰۱، ۹:۱۵
کد خبر: 652156
خرید و فروش بیت کوین؛ فرصت یا تهدید؟

با وجود گذشته بیش از یک دهه از عرضه اولین ارزدیجیتال جهان یعنی بیت کوین (BTC)، این بازار هنوز در مسیر توسعه قرار دارد و فرصت‌های زیادی در بخش‌های مختلف اکوسیستم‌های بلاکچینی مشاهده می‌شود.

 

خرید و فروش بیت کوین؛ فرصت یا تهدید؟

موضوعی که توجه دولت‌ها را نیز به خود جلب کرده است و هم اکنون بسیاری از کشورهای جهان از رمزارزها استفاده می‌کنند. اما عامل اصلی محبوبیت ارزهای دیجیتال را می‌توانیم نوسانات بالای قیمتی بدانیم، نوساناتی که می‌تواند هم یک فرصت و هم یک تهدید برای سرمایه گذاران باشد.

این نوسانات قیمتی بسیاری را در طی سالیان گذشته ثروتمند کرد و برخی نیز تمام سرمایه خود را از دست دادند. اما غیرقابل انکار است که این بازار بی ثبات، برای بسیاری از افراد در سراسر جهان فرصت افزایش ثروت را ایجاد کرده است.

در این بین نگاه بسیاری به بیت کوین است، قدیمی ترین ارزدیجیتال جهان که در طول تاریخ خود بارها رشد قیمتی چند برابری و سقوط‌های شدید را تجربه کرده است. اما آیا خرید و فروش بیت کوین یک فرصت است یا می‌تواند تهدیدی برای امنیت دارایی‌های شما باشد؟

سرمایه گذاری در بیت کوین

بیت کوین در سال 2008 توسط شخص یا گروهی ناشناس به نام ساتوشی ناکاموتو ساخته شد. هدف پادشاه ارزهای دیجیتال، امکان مدیریت کامل، بی واسطه و غیرمتمرکز پول و دارایی به روشی سریع، آسان و در دسترس برای تمام افراد است. موضوعی که 13 سال بعد به خوبی دیده می‌شود و این ارزدیجیتال در هدف اولیه خود موفق شده است.

مسیر 13 ساله بیت کوین در دست یابی به این هدف پرفراز و نشیب بوده است. بیت کوین تا به امروز بیش از 7 بار سقوط بیش از 50 درصدی را تجربه کرده است؛ اما در اکثر این سقوط‌ها، رشدهای شدید قیمتی وجود دارند که از نگاه بسیاری از مخالفان پنهان باقی می‌ماند.

در سال 2017، بیت کوین با شکست تمام رکورد‌های خود به 20 هزار دلار رسید. رشدی که در ادامه همراه با یک سقوط شدید بود و قیمت به 4 هزار دلار رسید. در حالی که بسیاری بر این عقیده بودند که به پایان فعالیت و محبوبیت بیت کوین رسیده‌ایم، قیمت آن کمتر از 3 سال بعد از 30 هزار دلار عبور کرد و سپس مسیر خود را به 60 هزار دلار ادامه داد.

در تاریخچه بیت کوین بارها این نوسانات دیده شده است، روندی که امروزه نیز متوقف نشده است و شاهد نوسانات قیمتی شدید در بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال بازار هستیم. نوسانات قیمتی بخشی جدانشدنی از این بازار هستند و با اینکه کسب سود آسان و سریع از این بازار می‌تواند وسوسه کننده باشد، اما احتمال از دست رفتن دارایی‌های شما نیز وجود دارد.

اما این بازار تماما براساس حدس و گمان پیش نمی‌رود و ابزارهای تحلیلی، منابع و اطلاعات مفیدی در این فضا وجود دارند که به سرمایه گذاران می‌توانند بینش مناسبی از روند قیمتی آینده یک ارزدیجیتال و این بازار ارائه کنند و سامانه‌هایی وجود دارند که با ارائه امنیت حداکثری، خطرات هک و حملات را از بین می‌برند.

سرمایه گذاری در این بازار نوین و جذاب، با کسب دانش و اطلاعات مورد نیاز و تحقیق و بررسی کافی قطعا فرصتی تکرار نشدنی است. فرصتی که علاوه بر کسب سود، می‌تواند تجربه‌های زیادی در معاملات مالی برای شما به همراه داشته باشد.

استفاده از این فرصت «باید»‌های زیادی دارد و مهم ترین آن، در ابتدا و در مسیر خرید و فروش بیت کوین از یک سامانه امن و پیشرفته است.

خرید و فروش بیت کوین

خرید و فروش بیت کوین؛ فرصت یا تهدید؟

اگر می‌خواهید با خرید و فروش بیت کوین به بازار جذاب ارزهای دیجیتال وارد شوید، اولین قدم خرید بیت کوین به روشی امن و با قیمتی مناسب است. بهتر است برای معاملات امن و پرسود از سامانه‌ها و صرافی‌هایی استفاده کنید که بازار متنوعی داشته باشند و انتخاب‌های زیادی در اختیار شما قرار دهند، بهترین قیمت‌ها را داشته باشند، کارمزد زیادی دریافت نکنند، امنیت و سابقه فعالیت آنها ثابت شده باشد و با کیف پول ایرانی و غیرقابل تحریم، خیال شما را از امنیت دارایی‌ها راحت کنند.

یکی از این سامانه‌ها سرمایکس نام دارد که با سالها سابقه و تجربه، خدمات متنوعی را برای ورود به بازار جذاب ارزهای دیجیتال ارائه می‌کند. همچنین کارشناسان و تیم پشتیبانی این سامانه به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی و راهنمایی هستند که آن را تبدیل به بهترین گزینه برای تازه واردان و خرید و فروش بیت کوین می‌کند.

بازار ارزهای دیجیتال سرشار از فرصت هاست، اما فراموش نکنید با انجام برخی اشتباهات، این فرصت‌ها می‌توانند به تهدیدی برای سرمایه شما تبدیل شوند. استفاده از یک سامانه امن، باسابقه و همراه با پشتیبانی حرفه‌ای می‌تواند اولین قدم برای اطمینان حاصل کردن از حرکت در مسیر درست سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال باشد.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.