۰ نفر

توصیه های فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال؛

اشتباهات بزرگ سرمایه گذاری در بازار رمزارزها کدامند؟

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۸:۰۴
کد خبر: 634003
اشتباهات بزرگ سرمایه گذاری در بازار رمزارزها کدامند؟

سرمایه گذاری جزء جدایی ناپذیر جامعه بشری از زمان پیدایش آن بوده است. همه با انتظار بازده آتی سرمایه گذاری می کنند. شما پول خود را متعهد می‌کنید که بازدهی را در تحصیل، تعطیلات رویایی، برنامه بازنشستگی و غیره سرمایه گذاری کنید. با این حال، چند اشتباه سرمایه گذاری وجود دارد که باید در مسیر سرمایه گذاری خود از آنها اجتناب کنید.

اقتصاد آنلاین – حسین قطبی؛ هفت اشتباه اصلی که سرمایه گذاران معمولا مرتکب می‌شوند را بشناسید:

نداشتن برنامه و اهداف سرمایه‌ گذاری مشخص. زمانی که در حال سرمایه گذاری هستید، مطمئن شوید که اهداف سرمایه گذاری مشخصی دارید. لحظه‌ای از وقت خود را اختصاص دهید و اهداف مالی خود را به خوبی برنامه ریزی کنید. آنها را به سه بخش عمده تقسیم کنید:

اهداف کوتاه مدت،

اهداف میان مدت،

و اهداف بلند مدت.

به عنوان مثال، خرید یک وسیله نقلیه می‌تواند هدف میان مدت شما باشد و برنامه ریزی برای بازنشستگی می‌تواند هدف بلند مدت شما باشد. اهداف به شما جهت درستی می‌دهند و سرمایه‌ گذاری به تحقق آنها کمک می‌کند. در زمینه سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال شما بسته به استراتژی که دارید، باید هدف خود از انتخاب پروژه‌های این صنعت را مشخص کنید.

اشتباه سرمایه گذاری

اشتباه گرفتن بازده گذشته با انتظارات آینده. ممکن است تجربه گذشته شما در زمینه سرمایه گذاری خوب نباشد. با این حال، این بدان معنا نیست که بازده آینده شما نیز ممکن است بد باشد. بازده به خیلی از متغییرهای اقتصادی و عوامل سیستماتیک و غیر سیستماتیک دیگر بستگی دارد. آینده احتمالاً با تجربیات گذشته شما در زمینه سرمایه گذاری متفاوت است و به همین دلیل است که باید عاقلانه برای سرمایه گذاری خود برنامه ریزی کنید. پروژه‌هایی را انتخاب کنید که فکر می‌کنید بالقوه برای بازدهی طولانی مدت هستند، به آنها پایبند باشید. در بلندمدت، سرمایه گذاری شما ثمرات خوبی خواهد داشت.

بی حوصله بودن. بی حوصلگی یک ویژگی مشترک در بین سرمایه گذاران است. این باعث وحشت بسیار زیادی همراه با ضررهای مالی می‌شود. صبر فضیلتی است که با گذشت زمان به دست می‌آید، اما باید همزمان با سرمایه گذاری تمرین کرد. ضررهای خود را با دستاوردهای دیگران مقایسه نکنید که منجر به گرفتن تصمیمات غیر منطقی شوید. وارن بافت در این باره می‌گوید: بازارهای مالی پر نوسان، برای انتقال پول از افراد صبور به افراد عجول طراحی شده است. بی حوصلگی می‌تواند برای پول شما کشنده باشد. بنابراین، خونسرد بمانید و اجازه دهید سرمایه‌گذاری شما زمان ببرد تا رشد کند.

انتظار بازده بسیار بالا. بسیاری با خرید دارایی‌های مالی، به ویژه ارزهای دیجیتال مانند خرید بلیط بخت آزمایی رفتار می‌کنند و انتظار بازده بالاتری دارند. بازده بسیار بالا نباید دلیل اصلی سرمایه گذاری شما باشد. گاهی اوقات برخی سرمایه ‌گذاری‌ها می‌تواند، بازده بالایی به شما بدهد و گاهی هیچ. این را باید در هنگام سرمایه گذاری در نظر گرفت. یکی از راه‌های درک نحوه عملکرد کوین (توکن)های یک پروژه، آنالیز آن رمزارز در یک دوره زمانی است. اگرچه این نشان دهنده نتیجه نیست، اما می‌تواند یک ایده منصفانه ارائه دهد.

اشتباه سرمایه گذاری2

عدم تنوع. اگر به خوبی از آن استفاده کنید، تنوع می‌تواند ابزار خوبی برای مدیریت ریسک باشد. این تکنیکی است که به کاهش ریسک در سرمایه گذاری شما کمک می‌کند. هر چند که در بازار ارزهای دیجیتال، همبستگی بالای بین همه رمزارزها با بیت‌کوین وجود دارد. اما به طور کلی، سبد چیدن در بین رمزارزهای متنوع می‌تواند ریسک سرمایه‌گذاری شما را کاهش دهد. اخیراً هم شاهد این هستیم که گاهی مواقع با وجود ریزشی بودن کلی بازار رمزارزها، اما پروژه‌هایی وجود دارند که به رشد خود ادامه می‌دهند. از این دسته پروژه در سبد خود قرار دهید. کارشناسان مختلف سرمایه گذاری موافق هستند که این تکنیک تا حد زیادی به به حداقل رساندن ریسک کمک می‌کند. به طور کلی تر می‌توانید، پرتفوی خود را علاوه بر تمرکز روی رمزارزها، در دارایی‌های مختلف مانند سهام ، بدهی، طلا و گسترش دهید.

تصمیم گیری احساسی. سرمایه گذاری به مهارت و نه تصمیمات مبتنی بر احساسات نیاز دارد. عوامل مختلفی بر فرآیند تصمیم‌گیری تأثیر می‌گذارند و عواطف نسبتاً مسئول نتیجه این تصمیم‌ها هستند. وقتی تصمیم می‌گیریم، تمایل داریم از فیلترهای احساسی برای درک موقعیت و پیش بینی نتیجه استفاده کنیم. این را می‌توان «میانبر برای تصمیم گیری» نیز نامید. این می‌تواند فضای مالی ما را خراب کند. علاوه بر این، اگر قبلاً تجربه خوبی از سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال داشته‌اید، ممکن است تمایل داشته باشیم رمزارزهای بیشتری از یک پروژه خاص بخریم یا در آنجا سرمایه‌گذاری کنیم، زیرا احساس می‌کنید بازده خوبی به شما می‌دهد. اما این یک تصمیم احساسی است. بنابراین بر اساس فرصت‌ها و جهت گیری روشن تصمیمات منطقی بگیرید. از تحلیل تکنیکال و بنیادی استفاده کنید و پروژه را به خوبی مطالعه کنید. زمانی که نوبت به سرمایه گذاری می‌شود، تصمیم گیری احساسی خطرناک است.

رمز ارز

عدم بررسی منظم. سرمایه گذاری شما باید حاصل بررسی نمونه کارها و پروژه‌های متنوع، در طول زمان‌هایی که خیلی سخت کار کرده‌اید، باشد. شما باید در دارایی‌های مختلف سرمایه گذاری کرده باشید و مهم است که شرایط بازار را پیگیری کنید و هر از گاهی سرمایه گذاری‌های خود را بررسی کنید. از آنجایی که این موارد با اهداف مالی شما مطابقت دارند، بررسی سرمایه گذاری‌های خود به شما کمک می‌کند تا تعادل را برای دوره طولانی بازیابی کنید. اجرای این عادت، نظم و انضباط را به همراه خواهد داشت که در یک دوره زمانی سود ایجاد می‌کند.

کلام آخر

سرمایه گذاری را از همین امروز شروع کنید، اما مطمئن شوید که قبلاً برنامه‌ای ایجاد کرده‌اید و اهداف مالی خود را به اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت متنوع کنید. با مرور زمان در مدت سرمایه گذاری‌های خود تعادل را حفظ کنید، تا حداکثر سود را به دست آورید.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال یا سایرICOها نیست. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.