۰ نفر

با گسترش حوزه رمزارزها؛

سرمایه گذاری بلندمدت در رمزارزها چه مزایایی دارد؟

۱۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۵:۴۰
کد خبر: 649972
سرمایه گذاری بلندمدت در رمزارزها چه مزایایی دارد؟

ارز دیجیتال شکلی از پول دیجیتال بدون سیستم مدیریت مرکزی، مانند دولت است. شما می‌توانید کالا یا خدمات را با استفاده از ارز دیجیتال خریداری کنید، اما بسیاری از مردم آن را به عنوان یک گزینه سرمایه گذاری بلندمدت در نظر می‌گیرند.

اقتصاد آنلاین – حسین قطبی؛ به طور معمول سرمایه گذاران بلندمدت، سرمایه‌‌های خود را برای چندین سال یا چند دهه نگه می‌دارند تا بازده خود را افزایش دهند. بنابراین، اگر فکر می‌کنید فناوری مبتنی بر بلاکچین در آینده منفجر خواهد شد، سرمایه‌گذاری در کریپتو برای درازمدت می‌تواند یک گزینه عالی باشد.

انتظارات از سرمایه گذاری بلندمدت در ارزهای دیجیتال

یک سرمایه‌گذاری بلندمدت سودآور در ارزهای دیجیتال، سرمایه‌‌گذاری با ارزش است که سرمایه‌ی شما در یک دوره زمانی که با اهداف سرمایه‌گذاری شما مطابقت دارد، افزایش می‌یابد.

با این حال، مهم است که به خاطر داشته باشید که سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال، سرمایه گذاری شما را در معرض نوسانات و خطرات متعددی مانند هک کیف پول، هک اکوسیستم پروژه و ... قرار می‌دهد. بنابراین، قبل از ورود به فضای ارزهای دیجیتال، باید بدانید که پولی که به سختی به دست آورده‌اید را در چه چیزی قرار می‌دهید.

سرمایه گذاری بلندمدت در رمزارزها چه مزایایی دارد؟

5 مزیت سرمایه گذاری بلندمدت ارزهای دیجیتال

در ادامه پنج مزیت سرمایه‌گذاری بلندمدت در ارزهای دیجیتال آورده شده است؛

  1. خرید و نگهداری ارزهای دیجیتال ممکن است، مسیری به سوی استقلال مالی ایجاد کند و در عین حال به شما کمک کند تا در طول زمان تورم را شکست دهید.
  2. سرمایه‌گذاران جوان‌تر که به فناوری ارزهای دیجیتال ایمان دارند، فکر می‌کنند که در آینده مورد استقبال گسترده‌تری قرار خواهد گرفت و در نتیجه ارزش آن افزایش می‌یابد.
  3. به عنوان یک ذخیره ارزش در دراز مدت، هرچه کاربردهای واقعی بیشتری داشته باشد، احتمال افزایش ارزش آن بیشتر می‌شود.
  4. سرمایه گذاری بلندمدت در ارزهای دیجیتال به شما امکان کنترل مستقیم بر سبد خود را می‌دهد. این به معنای کارمزد کمتر و دسترسی بهتر به سرمایه گذاری شما است.
  5. اگر روی یک گروه کوچک اما متنوع از پروژه سرمایه گذاری کنید، ارزهای دیجیتال به شما ابزاری برای ایجاد ثروت شخصی در دراز مدت می‌دهند.

انتخاب بهترین سبد سرمایه‌گذاری بلندمدت در ارزهای دیجیتال

قبل از ایجاد یک سبد سرمایه گذاری بلندمدت در ارزهای دیجیتال، چهار سوال مهم وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

1. میزان تحمل ریسک شما چقدر است؟

برای خرید یا سرمایه گذاری در ارزهای رمزنگاری شده در طولانی مدت، باید تحمل ریسک بالایی داشته باشید. ارزش ارزهای دیجیتال به شدت افزایش و کاهش می‌یابد. علاوه بر این، هیچ تضمینی وجود ندارد که آنها در نهایت سقوط نکنند.

سرمایه گذاری بلندمدت در رمزارزها چه مزایایی دارد؟

لحظه‌ای را به این فکر کنید که اگر همه ارزهای دیجیتال شما ناگهان بی‌ارزش شوند، چه اتفاقی برای شما می‌افتد؟ اگر دلیل قرار دادن پول خود در ارزهای دیجیتال به خودی خود یک حدس و گمان است و نه سرمایه گذاری، فقط می‌توانید امیدوار باشید که زمانی در آینده، بتوانید پروژه‌های خود را به قیمتی بیشتر از آنچه برای آنها پرداخت کرده‌اید، بفروشید.

2. چرا ارز دیجیتال می‌خرید؟

فرض کنید سال ها با تاریخ بازنشستگی خود فاصله دارید و تصمیم گرفتید که حداقل 20 درصد از سبد سرمایه گذاری خود را به سرمایه گذاری‌های تهاجمی اختصاص دهید. اگر این چنین فکر می‌کنید، پس ارزهای دیجیتال بلندمدت می‌توانند، راهی برای بازدهی بالا باشند. بنابراین دلیل سرمایه‌گذاری خود در کریپتو را برای خود مشخص کنید.

به دلیل فناوری بلاکچین، ارزش بلندمدتی برای ارزهای دیجیتال وجود دارد. این فناوری پتانسیل بی‌نهایتی برای هدایت نوآوری‌ها در صنایع مالی و سایر صنایع دارد. بنابراین، سرمایه‌گذاری در کریپتو برای درازمدت مانند سرمایه‌گذاری در جواهری است که در تاج آن، بلاکچین است.

3. چگونه و از کجا قصد خرید رمزارزها را دارید؟

ممکن است این موضوع را پیش پا افتاده ببینید، اما نمی‌توانید فقط وارد یک بانک یا مؤسسه مالی دیگر شوید و ارز دیجیتال بخرید. پلتفرم‌های همتا به همتا و صرافی‌های ارزهای دیجیتال تحت نظارت اندک یا گاهاً بدون مقررات عمل می‌کنند. این بدان معناست که شما به عنوان یک سرمایه گذار فاقد نظارت و حمایتی از جانب سازمانی هستید که توسط پلتفرم‌های سرمایه گذاری اصلی و بانک‌ها ارائه می‌شود.

سرمایه گذاری بلندمدت در رمزارزها چه مزایایی دارد؟

شما بار اضافی ارزیابی و ارزیابی لایه‌های مختلف امنیتی را در پلتفرم مورد نظر خود دارید. بخشی از تلاش شما، یافتن و ایمن کردن کیف پول مناسب است. کیف پول شما ممکن است مبتنی بر ابر یا یک دستگاه فیزیکی باشد که می‌توانید با خیال راحت در خانه نگه دارید. این خطر اضافی وجود دارد که اگر کلیدهای خود را گم کنید، سرمایه خود را نیز از دست خواهید داد.

4. کدام ارزهای دیجیتال وارد سبد سرمایه گذاری بلندمدت خود می‌کنید؟

هزاران گزینه برای انتخاب در بازار ارزهای دیجیتال موجود است. بیت‌کوین این مزیت را دارد که اولین پروژه و با ارزش‌ترین از نظر حجم بازار است و در حال حاضر محبوب ترین است. این ویژگی‌ها به بیت‌کوین اجازه می‌دهد تا ارزش خود را در طول زمان حفظ کرده و افزایش دهد و آن را در بین دارایی‌های سرمایه‌گذاری بلندمدت ارز دیجیتال امن‌تر قرار دهد. برعکس، ممکن است متوجه شوید که ارزهای کمتر شناخته شده باعث نوآوری می‌شوند. چنین نوآوری‌هایی اغلب دارای کاغذ سفید (وایت پیپر) هستند که می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر آن را مرور کنید. در نظر بگیرید که آیا پتانسیل رشد بیشتر پروژه از ریسک آن بزرگتر است یا خیر؟

سرمایه گذاری بلندمدت در رمزارزها چه مزایایی دارد؟

در دنیای ارزهای دیجیتال، تقریباً هر چیزی می‌تواند باعث بازدهی بیش از حد بالایی از یک رمز ارز شود. برای مثال، دوج کوین را در نظر بگیرید که با وجود شروع به شوخی، ارزش خود را افزایش داد. البته آنچه افزایش می‌یابد، نیز می‌تواند یک شبه کاهش یابد. قیمت dogecoin به طرز چشمگیری کاهش پیدا کرد.

4 نکته برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

قبل از اینکه پولی را که به سختی به دست آورده‌اید در ارزهای دیجیتال قرار دهید، بهتر است این نکات را در نظر بگیرید.

  • سرمایه گذاری با یک استراتژی

احتمالاً این جمله را شنیده‌اید که «شکست در برنامه ریزی، برنامه ریزی برای شکست است». این در مورد سرمایه گذاری‌ها نیز صادق است. داشتن یک استراتژی که به خوبی با اهداف سرمایه گذاری شما کار می‌کند، اولین گام برای کاهش ضرر است.

  • یک استراتژی مدیریت ریسک داشته باشید

محدودیتی برای میزان سرمایه گذاری در یک پروژه تعیین کنید و به آن پایبند باشید. استفاده از استاپ ضرر (حد ضرر) برای به حداقل رساندن ضرر نیز یک راه عالی برای مدیریت ریسک است. علاوه بر این، با پولی که نمی‌توانید از دست بدهید، روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری نکنید.

سرمایه گذاری بلندمدت در رمزارزها چه مزایایی دارد؟

  • پورتفولیوی خود را متنوع کنید

سرمایه گذاری فقط روی یک ارز دیجیتال در این بازار پر نوسان ایده خوبی نیست. اگر ارزش یک رمزارز کاهش یابد، تنوع بخشیدن به سبد خود با سرمایه گذاری در پروژه‌های مختلف، باعث کاهش بیش از حد در معرض خطر قرار گرفتن، خواهد شد.

  • راز داشتن نگرش طولانی مدت است

به طور کلی، قیمت‌ها به طور چشمگیری کاهش می‌یابد و افزایش می‌یابد. پس از کاهش قیمت در مدت کوتاهی از فروش وحشتناک خودداری کنید. در عوض، سرمایه گذاری‌های خود را در بازار برای دوره‌های طولانی نگه دارید، تا بهترین بازده سرمایه را به دست آورید. بهتر است بدانید که ارزهای دیجیتال دارایی‌های بسیار نوسانی هستند. در حالی که سرمایه‌گذاری در دارایی‌های دیجیتال می‌تواند یکی از راه‌های جمع‌آوری سریع ثروت باشد، سبد سرمایه‌گذاری شما می‌تواند در عرض یک روز کاهش یا افزایش یابد.

سرمایه گذاری بلندمدت در رمزارزها چه مزایایی دارد؟

کلام آخر

آیا سرمایه گذاری بلندمدت روی ارزهای دیجیتال ارزش دارد؟پاسخ صحیح به این سوال به اهداف سرمایه گذاری شما بستگی دارد. اگر مقداری پول اضافی دارید که برای یک تا دو دهه از سرمایه‌گذاری آن بدتان نمی‌آید، سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال می‌تواند یک گزینه عالی باشد.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال یا سایرICOها نیست. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.