۰ نفر

روسیه استخراج کریپتو را قانونی می‌کند!

۱۳ تیر ۱۴۰۱، ۱۹:۳۰
کد خبر: 650628
روسیه استخراج کریپتو را قانونی می‌کند!

بانک مرکزی روسیه با قانونی شدن استخراج ارزهای دیجیتال موافقت خواهد کرد، مشروط بر اینکه درآمد حاصل از فعالیت در خارج از روسیه به فیات تبدیل شود. آخرین موضع رگولاتورهای روسیه در این مورد، پس از آن است که موضع خود را در مورد استفاده احتمالی از ارزهای دیجیتال برای پرداخت فقط در سطح بین المللی، ملایم تر کرد.

اقتصاد آنلاین – حسین قطبی؛ بانک مرکزی روسیه قانونی شدن استخراج ارزهای دیجیتال را می پذیرد. طبق گزارش‌ها مقام پولی در مسکو اکنون آماده است تا از قانونی شدن استخراج کریپتو حمایت کند، مشروط بر اینکه ماینرهای روسی موظف باشند کوین‌های استخراج شده را که در این فرآیند به دست می‌آورند، در خارج از کشور بفروشند. این گزارش بر اساس بیانیه اخیر کریل پرونین (Kirill Pronin)، رئیس بخش فناوری‌های مالی بانک روسیه است. 

بانک مرکزی روسیه هموراه موضعی تندرو در بحث‌های جاری در مورد آینده ارزهای رمزپایه در روسیه داشته است، به طوری که در اوایل سال جاری ممنوعیت کلی بیشتر فعالیت‌های مرتبط با این صنعت از جمله؛ استخراج را پیشنهاد کرده است. با این حال، با مخالفت سایر نهادهای دولتی و مقابله با محدودیت‌های مالی تحمیل شده در جنگ در اوکراین، موضع آن شروع به تغییر کرده است.

فرماندار

فرماندار الویرا نابیولینا (Elvira Nabiullina)، ماه گذشته اعلام کرد که پرداخت‌های رمزنگاری در صورتی که به سیستم مالی روسیه نفوذ نکنند، مجاز هستند. در همان زمان، او اصرار داشت که ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین نباید در پلتفرم‌های روسی معامله شوند، زیرا این دارایی‌ها برای سرمایه‌گذاران بالقوه بسیار پرنوسان و خطرناک هستند. در این باره پرونین که در جریان مجمع حقوقی بین‌المللی سن پترزبورگ این هفته صحبت می‌کرد، خاطرنشان کرد که "اگر چه استخراج تحت مسئولیت بانک مرکزی روسیه ( CBR ) قرار نمی‌گیرد، اما به نقل از اینترفاکس، اعتبار سنجی تراکنش‌های رمزنگاری انجام شده توسط ماینرها یکی از راه‌های به دست آوردن ارز دیجیتال به شکل کارمزد است". بنابراین وی گفت: «قانونی شدن استخراج معادن قابل بحث است، اما به نظر ما باید شرایطی خاص در این زمینه رعایت شود".

ایوان چبسکوف (Ivan Chebeskov)، مدیر بخش سیاست مالی وزارت دارایی، خاطرنشان کرد که برخی از شرکت‌های بزرگ استخراج ارز دیجیتال مستقر در فدراسیون روسیه نیز مجبور شده‌اند، هنگام برداشت وجوه با محدودیت‌های خارجی مقابله کنند. او پیشنهاد کرد که روسیه ممکن است مجبور شود، زیر ساخت مبادلاتی خود را برای تامین نقدینگی این صنعت ایجاد کند. با این حال، کریل پرونین تکرار کرد که طبق CBR، ارز دیجیتالی که استخراج‌کنندگان در روسیه استخراج می‌کنند، باید در خارج از مرزهای این کشور فروخته شود و اجازه انباشته شدن در داخل کشور داده نشود. هدف از این کار این است که از ایجاد انگیزه برای استفاده بعدی آن در پرداخت‌های داخلی خودداری شود.

علاوه بر لایحه جدید روسیه در مورد ارز دیجیتال که انتظار می‌رود به طور جامع فضای رمزنگاری روسیه را تنظیم کند، پیش نویس قانون اختصاصی در مورد ماینینگ نیز در فدراسیون روسیه در ماه آوریل به دومای دولتی ارائه شد. اعضای مجلس سفلی پارلمان روسیه پیشنهاد می‌کنند، استخراج کریپتو به عنوان یک فعالیت تجاری با استفاده از زیرساخت‌ها و تجهیزات اطلاعاتی روسیه واقع در این کشور به رسمیت شناخته شود.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده به عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش رمزارزها تلقی نمی‌شود. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.