۰ نفر

طی حکم دادگاهی در شانگهای؛

چین دوباره بیت کوین را قانونی کرد؟

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۸:۱۲
کد خبر: 635110
چین دوباره بیت کوین را قانونی کرد؟

دادگاه عالی مردمی شانگهای بیت کوین را یک دارایی مجازی اعلام کرده است که توسط قوانین چین محافظت می شود. دادگاه خاطرنشان می کند که این ارز دیجیتال ارزش اقتصادی دارد.

اقتصاد آنلاین - حسین عسکری؛

بیت کوین در چین توسط قانون محافظت می شود

به گزارش روز جمعه سینا، دادگاه عالی مردمی شانگهای اعلام کرده است که بیت کوین علیرغم ممنوعیت تجارت ارزهای دیجیتال در چین، به عنوان یک دارایی مجازی که توسط قوانین چین محافظت می شود، واجد شرایط است.

کانال رسمی دادگاه Wechat هفته گذشته اطلاعیه ای را منتشر کرد که در آن آمده بود:

در عمل محاکمه واقعی، دادگاه خلق یک نظر واحد در مورد موقعیت قانونی بیت کوین تشکیل داده و آن را به عنوان یک دارایی مجازی شناسایی کرده است.

دادگاه همچنین توضیح داد که بیت کوین "ارزش اقتصادی خاصی دارد و با ویژگی های دارایی مطابقت دارد، قوانین حقوق مالکیت برای محافظت از آن اعمال می شود.

برای اولین بار است که یک دادگاه عالی در چین، حکمی را در مورد پرونده بیت کوین صادر می کند.

پرونده بیت کوین

بیانیه دادگاه به پرونده ای مربوط به آقای چنگ مو اشاره می کند که در ۱۰ اکتبر ۲۰۲۰ به دادگاه مردمی منطقه شانگهای بائوشان شکایت کرد و از آقای شی مومو خواست که یک بیت کوین او را پس دهد.

پس از محاکمه، دادگاه در ۲۳ فوریه ۲۰۲۱ حکم داد که آقای شی مومو باید ظرف ۱۰ روز پس از صدور حکم، بیت کوین خود را به چنگ بازپرداخت کند. با این حال، شی از پرداخت خودداری کرد، و باعث شد چنگ به دنبال جبران بیشتر از سیستم دادگاه محلی باشد. دادگاه بائوشان متعاقباً ترتیب میانجیگری بین دو طرف را داد. 

لیو یانگ، یک وکیل از شرکت حقوقی Deheng پکن، به رسانه‌های محلی گفت که بیانیه دادگاه عالی به عنوان یک حکم مرجع برای اختلافات مدنی مربوط به بیت کوین در منطقه شانگهای اهمیت زیادی خواهد داشت.