۰ نفر

اظهارات استراتژیست بلومبرگ؛

وضعیت بازار رمزارز چه زمانی بهبود می یابد؟

۱۶ تیر ۱۴۰۱، ۱۴:۲۸
کد خبر: 651432
وضعیت بازار رمزارز چه زمانی بهبود می یابد؟

مایک مک‌گلون، استراتژیست کالا در بلومبرگ، پیش بینی اواسط سال خود از بازار کریپتو را در مجموعه‌ای از توییت‌ها به اشتراک گذاشت. مک گلون معتقد است که سرمایه گذاران حرفه ای در آینده نزدیک و در نیمه دوم سال، فرصت های نابی را پیش رو خواهند داشت.

اقتصاد آنلاین - حسین عسکری؛ اول از همه، این تحلیلگر وضعیت فعلی بازار ارزهای دیجیتال را با وضعیت بازار سهام در سال‌های 2000-2002 مقایسه کرد. در آن زمان، حباب دات کام در نتیجه گسترش انبوه فناوری های اینترنت در بازار شکل گرفت.

این بخش از بازار تنها پس از پاکسازی و تورم زدایی بازار و خلاص شدن از شر ضعیف ترین شرکت کنندگان، توانست نقش اساسی تری در سیستم مالی ایفا کند و در آن ریشه دوانده باشد.

از نظر مک گلون، این همان چیزی است که در نیمه اول سال شاهد بودیم، یعنی پاکسازی کریپتو از پروژه های بی بنیان.

به منظور ارائه تصویری گسترده تر از آنچه در حال وقوع است، این تحلیلگر نموداری از نسبت شاخص کل بازار Wilshire 5000 در برابر تولید ناخالص داخلی ایالات متحده آورده و آن را با منحنی ارزش کل بازار کریپتو مقایسه کرده است.

 این نمودار که توسط وارن بافت رایج شده است، نشان می دهد که ارزش گذاری ها در یک زمان معین در کدام سطح قرار دارند.

 بنابراین، می‌توان دید که وضعیت کنونی همه بازارهای مالی واقعاً شبیه بحران‌های اوایل و اواخر دهه ۲۰۰۰ است.

 با بررسی این نمودار، تحلیلگران و سرمایه گذاران می توانند متوجه شوند که ما به تازگی به علائم بحران رسیده ایم که می تواند به این معنی باشد بازارها آماده ریزش بیشتر می شوند.

ارز دیجیتال

سرمایه گذاران خوشبین باشند

با این حال، مک گلون معتقد است که سرمایه گذاران حرفه ای در آینده نزدیک و در نیمه دوم سال، فرصت های نابی را پیش رو خواهند داشت.

 مک گلون مفروضات خوش بینانه خود را بر این واقعیت استوار می کند که (شاخص بلومبرگ کریپتو گلکسی) مشابه بازار نزولی سال 2018 است و در حال حاضر بیت کوین با تخفیف خوبی فروخته می شود.