۰ نفر

بررسی رمزارزهای موفق بازار؛

کدام پروژه های ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری مناسب است؟

۵ تیر ۱۴۰۱، ۱۲:۴۲
کد خبر: 647934
کدام پروژه های ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری مناسب است؟

با وجود تقریباً ۲۰.۰۰۰ رمزارز مختلف در بازار کریپتو کارنسی، علاقه سرمایه گذاران به سرعت در حال افزایش است. اما انتخاب یک ترکیب مناسب، برای به حداکثر رساندن بازده بلندمدت شما در بهترین شرایط می‌تواند دشوار باشد. به ویژه تلاش برای انجام این کار در بازار نزولی ارزهای دیجیتال، با نام مستعار «زمستان کریپتو»، می‌تواند طاقت‌فرسا نیز باشد.

اقتصاد آنلاین – حسین قطبی؛ اگر در جستجوی بهترین ارزهای رمزنگاری شده، برای خرید بلندمدت در روند صعودی بعدی بازار ارزهای دیجیتال هستید، به خواندن این مقاله ادامه دهید.

 

5 مورد از بهترین ارزهای دیجیتال برای بلند مدت

به گفته تحلیل‌گران و کارشناسان فنی بازار ارزهای دیجیتال، این 5  پروژه‌ای که در ادامه معرفی خواهیم کرد، می‌توانند در بلندمدت برای سرمایه‌گذاران خود بازدهی مناسبی به ارمغان بیاورند. در اینجا پنج ارز دیجیتال برتر با پتانسیل سرمایه گذاری در بلندمدت آورده شده است.

1. بیت‌کوین (BTC)

بیت‌کوین بزرگترین ارز دیجیتال جهان از نظر ارزش بازار است. می‌توانید از آن برای خریدهای آنلاین و غیرحضوری استفاده کنید، یا اگر مانند اکثر سرمایه‌گذاران بیت‌کوین هستید، آن را به عنوان یکی از دارایی‌های خرید و نگهداری در سبد سرمایه‌گذاری خود ببینید. این پروژه بیشتر به یک سرمایه‌گذاری امن تبدیل شده است تا یک ارز و جایگاهی برای آن در سبد ارزهای دیجیتال بلندمدت شما ایجاد کرده است.

کدام پروژه های ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری مناسب است؟

بیت‌کوین در سال گذشته زمانی که ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا اعلام کرد که این شرکت 1.5 میلیارد دلار از این رمزارز را خریداری کرده است، تقویت شد و بعداً بیت‌کوین را به عنوان پرداخت برای خودروهای خود می‌پذیرد. اگرچه ماسک مدت کوتاهی پس از آن به دلیل نگرانی‌های زیست‌محیطی، تصمیم خود را نسبت به بیت‌کوین لغو کرد. اما بسیاری از شرکت‌های دیگر از جمله مایکروسافت، پی پال، هوم دیپو و راکوتن بیت‌کوین را به‌عنوان راه‌حل پرداخت به کسب و کار خود، البته در برخی موارد به‌طور غیرمستقیم، اضافه کرده‌اند. سایر مشاغل بیت‌کوین را به سرمایه گذاری خود اضافه می‌کنند. در ماه آوریل امسال، گلدمن ساکس اولین وام نقدی خود را با تضمین بیت کوین ارائه کرد.

لازم به ذکر است که در واقع اگر که هر روز بیت‌کوین را دنبال می‌کنید، دریافته‌اید که این رمزارز دارایی بی ثباتی است، همانطور که با کاهش قیمت اخیر آن به کمتر از 18.000 دلار از بالاترین سطح یک ساله بیش از 68.500 دلار نشان می‌دهد. با این حال، این دارایی سرمایه گذاری با بهترین عملکرد در 10 سال گذشته بوده است و ارتقای شبکه اخیر برای افزودن عملکرد، پلتفرم را مفیدتر کرده و می‌تواند آن را با ارزش تر کند.

2. اتریوم (ETH)

ETH به عنوان دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار رتبه بندی می‌شود. اتریوم هم نام یک پلتفرم بلاکچین و هم نام رمز ارز بومی پلتفرم است. این کوین می‌تواند به‌ عنوان ذخیره‌کننده ارزش که قدرت بیت‌کوین است، استفاده شود، اما اتریوم همچنین به عنوان یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای برنامه‌های غیرمتمرکز که به آن dApps نیز می‌گویند، ظاهر شده است. در واقع، اتریوم به دلیل پشتیبانی از برنامه‌هایی مانند؛ قراردادهای هوشمند که در صورت برآورده شدن شرایط خاص، عملکردی را به طور خودکار اجرا می‌کنند، به پلتفرم مورد علاقه توسعه دهندگان تبدیل شده است.

کدام پروژه های ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری مناسب است؟

اتریوم در حال ارتقا است. به گفته وب‌ سایت اتریوم، ابتدا این ارتقاء که Eth2 نامیده شده بود و اکنون به عنوان The Merge از آن یاد می‌شود، نتیجه بهبود مقیاس‌پذیری، امنیت و پایداری شبکه خواهد بود. در حالی که برخی از تحلیلگران تردید دارند که این ارتقاء اثر صعودی بر اتریوم داشته باشد، برخی دیگر معتقدند ارزش اتریوم در سال جاری می‌تواند بیش از دو برابر شود.

گلدمن ساکس به علاقه سرمایه گذاران به ETH توجه کرده است. این شرکت قصد دارد معاملات اختیار معامله (options) اتریوم را ارائه دهد، همانطور که برای بیت‌کوین ارائه می‌دهد.

3. کاردانو (ADA)

کاردانو یکی دیگر از ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت است. در حالی که عملکرد این پروژه در بازار نزولی شکست خورده است، بنیانگذار آن چارلز هاسکینسون در توییتی نوشت: "کاردانو می‌تواند سرطان را درمان کند ... و ما همچنان سقوط می‌کنیم". این پلتفرم یک مزیت بزرگ نسبت به اتریوم دارد که یک پروتکل اثبات سهام است. در حالی که اتریوم در حال حاضر از پروتکل اثبات کار قدیمی‌تری برای تأیید تراکنش‌ها و محافظت از یکپارچگی شبکه استفاده می‌کند، پروتکل اثبات سهام کاردانو عملکرد مشابهی دارد، اما سریع‌تر، ارزان‌تر و کم مصرف‌تر است.

کدام پروژه های ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری مناسب است؟

اگرچه ارتقای اتریوم ممکن است زمین بازی را یکسان کند و بازار را با دارایی‌های اثبات سهام پر کند، محبوبیت کاردانو در بین توسعه دهندگان برنامه‌های غیرمتمرکز نیز می‌تواند تقاضا را برای کوین تحت حاکمیتی خود یعنی ADA بالا نگه دارد. طبق گفته CoinMarketCap، در 24 ساعت پس از "هارد فورک" اخیر کاردانو یا تغییر پروتکل آن، بیش از 100 قرارداد هوشمند در شبکه مستقر شد و از آن زمان تاکنون رشد تصاعدی را تجربه کرده است.

4. پولکادات (DOT)

پولکادوت با ارزش بازار بیش از 7.67 میلیارد دلار به یکی از بهترین ارزهای رمزنگاری بلندمدت برای خرید از زمان راه اندازی آن در سال 2020 تبدیل شده است. این پروژه نه تنها یک ارز رمزنگاری شده، بلکه یک شبکه بلاکچین است که در آن توسعه دهندگان می‌توانند سیستم‌های نوآورانه و غیرمتمرکز بسازند. پولکادات برای اتصال بلاکچین‌های مختلف مستقل به یک شبکه واحد و حتی ایجاد زنجیره‌های جدید ساخته شده است. این ادغام به کاربران اجازه می‌دهد تا به اعتبار اثبات سهام امنیت و تراکنش‌های شبکه دسترسی داشته باشند و انتقال دارایی‌های دیجیتال مانند برنامه‌ها و توکن‌ها را در زنجیره‌های بلوکی آسان‌تر می‌کند.

کدام پروژه های ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری مناسب است؟

به روز رسانی اخیر این پروژه، ارتباطات و انتقال دارایی بین پاراچین‌های  بلاکچین Polkadot را تسهیل می‌کند و شبکه را به روی موارد استفاده جدید باز می کند. اگرچه پولکادوت باید با اتریوم و کاردانو رقابت کند، ورود زود هنگام آن به قراردادهای هوشمند به آن برتری می‌دهد که برخی از تحلیلگران انتظار دارند، آن را حفظ کند.

5. چین لینک (LINK)

چین لینک به عنوان پنجمین بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلندمدت در رتبه بندی این مقاله قرار دارد. این شبکه مبتنی بر اتریوم که در سال 2014 راه اندازی شد، داده‌های بلادرنگ از قراردادهای هوشمند خارج از بلاکچین تا قراردادهای هوشمند درون بلاکچین را از طریق گره‌ها و اوراکل‌ها ارائه می‌کند. طبق گفته Securities.io، ماموریت آن ایجاد اولین شبکه اوراکل بلاکچین در جهان است.

کدام پروژه های ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری مناسب است؟

اوراکل‌ها در پشت برخی از مهم ترین فناوری‌های بلاکچین قرار دارند و جزء لاینفک گسترش بلاکچین هستند. بنزینگا (Benzinga) گزارش داد که ارتقاء Chainlink 2.0 که در یک وایت پیپر در سال 2021 توضیح داده شده است، شبکه‌های خارج از زنجیره را در بالای اوراکل‌ها ایجاد می‌کند تا فشار محاسباتی روی شبکه اصلی اتریوم را کاهش دهد. در این وایت پیپر آمده است؛ «این ارتقا همچنین Staking را اجرا می‌کند که با ارائه گره‌هایی با "محرک‌های اقتصادی قوی برای رفتار قابل اعتماد و صحیح" امنیت را افزایش می‌دهد».

توکن چین لینک که LINK نام دارد، تراکنش‌ها را در شبکه تسهیل می‌کند. در حال حاضر ارزش بازار آن 3.271 میلیارد دلار است که آن را در رده 25 ارز دیجیتال بزرگ قرار می‌دهد.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال یا سایرICOها نیست. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.