۰ نفر

بیت کوین یا شیبا؟ کدام یک بهتر است؟

۵ تیر ۱۴۰۱، ۱۸:۵۷
کد خبر: 648130
بیت کوین یا شیبا؟ کدام یک بهتر است؟

این سوال توسط افراد زیادی در بازار ارز های دیجیتال پرسیده می شود. فعالین بازار ارز های دیجیتال همواره در تحقیق و تحلیل برای پیدا کردن بهترین ارز هستند تا بتوانند بیشترین سود را در سرمایه گذاری های خود دریافت کنند. لذا عجیب نیست اگر به یکباره برای سرمایه گذاری، اقدام به بررسی تفاوت های یک ارز دیجیتال جدید با بیت کوین کنید.

شیبا در دو سال گذشته به عنوان یک توکن، موفق شده تا با توجه به سود های عجیبی که به وجود آورده، سر و صدای زیادی را به پا کند.

در مقابل همه می دانیم که یک ارز دیجیتال هر میزان هم که در اخبار رسانه ها سر و صدا به پا کند، نمی تواند قدرت بیت کوین را بدست آورد؛ اما می توانیم با بررسی یک سری از تفاوت ها، ببینیم که کدام یک برای سرمایه گذاری بهتر هستند. لذا اگر شما هم می خواهید بدانید که بیت کوین بهتر است یا شیبا اینو، در ادامه همراه ما باشید.

تفاوت های بیت کوین و شیبا اینو؟

برای این که بتوانید متوجه شوید بیت کوین بهتر است یا شیبا، ابتدا باید یک سری معیار ها را مورد بررسی قرار دهید تا متوجه تفاوت ها شوید. در واقع بین تمام ارز های دیجیتال یک سری معیار ها وجود دارند که با استفاده از آن ها، تفاوت بین رمز ارز ها به وجود می آید. جدا از اعتبار بیت کوین و سود های نجومی شیبا، می خواهیم در ادامه به بررسی تفاوت این دو بپردازیم.

شبکه بلاک چین

تمامی ارز های دیجیتال بر بستر شبکه های بلاک چین به وجود می آیند. تفاوت بیت کوین و شیبا در این موضوع بسیار شفاف است؛ بیت کوین بر بستر شبکه بلاکچین اختصاصی خود به وجود آمده است؛ ولی شیبا اینو بر بستر شبکه بلاکچین ERC-20 اتریوم به وجود آمده. همین موضوع باعث شده تا بیت کوین در دسته کوین ها قرار بگیرد و شیبا، در دسته توکن ها حضور داشته باشد.

اعتبار ارز

هر ارز دیجیتال در بین فعالان بازار، دارای میزانی اعتبار است. همه ما می دانیم که توکن شیبا اینو در دو سال گذشته محبوبیت زیادی را به دست آورده است. این توکن در سال اول به واسطه رشد 160 درصدی و روند رو به رشدی که در ادامه داشت، محبوبیت زیادی را به دست آورد. اما بیت کوین حدود 13 سال است که به عنوان بهترین ارز دیجیتال در بازار حضور دارد. بیت کوین به واسطه هدف، بنیاد و پشتوانه ای که دارد، توانسته اعتبار زیادی را هم به دست بیاورد.

تعداد بلوک

زمان تعداد بلوک هایی که در یک شبکه بلاک چین می تواند ساخته شود، ارتباط بسیار مستقیم به حجم معاملات و سرعت تراکنش ها دارد؛ از طرفی باید دانست که در شبکه بلاکچین بیت کوین تقریبا هر 10 دقیقه یک بار، یک بلوک ایجاد می شود. این به طوری است که شیبا در شبکه بلاکچین هر 15 دقیقه یک بار می تواند یک بلوک بسازد.

سرعت تراکنش

سرعت در تراکنش های کوچک، از دیگر تفاوت های میان بیت کوین و شیبا است. به طور کلی بیت کوین برای انجام تراکنش های کوچک به اندازه کافی سریع نیست؛ اما شیبا از سرعت بسیار بیشتری در این راه برخوردار است.

کاهش تورم

اگر اقدام به تحلیل فاندامنتال بیت کوین کنید، متوجه این موضوع می شوید که بیت کوین یک رمز ارز برای ذخیره ازش و همچنین کاهش تورم است؛ چرا که تنها تا سقف 21 میلیون می تواند عرضه شود و به طور خودکار کاهش می یابد. اما در مقابل شیبا در حال حاضر با تعداد 500 تریلیون عرضه در حال گردش است. همین موضوع باعث شده تا به مانند بیت کوین تاثیری بر روی کاهش تورم نداشته باشد.

شیبا اینو برای سرمایه گذاری بهتر است یا بیت کوین؟

شیبا توانسته با استفاده از رشد های فوق العاده خود، اقدام به کسب اعتماد سرمایه گذاران کند. به همین دلیل انتخاب بین خرید شیبا و بیت کوین برای سرمایه گذاری مقداری سخت شده است. بیت کوین اولین ارز دیجیتال ایجاد شده است و از قدرت و اعتبار بسیار زیادی برخوردار می باشد؛ همین موضوع باعث شده تا لقب پادشاه ارز های دیجیتال به آن داده شود.

نکته ای که درباره سرمایه گذاری در شیبا اینو باید دانست، اصلاحات قیمتی است. شیبا به همان اندازه که سود های زیادی را می دهد، با اصلاحات زیادی هم رو به رو می شود. همچنین هدف و ساختار خاصی را هم دنبال نمی کند. از طرفی بیت کوین رهبر بازار ارز های دیجیتال است و نوسانات قیمتی آن بر روی ارز هایی مانند شیبا تاثیرگذار است.

بیت کوین همواره از اعتبار بیشتری برای سرمایه گذاری برخوردار بوده است. اما شیبا اینو در دسته میم کوین ها قرار دارد. معمولا پیشنهاد می شود سرمایه گذاران تنها بخش کوچکی از سبد سرمایه گذاری خود را به دسته میم کوین هایی نظیر شیبا اختصاص دهند. بهتر است با ارائه درصد بیشتری از سرمایه به بیت کوین، به اعتبار سبد سرمایه گذاری اضافه کرد.

خرید بیت کوین و شیبا از بهترین صرافی

هیچ صرافی ارز دیجیتالی وجود ندارد که امکان خرید بیت کوین در آن وجود نداشته باشد؛ اما در برخی از صرافی ها هنوز شیبا لیست نشده است. به همین دلیل اگر می خواهید اقدام به خرید همزمان بیت کوین و شیبا کنید، ما تنها به شما صرافی ارز دیجیتال OMPFinex را پیشنهاد می کنیم. این صرافی از امنیت و اعتبار زیادی برخوردار است. همچنین کارمزد خرید و معاملات بیت کوین و شیبا نسبت به صرافی های دیگر در صرافی او ام پی فینکس بسیار پایین است.

شما در این صرافی بیت کوین را پس از خرید می توانید تحت شبکه های بلاکچین مختلفی انتقال دهید. همچنین امکان انتقال شیبا تحت شبکه ERC-20 وجود دارد.

جمع بندی

قبل از سرمایه گذاری بر روی هر ارزی، باید تحلیل های مختلف را بر روی آن انجام داد. اعتبار بیت کوین نسبت به شیبا بیشتر است؛ بنا بر همین موضوع بر روی تحلیل های آن می توان بیشتر تکیه کرد. اما شیبا بیشتر تاثیر پذیر از اخبار بیرونی می باشد. لذا چنانچه قصد سرمایه گذاری بر روی هر دو این ارز های دیجیتال را داشتید، تحلیل را از تمامی جوانب انجام دهید.