۰ نفر

بررسی وضعیت فعلی بازار ارزهای دیجیتال؛

تحلیل تکنیکال ۵ رمزارز بزرگ بازار

۱۵ تیر ۱۴۰۱، ۱۴:۰۲
کد خبر: 651111
تحلیل تکنیکال ۵ رمزارز بزرگ بازار

بیت کوین در روزهای اخیر نوسانات اندکی دارد، سایر رمزارزهای بازار هم حال و روز خوبی ندارند. پس از ریزش شدید هفته های گذشته، بیت کوین در محدوده ۱۷۵۰۰ تا ۲۱۸۰۰ آرام گرفته است.

اقتصاد آنلاین - حسین عسکری؛ شرایط فعلی اقتصاد جهان با اقدامات روسیه پیچیده تر شده است. بحران انرژی، افزایش شاخص قدرت دلار و رکورد شکنی تورم در کشورهای جهان و بی رمقی بازارهای مالی باعث شده است معاملات بازار رمزارز هم کم رونق باشد.

به نظر میرسد هر بهبودی در بازار رمزارزها کوتاه مدت و جزئی باشد و تا زمانی که اقتصاد جهان در وضعیت امیدوار کننده ای قرار نگیرد، نباید انتظار رشد بازار های مالی را داشته باشیم.

تحلیل تکنیکنال هم به طبع دنباله رو اقتصاد جهانی است، در واقع هر حمایت و مقاومتی را که روی چارت یک دارایی ترسیم میکنیم، فعال و غیر فعال شدن آن به اوضاع اقتصادی مربوط به آن برهه از زمان بستگی دارد.

برای مثال زمانی که قیمت بیت کوین روی حمایت 30 هزار دلار قرار داشت، توقع فعال شدن آن را نداشتیم، زیرا سرمایه گذران و معامله گران در آن زمان به دلیل اوضاع نابسامان اقتصادی و اقدامات فدرال رزرو ترجیح میدادند دلار نگه دارند و هیچ پولی را صرف خرید بیت کوین نمیکردند.

تحلیل تکنیکال بیت کوین

تحلیل تکنیکال بیت کوین

بیت کوین/دلار در تایم روزانه

همانطور که در تصویر مشخص است، بیت کوین در یک الگو مثلث قرار دارند،الگو پرچم نزولی هم که یک الگو ادامه دهنده است هم قابل مشاهده است.

ضلع بالایی مثلث از افزایش قیمت بیت کوین جلوگیری میکند و شکل مقاومت را به خود گرفته است،ضلع پایین مثلث هم از ریزش جلوگیری می کند.

در صورت شکست ضلع بالایی مثلث راه برای رسیدن قیمت بیت کوین به 22000 دلار باز می شود که مقاومت کلیدی برای بیت کوین است، در صورت عبور از 22000 دلار باید منتظر رسیدن بیت کوین به محدوده 23000 دلار باشیم، در این محدوده اگر خریداران قدرتمند باشند سطح 25500 دلار قابل آزمایش است.

در صورت شکست ضلع پایینی مثلث، اولین ایستگاه بیت کوین 17500 دلار است، گاوهای زیادی آنجا هستند تا قیمت را دوباره به بالا بفرستند.

در صورت از دست رفتن این ناحیه و برتری خرس ها، 15800 دلار، توقف گاه بعدی بیت کوین است که بسیاری از کارشناسان معتقدند این ناحیه برای بیت کوین بسیار اهمیت دارد.

اگر 15800 دلار هم نتوانتد مانع خرسها شود، سطح 14500 نقطه حمایتی بعدی است.

تحلیل تکنیکال اتریوم

تحلیل تکنیکال بیت کوین

اتریوم/دلار در تایم روزانه

اتریوم،همانند بیت کوین روی یک سطح شیب دار در حال نوسان است که شکست نزولی آن می تواند قیمت اتریوم را به 880 دلار برساند، در صورت رسیدن قیمت اتریوم به این محدوده، الگو کف دو قلو شکل می گیرد که می تواند قیمت را به بالا هدایت کند.

در صورتی که 880 دلار هم نتواند مانع ریزش اتریوم شود 750 دلار ایستگاه بعدی اتریوم است. از دست رفتن 750 دلار به این معنی است که اتریوم به 650 دلار می رسد که نسبت به قیمت 4900 دلاری خود در نوامبر 2021 86 درصد افت داشته است.

اهداف صعودی اترویم در صورت صعودی شدن روند،ابتدا 1280 دلار است که خرس های زیادی در کمین هستند تا قیمت را دوباره نزولی کنند.

در صورت عبور از این محدوده، اتریوم می تواند به سطح 1380 دلار برسد که 21 درصد نسبت به قیمت الان در زمان نگارش این گزارش فاصله دارد.

فروشنده های زیادی در این ناحیه دست به فروش میزنند، در صورتی که خریداران در این ناحیه، دست برتر را داشته باشند، اتریوم میتواند به 1700 دلار برسد.

تحلیل تکنیکال بایننس کوین

تحلیل تکنیکال بیت کوین

بایننس کوین/دلار در تایم روزانه

پنجمین رمزارز بزرگ بازار یعنی بایننس کوین، در ریزش اخیر بازار توانست مقاومت خوبی از خود نشان دهد،بایننس کوین اکنون در محدوده 232 دلار معامله میشود که 73 درصد از اوج 700 دلاری خود در می 2021 ریزش داشته است.

سطح شیب داری که اکثر رمزارز ها روی آن قرار دارند،مانع از ریزش بیشتر بایننس کوین شده است،اما از دست رفتن آن باعث میشود،بایننس کوین به سطح 210 دلار برسد،در صورت از دست رفتن این ناحیه کف 185 دلاری میتواند مانع از ریزش بایننس کوین شود،در صورت از دست رفتن سطح 185 دلاری،حمایت 150 دلار می تواند قیمت را نگه دارد.

اهداف صعودی بایننس کوین در ابتدا 250 دلار است،در صورتی بازار در دست گاو ها باشد،بایننس کوین میتواند از این ناحیه به راحتی عبور کند و به 280 دلار برسد که 20 درصد با نقطه فعلی خود فاصله دارد.

تحلیل تکنیکال ریپل

تحلیل تکنیکال بیت کوین

ریپل/دلار در تایم روزانه

ریپل که به دلیل دادگاه خود با SEC روز های سختی را  در بازار گاوی قبلی پشت سر گذاشت،اکنون هم مانند دیگر رمزارز ها حال و روز خوبی ندارد.

ریپل اکنون در محدوده 0.32 دلار معامله میشود و نسبت به اوج تاریخ خود در سال 2017 90 درصد ریزش داشته است.

حمایت های ریپل در صورت ریزش به ترتیب 0.3 دلار،0.28 دلار و 0.26 است.

مقاومت های ریپل یا کمینگاه خرس ها در صورت صعود به ترتیب 0.34 دلار،0.38 دلار است.

ریپل یک خط روند نزولی 2 دو ماهه را دنبال میکند،در صورت شکست این خط روند،پتانسیل رسیدن به 0.46 دلار را دارد.

تحلیل تکنیکال کاردانو

تحلیل تکنیکال بیت کوین

اوضاع کاردانو اندکی با بقیه رمزارز ها متفاوت است، حمایت سفت و سخت 0.4 تا 0.45 دلار 2 ماه کاردانو را از ریزش محفوظ نگه داشته است،جدا از این ها خط روند نزولی دائما مانع از صعود کاردانو میشود و در صورت شکست این خط روند،کاردانو میتواند به 0.69 دلار برسد که 57 درصد نسبت به قیمت الان فاصله دارد.

هشدار:مطالب و تحلیل های بالا به هیچ عنوان توصیه سرمایه گذاری نیست و صرفا جنبه آموزشی دارد،اقتصاد آنلاین هیچگونه مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد.