۰ نفر

چه زمانی ماینر بخریم؟

۱۴ تیر ۱۴۰۱، ۱۳:۳۰
کد خبر: 650812
چه زمانی ماینر بخریم؟

باتوجه به نوسانات بازار ارزهای دیجیتال به خصوص بیت‌کوین در چند ماه گذشته، سرمایه‌گذاران این حوزه و تریدرها با تکیه بر دانش و تحلیل‌های ارائه شده در بازار ، دست به خرید و فروش می‌زنند.

در این موقعیت علاقه‌مندان به صنعت ماینینگ نیز با این سوال مواجه می‌شوند که چه زمانی بهترین وقت برای خرید ماینر و استخراج بیت‌کوین است.

برای پاسخ به این سوال بهتر است موارد زیر را در نظر بگیریم.

۱. پایین‌ترین نقطه قیمت بهترین زمان برای خرید کریپتو (هر ارزی که آن را بررسی کردید و قصد سرمایه گذاری دارید)

۲. با کمی افزایش قیمت همچنان فرصت خرید کردن وجود دارد.

۳. نزدیک شدن به قله زمان نسبتا خوبی برای فروش به حساب می‌آید.

۴. قله قیمت نقطه‌ای که  یک کریپتو به بالاترین قیمت خود می‌رسد و بعد از آن دچار افت قیمت می‌شود. فروش کریپتو در این نقطه کار درست و خرید آن اشتباه است.

۵. افت قیمت بعد از قله: زمان مناسب برای فروش همچنان وجود دارد.

این مرحله زمان مناسبی برای شروع به  برنامه ریزی برای ورود به صنعت ماینینگ و استخراج بیت‌کوین و انتخاب دستگاه ماینر مورد نظر برای خرید است.

۶. افت بیشتر قیمت و نزدیک شدن به کف قیمت

حالا زمان خرید دستگاه ماینر رسیده است؛ ریزش بازار، کاهش سختی شبکه و افت قیمت دستگاه‌های ماینر،  تجهیزات ماینینگ منجر به  استخراج ارزان بیت‌کوین در این مقطع زمانی است. لازم به ذکر است که در چنین بازارهای قرمزی نباید به صورت هیجانی عمل کرد و نباید بیت کوین های استخراج شده را بلافاصله به فروش رساند. درواقع باید بیت‌کوین را استخراج و در کیف پول خود هولد و یا نگهداری کنید تا با افزایش دوباره ارزش بیت کوین در زمان قله قیمت دست به فروش بزنید تا سود بیشتری کسب نمایید.

 

چه زمانی ماینر بخریم؟

تجربه بازار نشان داده است حتی زمانی که قیمت بیت‌کوین کاهش می‌یابد مجدداً افزایش می‌یابد و اغلب برای کسانی که صبور هستند سود قابل توجهی خواهد داشت. ماینینگ را می‌توان به عنوان یک تجارت فصلی در نظر گرفت که در طول دوره های بازار صعودی، سود قابل توجهی به همراه دارد اما زمان خرید به صرفه آن درست در زمان ریزش ارز استخراجی است.

 بهترین راه برای محافظت از سود خود در صورت کاهش موقتی قیمت؛ پایین نگه داشتن هزینه‌های استخراج است. دریافت هاستینگ مقرون به صرفه می‌تواند به شما این امکان را بدهد که حتی در سخت ترین بازار نزولی زنده بمانید. زمانی که بیت کوین در سال 2018 به 3500 دلار سقوط کرد ماینرها توانستند برنامه‌های بازپرداخت خود را حفظ کنند و زمانی که قیمت‌ها شروع به افزایش کردند سودهای زیادی به دست آوردند.

به طور مثال ماینر s19pro با قدرت پردازش 110thبه عنوان یکی از قدرتمندرین ماینرهای حال حاضر در ایران و جهان که با نوسانات اخیر بازار رمزارزها با افت قیمت همراه شد در بازه‌های زمانی مختلف با نرخ ارزش بیت کوین و البته سختی شبکه درآمد های متفاوتی داشته است. تا جایی که در ماه‌های آخر سال میلادی گذشته درآمد آن تا بیش از 1000 دلار بصورت ماهیانه نیز افزایش داشت اما در حال حاضر با کاهش ارزش بیت کوین درآمد این ماینر حدود 300 دلار در ماه است. در حال حاضر نمونه قانونی این ماینر با برگه سبز گمرکی به قیمت 249 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

لازم است بگوییم  پیش‌تر با افت ارزش رمز ارزها، سختی شبکه بیت‌کوین نیز کاهش می‌یافت و درآمد ماینرها تقریبا ثابت می‌ماند و حتی ممکن بود در بازه هایی این درآمد افزایش هم می‌یافت ولی امروزه با کاهش شدید ارزش بیت کوین در بازارهای جهانی شاهد این کاهش سختی شبکه نیستیم یکی از دلایل این موضوع را می‌توان به امید فعالان حوزه ماینینگ رمز ارزها ارتباط داد که همچنان پیش‌بینی با ارزش شدن و رشد شدید و انفجاری را در بازار دارد.